تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820898286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه فرهنگي فارس


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار كوتاه فرهنگي فارس
اخبار كوتاه فرهنگي فارس
شيراز - خبرگزاري مهر: اعلام فراخوان دومين آرت اكسپو شيراز، اجراي نمايش "به روايت خسرو پسر ميرزا يحيي معين البكاء" و... از جمله اخبار كوتاه فرهنگي فارس است.

به گزارش خبرگزاري مهر، با اعلام فراخوان دومين آرت اكسپو شيراز علاقه‌مندان به شركت در دومين نمايشگاه آثار هنري شيراز مي‌توانند از 10 تا 17 دي‌ماه از طريق تارنما به نشانيwww.shiraz-artexpo.com و يا به صورت حضوري، در محل دبيرخانه نمايشگاه بزرگ آثار هنري شيراز ثبت‌نام كنند.

دبير اين رويداد هنري اظهار داشت: نگارخانه هنر شيراز با حمايت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس و همكاري كانون تبليغات چاووش ديد، دومين آرت اكسپو شيراز را برگزار مي كند.

محمدحسن گلبن حقيقي گفت: هنرمندان مي توانند از 10 تا 17 دي ماه جاري از طريق تارنما به نشانيwww.shiraz-artexpo.com و يا به صورت حضوري در محل دبيرخانه نمايشگاه ثبت نام كنند.

وي ادامه داد: نقاشي، نگارگري، گل و مرغ، حجم، عكاسي و نيز نقاشيخط از رشته‌هاي دومين آرت اكسپو شيراز هستند.

گلبن حقيقي درباره شرايط و مقررات كلي دومين نمايشگاه بزرگ آثار هنري شيراز آرت اكسپو 1390 نيز گفت:ارائه حداكثرپنج اثر جديد به صورتي كه در هيچ آرت اكسپو قبلي به نمايش گذاشته نشده باشد، انجام ثبت نام اوليه به دو روش حضوري يا اينترنتي، ارسال تصوير آثار در هنگام ثبت نام به دو روش ارسال تصاوير از طريق تارنما به آدرسwww.shiraz-artexpo.com براي ثبت نام كنندگان اينترنتي با فرمتTIF ياJPG و با وضوح 300dpi و يا تحويل لوح فشرده آثار با فرمتTIF ياJPG و با وضوح 300dpi يا پرينت آثار در قطعA4 براي ثبت نام كنندگان حضوري از جمله شرايط شركت در اين نمايشگاه است.

دبير دومين آرت اكسپو شيراز افزود: در اين نمايشگاه قيمت اوليه آثار توسط صاحب اثر پيشنهاد مي شود و قيمت نهايي توسط كارشناسان ستاد برگزاري تعيين خواهد شد.

وي تاكيد كرد: از آثار فروخته شده 70 درصد به صاحب اثر و 30 درصد به برگزاركنندگان آرت اكسپو تعلق مي گيرد كه بخشي از اين مبلغ به موسسات خيريه اهدا خواهد شد.

گلبن حقيقي با بيان اينكه اين اكسپو براي دومين بار در شيراز برگزار مي شود، گفت: نخستين نمايشگاه بزرگ آثار هنري شيراز سال گذشته در شيراز و در نمايشگاهي به اين وسعت با تنوع و تركيب متفاوت برگزار شد كه در آن 296 اثر هنري شامل 98 اثر در رشته نقاشي، 59 تابلو نگارگري، 29 عكس، 27 نقاشيخط و 9 اثر در شاخه حجم و مجسمه عرضه شدو مورد استقبال هنرمندان و فرهيختگان قرار گرفت.

دكتر سيما فردوسي با نيمه گمشده به شيراز مي آيد

با توجه به استقبال خانواده ها و جوانان از سمينارهاي علمي كاربردي دكتر سيما فردوسي در شيراز، روز جمعه 16 دي ماه سمينار ازدواج و معيارهاي انتخاب همسر با عنوان نيمه گمشده از ساعت 15 تا 19 در تالار فرهنگيان برگزار مي شود.

سيما فردوسي كارشناس صدا و سيما در برنامه هاي خانواده، هزار راه نرفته و بسياري از برنامه هاي موفق تربيتي رسانه ملي است.

وي سال 1362 موفق به كسب مدرك دكتري از دانشگاه انگليس شد و براي خدمت به ايران بازگشت.

فردوسي اكنون مدرس و عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد بهشتي است. همكاري با صدا و سيما، دانشگاه شهيد بهشتي، علوم بهزيستي، انجمن اوليا و مربيان و آموزش و پرورش و همچنين برگزاري صدها همايش بخشي از سوابق حرفه وي محسوب مي شود.

علاقه مندان مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به سايتwww.shz24.comمراجعه مراجعه و يا با شماره تلفن دبيرخانه سمينار 2348199 تماس بگيرند.

اين همايش با حمايتهاي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس و همكاري مديريت امور بانوان و خانواده استانداري فارس توسط موسسه شكوه جاودان پارس و برگزار مي شود.

نمايش "به روايت خسرو پسر ميرزا يحيي معين البكاء" در سالن استاد هودي اجرامي شود

سالن استاد هودي در خانه فرهنگ شماره چهار ميهمان ديدگان همشهريان و هنرمندان شيرازي در اجراي نمايش"به روايت خسرو پسر ميرزا يحيي معين البكاء" است.

اين نمايش نوشته فرهاد ارشاد، به كارگرداني امير خواجه ميركي وآهنگسازي ايمان اكبر پور كه با بازي مجيد شناور، زاوش تقوايي، امين مزارعي ، مينا كماليان ، نويد جعفري و فرهاد ارشاد از 12 لغايت 22 دي ماه جاري ساعت18 و 30 دقيقه در سالن استاد هودي، خانه فرهنگ شماره چهار واقع در پارك آزادي، مهمان ديدگان همشهريان و هنرمندان شيرازي است.

بامير خواجه ميركي كارگردان اين تئاتر مي گويد: "به روايت خسرو پسر ميرزا يحيي معين البكاء" بر خلاف نمايشهايي كه در ماه محرم و صفر به روي صحنه مي روند قصه و روايتي ازعاشوراي ديروز نيست بلكه گوشزدي است براي ما كه چشمهايمان را باز كنيم شايد شمر و خولي و اشقياء همين آلان در اطراف ما نفس مي كشند وبا ما شب و روز را سپري مي كنند شايد شمر خود ما باشيم من و تو ... و اگر شمر من و تو هستيم چرا شمر شده ايم.

برگزاري چهاردهمين دوره آزمونهاي ادواري در رشته هاي هنري

چهاردهمين دوره آزمونهاي ادواري استاندادهاي مهارتي كاردانش در رشته هاي هنري برگزار مي شود.

غلامرضا خوش اقبال مسئول آموزش اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس ضمن اعلام اين مطلب گفت: اين دوره با حمايت دفتر آموزش و توسعه فعاليتهاي هنري، سي دي ماه نود برگزار مي شود.

وي افزود: دفترچه هاي چهاردهمين دوره اين آزمون ها از روز دوشنبه دوازدهم دي ماه بر روي سايت دفتر آموزش و توسعه فعاليتهاي هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.

خوش اقبال افزود: علاقمندان و داوطلبان ديپلمه هاي هنري مي توانند از طريق سايتazmoonehonar.ir دفرچه را دريافت و نسبت به ثبت نام اقدام كنند.

در اين دوره هم سي دو رشته هنري كاردانش در آزمون ادواري برگزار مي شود و داوطلبان براي آگاهي بيشتر و دستيابي به اطلاع دقيق و نحوه ثبت نام از زمان اعلام شده به سايت ياد شده مراجعه كنند.

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 297]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن