تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816351702




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تغيير ساختار دو سيماي كردي و آذري شبكه جهاني سحر


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: تغيير ساختار دو سيماي كردي و آذري شبكه جهاني سحر
در نشستي مطبوعات مرتضي شمسي مدير شبكه جهاني سحر و جمعي از اهالي رسانه، مدير شبكه جهاني سحر بر افتتاح رسمي توليد پروژه عظيم انيميشن "آخرين فرستاده" محصول شبكه جهاني سحر و سريال و تله فيلم "پرچمدار عشق" توليد مشترك اين شبكه و شبكه هلال تي وي تركيه در سال آينده و همچنين توليد بازي انيميشني "كودك و اشغالگر" تاكيد كرد.


به گزارش سرويس فرهنگي هنري برنا به نقل از روابط عمومي شبكه جهاني سحر، اين نشست كه با حضور مرتضي شمسي مدير شبكه جهاني سحر و جمعي از اصحاب رسانه در ساختمان شبكه جهاني سحر برگزار شد، مرتضي شمسي به ارائه گزارشي جامع از عملكرد شبكه در حوزه هاي مختلف برنامه سازي در سال جاري در حوزه هاي نمايشي، مستند، انيميشن و همچنين ارائه توضيحاتي در رابطه با افق پيش روي اين شبكه در سال جديد در ربطه با ساخت سريال هاي داستاني تله فيلم فيلم سينمايي انيميشن مستند و... پرداخت. در ابتداي اين نشست شمسي مدير شبكه جهاني سحر در خصوص برخي از برنامه هاي كه توليد شده سال جاري شبكه جهاني سحر، توضيح داد: از جمله برنامه هاي توليدي سال جاري كه مورد توجه بسيار مخاطبان شبكه جهاني سحر قرار گرفت و از برد تبليغاتي و خبري خوبي نيز براي اين شبكه جهاني برخوردار بود، انيميشن "كودك و اشغالگر" بود كه يك نسخه از آن نيز درمراسم "غنچه هاي مقاومت" كه به تازگي در سالن همايش هاي صداوسيما برگزار شد، به دكتر "ابواسامه عبدالمعطي" نماينده دولت قانوني حماس در تهران اهدا شد. شمسي در ادامه اشاره كرد: كار ديگر شبكه سحر در رابطه با انرژي اتمي و تلاش هاي اسرائيل جهت جذب و يا حذف فيزيكي دانشمندان هسته اي ايراني بوده كه با نام "شكار روباه " تهيه و توليد شد و توانست به بخش مروري بر سينماي ايران بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر نيز راه يابد ضمن آنكه گروه هاي مختلف شبكه جهاني سحر نيز با توليد و پخش برنامه هاي مختلف توانستند تاثير بسيار خوبي در حوزه مخاطبان خود بگذارند كه يكي از نمونه هاي بارز آن سيماي آذري شبكه بوده كه با ارائه برنامه هاي موردنظر مخاطبان جمهوري آذربايجان توانسته به رتبه خوبي به لحاظ تاثيرگذاري در ميان مردم اين جمهوري مسلمان نشين دست يابد.

مدير شبكه جهاني سحر در ادامه افزود: همچنين ما در سال گذشته رويكرد معارفي سيماي انگليسي شبكه سحر را تقويت كرديم كه رسالتش معرفي و تبيين انديشه اسلامي- معارفي به ويژه انديشه شيعي بوده و خوشبختانه توانسته تاكنون به موفقيتهاي خوبي نيز در حوزه برنامه سازي معارفي براي مخاطبان خود دست يابد ضمن انكه اين سيما جزو معدود كانال هاي تلويزيوني است كه معرف مذهب شيعه و تنها رسانه ديداري ج.ا.ا. است كه تبليغ فرهنگ شيعي را به شكل تخصصي و براي خارج از كشور در دستور كار خود دارد. شمسي همچنين اذهان داشت: در حوزه كردي نيز سيماي كردي ما توانسته مخاطبان خوبي را جذب كند و طبق نظرسنجي هاي صورت گرفته در منطقه كردستان عراق، شبكه جهاني سحر توانسته در برخي از شهرها حدود 58% ميزان مخاطبان را به خود اختصاص دهد كه البته اين اتفاق خرسند كننده در مورد حوزه سيماي بوسني شبكه جهاني سحر نيز صدق مي كند. در واقع ما هنوز جزو معدود شبكه هاي خارجي در كشور بوسني هستيم كه مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و حتي ميزان توجه و علاقه مردم بوسنيايي به برنامه هاي شبكه سحر از برخي شبكه هاي داخلي اين كشور نيز بيشتر است .

مدير شبكه جهاني سحر در ادامه به توليد 5 تله فيلم و فيلم سينمايي در سال گذشته كه اغلب در حوزه معارف اسلامي ساخته شده اند اشاره كرد و گفت: قناري، صفر مرزي، سفر به باكو، راز و صبح روز هفتم از جمله توليدات نمايشي شبكه جهاني سحر هستند كه فيلم سينمايي "صبح روز هفتم" اين قابليت را دارد كه در بيست و هشتمين جشنوراه بين المللي فيلم فجر نيز حضور داشته باشد. علاوه بر اينها ما توليد سريال تاريخي و پرهزينه "جلال الدين" را در مورد شخصيت و زندگي مولانا به زبان فارسي در دستور كار شبكه داريم كه توليد آن را در سال آينده و در صورت تخصيص اعتبار لازم آغاز خواهيم كرد. اين سريال جزو سريال هاي الف شبكه محسوب مي شود كه در 10 قسمت 50 دقيقه اي تهيه مي شود و در حال حاضر نويسندگي 7 قسمت از آن به پايان رسيده و 3 قسمت آن نيز باقيمانده كه تا ارديبهشت ماه سال آينده انجام خواهد شد. در ادامه اين نشست مطبوعاتي، شمسي به ارائه توضيحاتي پيرامون برنامه هاي نوروزي شبكه پرداخت و گفت: از آنجايي كه نوروز به عنوان سنت و فرهنگ مشترك ميان ايران با كشورهاي همسايه اش همچون آذربايجان، تركيه، شمال عراق، افغانستان، تاجيكستان و ... به شمار مي رود لذا پرداختن به اين سنت ديرينه ايراني در قالب برنامه ويژه تحويل سال از سيماي آذري شبكه پخش خواهد شد ،البته ناگفته نماند كه ساير سيما هاي شبكه نيز در ايام نوروز پخش برنامه هاي ويژه نوروز را در دستور كار خود خواهند داشت.

مدير شبكه سحر سپس با بيان اين نكته كه در حال جاضر سيستم مورد استفاده شبكه جهاني سحر گام هاي اساسي به سمت ديجيتالي شدن را برداشته و توليدات شبكه با فرمت اكس دي كم صورت مي گيرند، در خصوص فروش محصولات شبكه از جمله انيميشن "كودك و اشغالگر" عنوان كرد: فروش آثار شبكه بستگي مستقيم به خود اثر دارد. خوشبختانه انيميشن "كودك و اشغالگر" توانسته در اين عرصه موفق شود و در دو بازار فيلم فجر كه اخيرا برگزار شد، توانست فروش خارجي خوبي داشته باشد و حتي تضمين فروش بعدي هم داشته تا جايي كه استقبال برخي كشورهاي خارجي در تلاش شبكه براي طرح ريزي افزايش كلاكت هاي توليدي اين مجموعه تا 1000 قسمت موثر بوده كه تلاش ما را براي تحقق آن جدي تر كرده است. البته لازم به ذكر است كه فروش خارجي توليدات شبكه نياز به مكمل هايي دارد كه اين امر در ايران كاملا ناديده گرفته مي شود به عنوان مثال اگر در هاليوود اثري ساخته مي شود همزمان با توليد و پخش آن اثر، انواع و اقسام تبليغات آن اثر همچون توليد تي شرت، انواع بازي ها، عروسك، اسباب بازي و... براي جذب بيشتر كودكان روانه بازار مي شود در حاليكه اين امر در ايران اين به اين شكل اتفاق نمي افتد.

در ادامه شمسي گفت: خوشبختانه شبكه جهاني سحر در خصوص انيميشن "كودك و اشغالگر" با يك سرمايه گذار داخلي در حال مذاكره است تا شاهد ورود بازي "كودك و اشغالگر" تا پايان سال آينده در بازار باشيم همچنين شبكه توانسته از طريق معرفي آثار خود به خريداران و رسانه هاي مختلف خارجي، برخي از توليداتش همچون مستند ادورادو، سريال قاب هاي خالي، فيلم سينمايي ستاره سهيل و... را در كشورهاي ديگر به فروش رساند. مدير شبكه جهاني سحر همچنين به دوبله آثار شبكه به زبان هاي كردي و آذري اشاره كرد و گفت: در بخش دوبله، بازار دوبله فيلم هاي فارسي به دو زبان كردي و آذري به لحاظ كيفيت بالا انحصاراً دراختيار شبكه سحر قراردارد و شبكه سحر در زمينه دوبله آذري و كردي، هنوز حرف اول را در منطقه مي زند و مخاطبان خوبي را نيز در اين دو حوزه به خود اختصاص داده است. وي از "روشن تر از خاموشي"، "اغما"، "يك مشت پر عقاب"، "ستاره سهيل"، "يوسف پيامبر" و ... به عنوان تعدادي از آثار در دست دوبله شبكه اشاره كرد و افزود: البته در حوزه دوبله به زبان اردو نيز جايگاه خوبي براي اين زبان در شبكه به دست آمده و كار در حوزه دوبله به زبان فرانسه نيز به تازگي آغاز شده كه اميدواريم در سال آينده به جايگاه خوبي در اين زمينه نائل شويم. شمسي در ادامه در پاسخ يكي از خبرنگاران در مورد توليد انيميشن بزرگ "آخرين فرستاده" اظهار داشت: انيميشن "آخرين فرستاده" نيز يك پروژه 500 دقيقه اي است كه امور توليدي آن به مرور در حال انجام است و در يك فرايند دو ساله كار به اتمام خواهد رسيد. نگارش داستان و طرح هاي اوليه آن به پايان رسيده و شخصيت پردازي كاراكترها نيز انجام شده و احتمالا 10 دقيقه آغازين آن در ارديبهشت ماه سال آينده در شهر بروجرد رونمايي و كار توليد آن رسما از اين زمان آغاز خواهد شد.

مدير شبكه سحر همچنين به توليد پروژه تاريخي ديگري با عنوان "پرچمدار عشق" در سال آينده اشاره كرد و گفت: اين پروژه تاريخي محصول مشترك شبكه جهاني سحر و شبكه هلال تي وي تركيه است كه با موضوع زندگي مصعب بن عمير از صحابي گرانقدر پيامبر(ص) و به عنوان نخستين سفير ايشان به شهر مدينه در سال آينده به تهيه كنندگي "محسن شايانفر" در قالب يك تله فيلم و سريال 13 قسمتي تهيه خواهد شد. شمسي همچنين به سريال روزنامه چي ها اشاره و عنوان كرد: اين سريال در قالب طنز اجتماعي 90 شبي و براي سيماي آذري شبكه تهيه خواهد شد كه توليد آن از اوايل سال آينده آغاز مي شود. مدير شبكه جهاني سحر در انتها گفت: متاسفانه از آنجا كه برنامه هاي شبكه هاي برون مرزي به ويژه شبكه جهاني سحر در مسير تماشاي خانواده هاي ايراني نيست لذا ضرورت و اهميت كار در حوزه برون مرزي براي مخاطبان و مسئولان سازمان كمتر شكل عيني و مجسم مي يابد و همين ذهنيت باعث مي شود تا اعتبارات كمتري نسبت به شبكه هاي داخلي به حوزه برون مرزي تعلق گيرد به عنوان نمونه شبكه جهاني سحر مي بايست امسال دو سريال را در دستور كار توليد قرار مي داد كه به دليل كمبود اعتبارات توليد آنها به تعويق افتاد. شمسي اذعان داشت: در حال حاضر بيش از 20 شبكه ماهواره اي در كشورهاي هدف شبكه جهاني سحر به صورت 24 ساعته در حال توليد و پخش برنامه هستند كه اكثر آنها نيز جزو شبكه هاي معاند و مخالف ج.ا.ا بوده و هدف بسياري از آنها نيز زير سوال بردن تماميت ارضي ج.ا.ا. است اما در اين ميان سهم ج.ا.ا تنها 4 ساعت برنامه (در حوزه كردي) و 5 ساعت (در حوزه آذري)است كه اين امر عرصه رقابت براي شبكه جهاني سحر با ساير رسانه هاي رقيب را محدود و تضعيف مي كند چراكه وقتي شبكه اي تنها ميزان 4 ساعت برنامه در اختيار داشته باشد كه نتواند پاسخگوي نيازها و انتخاب هاي متعدد مخاطبان خارجي خود باشد كه هر زمان اراده مي كنند بتوانند برنامه هاي دلخواهشان را ببينند، به تدريج از ميزان مخاطبان شبكه كاسته خواهد شد. مدير شبكه سحر در انتها گفت: با ظهور و كثرت يابي رسانه هاي رقيب، دوام اين شرايط براي شبكه ما ممكن نخواهد بود و به طور قطع مخاطبان ما كاهش خواهند يافت كه اين امر آفت بزرگي هم برايمجموعه شبكه جهاني سحر و هم بهع شكل ويژه براي دو سيماي آذري و كردي است كه اين پتانسيل را دارند تا هريك به صورت يك شبكه مجزا به فعاليت رسانه اي بپردازند.

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن