تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816528455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتخابات مجلس نهم ؛ بازي در زمين اصولگرايي


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: انتخابات مجلس نهم ؛ بازي در زمين اصولگرايي
ثبت نام كانديداهاي انتخابات مجلس نهم به پايان رسيد و جناح اصولگرا به عنوان تنها بازيگر اصلي آن، به ميدان آمده است و براي كسب كرسي هاي سبز، به رقابت درون گروهي مي پردازد. در حالي دو ماه ديگر انتخابات مجلس نهم برگزار مي شود كه هوا در داخل و خارج كمي تا قسمتي ابري است ...
ثبت نام كانديداهاي انتخابات مجلس نهم هم به پايان رسيد و اسامي نشان مي دهد، 1000 نفر از 5 هزار و 283 نفري كه در انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي شركت كرده اند، قرار است در صورت تاييد صلاحيت كانديداي شهر تهران باشند، كه از ميان اين هزار نفر ،فقط 60 نفر چهره هاي شناخته شده هستند.

امسال در مقايسه با انتخابات گذشته، 23 درصد از ميزان ثبت نام شدگان كاهش يافته، كه بخشي از آن به علت قانون جديد كانديداتوري مجلس است كه محدوديت هايي از جمله دارا بودن مدرك كارشناسي ارشد را اعمال كرده است.

آنچه در ميان ثبت نام شدگان انتخابات مجلس نهم در تهران قابل ملاحظه است، گروههاي سياسي است كه افراد ثبت نام كننده طبيعتا يا در آن عضو هستند يا به آن گرايش دارند، كه اين بار شامل جبهه پيروان خط امام و رهبري و زير مجموعه هايش (جامعه اسلامي مهندسين، جامعه زينب، حزب موتلفه ) ، جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي ، حزب توسعه و عدالت ، جبهه پايداري ، جامعه روحانيت مبارز، جمعيت ايثارگران، جبهه انتخاباتي متحد اصولگرايان، فراكسيون اصولگرايان مجلس، و برخي از كابينه دولت نهم و دهم است.

هرچند كه يك نفر هم از حزب اعتماد ملي كانديد شده، اما با احتمال اينكه رد صلاحيت خواهد شد ،اين حزب در زمره احزاب شركت كننده در انتخابات به حساب نخواهد آمد.

بنابراين، آنچه كه تمامي ثبت نام كنندگان در آن مشترك هستند، تعريف خويش در مرزهاي جناح اصولگراست و در انتخابات پيش رو، بازي رسمي به تمامي در زمين اصولگرايي صورت خواهد گرفت و اين به معناي خداحافظي رسمي گفتمان حاكم مان با آن ديگري (اصلاح طلبي) است كه صرفا تعداد اندكي از آن ، آنهم با نام مستقل به ميدان آمده اند و با فرض ضعيف رد صلاحيت نشدن، آنقدر انگشت شمار هستند، كه ديده نخواهند شد.

در جناح اصولگرايي ،در حالي رقابت داخلي براي انتخابات ، از مدتها قبل آغاز شده است، كه شرايط سياسي با التهابهايي كواجه است.

موضوعاتي همچون اختلاس 3000 ميلياردي ( اگر چه صحبت آن كمرنگ شده و نقش نظارتي مجلس بر آن ) ، تحريم هاي جديدي عليه ايران ، بحث تحريم نفتي ايران كه زمزمه آن شنيده مي شود و ... همه مصاديقي هستند كه نمايندگان مجلس جديد به هر حال بايد براي چگونگي برخورد با آنها ايده داشته باشند.

مجلس نهم بيش از همه به نمايندگاني احتياج دارد، كه از سخن بكاهند و بر عمل بيافزايند و تا آنجا كه امكان دارد تصميمات با مصرف انتخاباتي داخلي را به كناري بنهند و به منافع دراز مدت نظام جمهوري اسلامي بيانديشند، چه آنكه برخي مواقع رويكردهايي از مجلس، احسنت هايي به همراه دارد كه در دراز مدت تبديل به سرزنش خواهد شد.

در ميان ثبت نام شدگان ،هستند كانديداهايي كه به مدد نزديكانشان، قدم به عرصه انتخابات گذاشته اند، كساني كه از پيشترها گفته بودند كانديد نخواهند شد، اما شدند. آنهايي كه حرف و حديث هايي را با خود به همراه دارند و آيت الله جنتي به صورت ضمني از آنها نام برده و در نماز جمعه تهران خطاب به مردم گفته است :

"مردم بايد مواظب باشند به كساني كه وابسته به مراكز ثروت و قدرت هستند به اينها رأي ندهند. از مدتها قبل شروع كردند پول‌هاي بي‌حساب كه از كجا مي‌آورند خدا مي‌داند و يك روزي بايد بيايند جواب بدهند. من از حالا يك جمله اي را اشاره مي‌كنم، اميدوارم بفهمند آنهايي كه بايد بفهمند كه اجمالا كساني كه پول‌هاي زيادتر از متعارف خرج مي‌كنند و وضعشان مشكوك است و هيچ معلوم نيست از چه راهي به دست آورده اند مشروع يا نامشروع، اينها ممكن است در شوراي نگهبان مشكل پيدا كنند. من اين را از حالا دارم مي‌گويم"......

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن