تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815576716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير مدرسه فاطمه‌الزهرا (س) شيراز:كار تبليغي براي معرفي حوزه‌هاي علميه بانوان ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مدير مدرسه فاطمه‌الزهرا (س) شيراز:كار تبليغي براي معرفي حوزه‌هاي علميه بانوان ضروري است
گروه خبرنگاران افتخاري / سيدجعفر فاطمي‌نوش‌آبادي: متأسفانه كار تبليغي مناسب براي معرفي حوزه‌هاي علميه خواهران و جذب علاقه‌مندان مستعد انجام نمي‌گيرد.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) به نقل از مركز خبر حوزه، «احمدي» مدير مدرسه علميه فاطمه‌الزهرا(س) شيراز گفت: اين مدرسه فعاليت خود را با اشراف آيت‌الله حائري‌شيرازي، مديريت حجت‌الاسلام «امام‌پور» و حضور بيش از 40 طلبه در سال 1384 آغاز كرد.

وي در خصوص ضرورت احداث مدارس علميه ويژه خواهران در شيراز افزود: قبل از راه‌اندازي اين مدرسه علميه، تنها يك مدرسه مصّوب ويژه خواهران در شيراز وجود داشت و به دليل نياز موجود، اين مدرسه تأسيس شد تا بانوان علاقه‌مند به صورت رسمي در زمينه علوم و معارف اسلامي، تحصيل و در مناسبات تبليغي و پژوهشي شركت كنند.

وي با اشاره به انجام هماهنگي‌هاي لازم با دفتر نمايندگي ولي‌فقيه در استان فارس و مدير حوزه‌هاي علميه خواهران براي راه‌اندازي مدرسه علميه فاطمه‌الزهرا(س) شيراز اظهار كرد: هم‌اكنون نزديك به يكصد و ده طلبه در پايه‌هاي اول تا سوم در اين مدرسه تحصيل مي‌كنند.

احمدي دارا بودن حداكثر 25 سال سن را از شرايط پذيرش در دوره حضوري برشمرد و افزود: زمان تحصيل در دوره حضوري، 5 سال است و طلاب در اين مدت دروسي همچون صرف، نحو، فقه، اصول، منطق، فلسفه و تاريخ را مي‌گذرانند و مدرك سطح 2 را مي‌گيرند.

مدير مدرسه علميه فاطمه‌الزهرا(س) به پذيرش دوره نيمه حضوري در اين مدرسه اشاره و تصريح كرد: دوره نيمه حضوري، شرط سني ندارد، اما علاقه‌مندان بايد داراي معدل ديپلم بالاي 15 باشند.

وي با بيان اينكه اكثريت قريب به اتفاق طلاب اين مدرسه را طلاب دوره حضوري تشكيل مي‌دهند، گفت: طلاب دوره نيمه حضوري، 2 سال رسماً در كلاس‌ها شركت مي‌يابند و 3 سال بعد را به صورت مجازي طي مي‌كنند.

احمدي با اشاره به برنامه‌هاي جانبي طلاب اظهار كرد: برپايي دوره‌هاي كامل رايانه، اجراي طرح مناجات‌خواني، انتقاد قرارداد با مراكز پزشكي ورزشي براي استفاده بهينه طلاب، استفاده از كارشناسان در موضوعات مختلف و برپايي كارگاه آموزشي شامل موضوعاتي چون انتخاب همسر، آيين همسرداري و تربيت فرزند از جمله اين برنامه‌ها به شمار مي‌رود.

وي به برپايي طرح تابستاني با همكاري دفتر امام جمعه شيراز و حوزه هنري سازمان تبليغات اشاره كرد و افزود: در اين طرح 20 كلاس آموزشي و 20 كلاس هنري برگزار شد.

مدير مدرسه علميه فاطمه‌الزهرا ادامه داد: در اين دوره مفاهيم نهج‌البلاغه، آسيب‌شناسي خانواده، پاسخ به پرسش‌هاي مهدويت و تحليل فرقه‌هاي انحرافي به طلاب ارائه شد.

وي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو بر ضرورت استفاده از ابزارهاي همه‌جانبه تبليغي براي معرفي حوزه هاي علميه تاكيد كرد و گفت: پلاكاردهايي كه مركز مديريت قم براي ما مي‌فرستد جواب‌گو نيست و اين در حالي است كه بسياري از خانواده‌ها، از حوزه‌هاي علميه آگاهي ندارند.

احمدي حضور مشاوران پزشكي و ديني در مدرسه علميه فاطمه‌الزهرا را مورد توجه قرار داد و بيان كرد: هم‌اكنون مشاوران برجسته‌اي در شيراز فعاليت مي‌كنند كه حاضر به همكاري با حوزه‌هاي علميه هستند و لذا جاي مركز مشاوره و ويژه طلاب در شيراز خالي است.

وي برپايي دوره‌هاي دانش‌افزايي براي ارتقاي سطح توان تبليغي را از برنامه‌هاي مدرسه علميه فاطمه‌الزهرا برشمرد و خاطرنشان كرد: در اين دوره‌ها مباحثي چون خطابه به شيوه‌هاي مرثيه‌سرايي تدريس شد.

مدير مدرسه علميه فاطمه‌الزهرا(س) برگزاري دوره آموزشي ويژه اساتيد را از ديگر برنامه‌هاي اين مدرسه دانست و افزود: اخلاق در تدريس، روانشناسي تدريس و روش‌هاي نوين تدريس در اين دوره آموزشي مطرح شد.

وي گفت: طلاب مدرسه علاوه بر آموزش تئوري در زمينه تبليغ به صورت عملي در گروه‌هاي دو نفره همراه مبلغان در خوابگاه‌هاي دانشجويي و ديگر عرصه‌هاي تبليغي حضور مي‌يابند.

احمدي ساماندهي تبليغي در شيراز را ضروري دانست و ابراز كرد: به عنوان مثال در ايام خاص مانند ماه‌هاي محرم و رمضان، جلسات خانگي زيادي در شيراز برگزار مي‌شود، اما لزوماً در اين جلسات از بانوان تحصيل كرده استفاده نمي‌شود و از سوي ديگر تعداد بانوان متعهد و كارآمد در اين زمينه ناكافي است.

وي عدم فضاي آموزشي استاندارد و كمبود بودجه‌ را از مهم‌ترين مشكلات پيش رو در اداره مدرسه علميه فاطمه الزهرا(س) برشمرد و گفت: با الزام مركز مديريت به استفاده از اساتيد داراي مجوز تدريس، با محدوديت‌هاي زيادي مواجه شده‌ايم.

مدير مدرسه علميه فاطمه‌الزهرا(س) خاطرنشان كرد: با توجه به حق‌الزحمه مختصري كه بر اساتيد حوزه‌هاي خواهران در نظر گرفته شده برخي از افراد براي تدريس در حوزه‌ها تمايلي ندارند.

وي در اين گفت‌گو همچنين به برنامه‌هاي مدرسه براي افزايش بصيرت سياسي طلاب اشاره و تصريح كرد: همه طلاب اين مدرسه بسيجي‌اند، نيمي از آنها بسيجي فعال و بيش از 10 درصد آنها جزو هاديان سياسي‌اند و با همكاري سازمان بسيج طلاب استان فارس، برنامه‌هاي متنوعي براي اين افراد برگزار مي‌شود.

احمدي غني‌سازي كتابخانه مدرسه را مورد توجه قرار داد و گفت: هم‌اكنون 2 هزار جلد كتاب در موضوعات مختلف همچون فقه، اصول، اعتقادات، اخلاق، روانشناسي، سياست و ادبيات و دايره‌المعارف‌ها در كتابخانه اين مدرسه موجود است.

وي در پايان فراهم آوردن امكانات لازم براي بهره‌مندي طلاب از كتابخانه‌هاي دانشگاه را مناسب ارزيابي و خاطرنشان كرد: اين امر در بهبود پايان‌نامه‌نويسي طلاب و كارهاي تحقيقاتي آنها موثر است.

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 614]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن