تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819762773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كظم غيظ دستور صريح قرآن است


واضح آرشیو وب فارسی:الف: "كظم غيظ" دستور صريح قرآن است
دبيركل مجمع جهاني اهل بيت(ع) با بيان اينكه انسان الگوپذير است و روابط معنوي و روحي بر الگوگيري تأثير دارند، گفت: خداوند در قرآن كريم همه مؤمنين را به "كظم غيظ" فرمان داده است.

حجت الاسلام محمدحسن اختري دبيركل مجمع جهاني اهل بيت(ع) در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبريك ولادت باسعادت حضرت امام موسي بن جعفر(ع) گفت: لازم مي دانم بر الگو بودن امامان براي پيروانشان و مسلمانان و براي همه مردم جهان در طول تاريخ تأكيد كنم. اساسا هر انسان در زندگي، مراد و پيشوا و رهبري دارد و تلاش مي كند حركت، سيرت و صورت خود را به آن وضعيت خواست و مراد رهبر خود تطبيق داده و منسجم كند.

وي افزود: خداوند در قرآن كريم مي فرمايد: "لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا:قطعا براى شما در [اقتدا به] رسول خدا سرمشقى نيكوست براى آن كس كه به خدا و روز بازپسين اميد دارد و خدا را فراوان ياد مى‏كند." (آيه ۲۱ سوره احزاب) اي مسلمانان شما بايد رسول گرامي اسلام(ص) را اسوه خود قرار دهيد و تلاش كنيد كه خود را بر وقف سيرت و صورت پيامبر(ص) منسجم كنيد و مثل او بسازيد.

اختري در ادامه با بيان اينكه انسان الگوپذير است و به مقدار روابط معنوي و روحي كه ميان انسان و مقتداي او وجود دارد تلاش مي كند كه خود را مانند او بسازد، اظهار داشت: اين روش را بايد طبق دستور قرآن نسبت به پيامبر بزرگ اسلام(ص) و نسبت به امامان و پيشوايان خود مورد توجه قرار دهيم كه آنها مسئله هدايت و رهبري و پيشوايي ديني كه برعهده دارند و ما نيز بايد در روش عملي خود تلاش كنيم كه از آنها الگو بپذيريم.

دبيركل مجمع جهاني اهل بيت گفت: پيامبر اسلام(ص) به مردم مي فرمودند نماز بخوانيد همان طور كه من نماز مي خوانم، الگوپذيري يكي از مسائل مهمي است كه در مسئله اطاعت و پيروي مورد توجه انسان ها بوده و هست. ما بايد از امامان در تمام امور زندگي الگو بگيريم و از آنها درس بياموزيم و در زندگي خود پياده كنيم.

وي با اشاره به اينكه كاظم، لقب بسيار با ارزش و با عظمتي كه براي امام هفتم ذكر شده و هم از لسان ائمه اطهار(ع) تأكيد شده است يكي از صفات خداوند متعال است، تصريح كرد: "كظم غيظ" موضوعي است كه خداوند در قرآن كريم همه مؤمنين را بر آن دستور فرموده كه "الَّذِينَ يُنفِقُونَ فِي السَّرَّاء وَالضَّرَّاء وَالْكَاظِمِينَ الْغَيْظَ وَالْعَافِينَ عَنِ النَّاسِ وَاللّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ": همانان كه در فراخى و تنگى انفاق مى‏كنند و خشم خود را فرو مى‏برند و از مردم در مى‏گذرند و خداوند نيكوكاران را دوست دارد.(سوره آل عمران، آيه ۱۳۴)

اختري در ادامه يادآور شد: بعضي صفات ائمه(ع) ظهور و بروز خيلي گسترده و چشمگيري داشته است، ائمه به خاطر اينكه بهترين و ارزشمندترين انسان ها بودند تمام صفات و خصال پسنديده در آنها وجود دارد. همه آنها اين گونه هستند از نظر ايمان، تقوا، پاكي و اخلاص، عبادت، شجاعت، سخاوت، دستگيري محرومين، مهر و محبت، مؤدت و ... در رده اول جامعه قرار دارند اما هر كدام در لقب به صفت خاصي شهره شده اند و برجسته تر جلوه كرده اند و به آن لقب شناخته شدند و حتي قبل از اينكه به دنيا بيايند اين لقب شريف از پيامبر بزرگ اسلام(ص) و يا اجدادشان به آنها داده شده است.

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن