تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815450119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني: تمركز غرب بر سودان، براي انحراف افكار از مساله فلسطين است ايران به خاطر اهداف بيگانگان از راهبردهاي منطقه‌يي‌اش كوتاه نمي‌آيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: لاريجاني: تمركز غرب بر سودان، براي انحراف افكار از مساله فلسطين است ايران به خاطر اهداف بيگانگان از راهبردهاي منطقه‌يي‌اش كوتاه نمي‌آيد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: كنفرانس تهران براي شفاف و آشكار كردن مواضع حمايت از مقاومت درباره فلسطين يك امر ضروري بود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دكتر علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: با توجه به مواضع مبهم طرفهاي مختلف مرتبط با مساله فلسطين و تعامل دوگانه آمريكا با اين مساله به ضرر مردم فلسطين، كنفرانس اخير درباره مساله فلسطين در تهران براي متبلور كردن يك موضع آشكار و شفاف درباره اين مساله بسيار ضروري بود.

وي اظهار كرد: اين كنفرانس با مشاركت نمايندگان 80 كشور در كنفرانس تهران براي حمايت از مساله فلسطين، شامل سياستمداران، نمايندگان و روساي مجالس و شخصيت هاي تاثيرگذار از خاورميانه و گروه هاي فلسطيني برگزار شد.

لاريجاني تاكيد كرد: در كنفرانس تهران مسائل بازسازي غزه و كمك رساني به فلسطينيان اين منطقه از طريق ايجاد ارتباط با كشورهاي موثر مانند مصر در همسايگي غزه، بررسي و كميته اي دائمي براي پي گيري اين مسائل تشكيل شد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پيچيدگي وضع امروز منطقه از نظر سياسي گفت: اكنون در منطقه يك طرح تبليغاتي براي وارونه جلوه دادن حقايق به ويژه درباره مسائل مرتبط با فلسطين، لبنان و عراق وجود دارد كه اهداف مشخصي از پي آن دنبال مي‌شود.

وي اظهار كرد: مساله اساسي كه برخي خواهان به فراموشي سپردن آن هستند اين است كه ملت فلسطين به زور به ترك وطن خود مجبور شدند و امروز خواهان بهره بردن از آزادي و استقلال هستند.

لاريجاني خاطر نشان كرد: طرف‌هاي روند سازش مي‌خواهند به جاي معادله اصلي معادله تازه‌اي ترسيم كنند، اما اگر اين اتفاق بيفتد مشكلات و موانع برقرار و مستمر خواهند ماند و با وجود آنها امكان دستيابي به راه حلي كه همه را راضي كند، نخواهد بود.

تلاش براي انحراف افكار عمومي از مساله فلسطين

وي درباره حكم دادگاه لاهه عليه عمر البشير رئيس جمهور سودان گفت: هدف از اين اقدام انحراف افكار عمومي از مساله فلسطين بود، ولي آگاهان به خوبي مي‌دانند كه رژيم صهيونيستي در غزه جنايتهاي بسيار بزرگي مرتكب شد.

لاريجاني با اشاره به اينكه همه دولت‌ها و ملت‌هاي منطقه با صدور اين حكم مخالفند، و از سودان حمايت مي كنند اظهار كرد: هدف غرب از تحت فشار گذاشتن سودان، جلوگيري از توسعه و پيشرفت اين كشور است.

وي درباره اعزام هياتي از سوي ايران به سودان براي اعلام حمايت از عمر البشير رئيس جمهور آن كشور گفت: اقدام دادگاه جنايي عليه سودان و رئيس جمهور آن كشور موجب اتخاذ موضعي قاطع از سوي شركت كنندگان در كنفرانس تهران براي اعلام حمايت از خارطوم شد.

لاريجاني افزود: سودان امروز در برابر توطئه‌هاي ابرقدرتها تنها نيست بلكه بيشتر كشورهاي دنيا از خارطوم حمايت مي كنند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اقدام دادگاه جنايي براي تاثير گذاري بر دولت سودان بود كه سياستي عليه رژيم اشغالگر در پيش گرفته و گام‌هاي مهمي به سمت توسعه برداشته است.

لاريجاني با هشدار درباره تلاش غرب براي ايجاد تفرقه ميان مسلمانان گفت: جمهوري اسلامي ايران در حمايت از فلسطين، لبنان، سودان، افغانستان يا ديگر كشورهاي دنيا هيچگاه از ديد قوميتي يا طايفه‌اي يا مذهبي عمل نكرده است و اينگونه ديدگاه‌هاي تنگ نظرانه در سياست ايران نسبت به منطقه وجود ندارد.

وي اقدام دادگاه لاهه در صدور حكم بازداشت عمر البشير رييس جمهور سودان و هم‌چنين هدف عاملان صدور اين حكم را تلاش براي منحرف كردن افكار عمومي جهان از جنايت‌هاي وحشيانه اي كه صهيونيست ها در حق مردم فلسطين در باريكه غزه مرتكب شدند دانست.

وي گفت: برنامه دشمنان فلسطين بر مطرح كردن موضوع دارفور براي كاهش تمركز افكار عمومي از موضوع جنايت هاي رژيم صهيونيستي استوار بود.

آمريكا در صدد تفرقه افكني در منطقه

علي لاريجاني در ادامه خاطرنشان كرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي، ايران با جنگ تحميلي از سوي رژيم سابق عراق كه توسط غرب و برخي از كشورهاي منطقه حمايت مي‌شد، روبرو شد، و اين درحالي بود كه جمهوري اسلامي ايران به دليل ديدگاه‌ها و تفكرات خود و ايمان بر ضرورت احترام به همسايگان، هيچگاه به فكر انتقام نيفتاد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه آمريكا به دنبال آن است تا ميان كشورهاي منطقه اختلاف ايجاد كند افزود: ايران هيچگاه تحت تاثير اين اقدامات قرار نمي گيرد و باوجود برخي تلاشها براي انحصار مساله فلسطين در چارچوب كشورهاي عربي، تهران با توجه به ديدگاه‌هاي اسلامي و انساني خود همواره از گروه هاي مقاومت در منطقه حمايت مي‌كند.

لاريجاني با انتقاد از اقدام اخير مغرب در قطع روابط ديپلماتيك خود با ايران تاكيد كرد: ايران با ايجاد تفرقه ميان گروه‌هاي فلسطيني و همچنين اختلاف بين كشورهاي منطقه مخالف است.

قدرت ايران، نيرويي بازدارنده در برابر سلطه جويان مستكبر

وي افزود: ايران كشوري مقتدر و قدرتمند است، اما قدرت آن عليه هيچ يك از كشورهاي همسايه و منطقه نيست، بلكه قدرت ايران، دفاعي و بازدارندگي در برابر مستكبراني است كه به دنبال تجاوز و سلطه بر كشورهاي منطقه هستند.

لاريجاني تاكيد كرد: ايران كشوري دموكرات در ميان كشورهايي است كه فرايند دموكراسي در آنها وجود ندارد و همين مساله سبب ترس اين كشورها از سرايت دموكراسي خواهي به آنها شده است.

به گزارش ايسنا، وي با اشاره به مشكل اخير ميان ايران و بحرين و حل و فصل فوري آن از سوي دو كشور، از موضع گيري برخي كشورها در قبال اين مساله و اقدام برخي از آنها در اتخاذ مواضعي شديدتر از بحرين كه اختلافش با ايران حل شد، ابراز شگفتي كرد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي از كشور مغرب خواست در اقدام اخير خود در قطع روابط ديپلماتيك با ايران تجديد نظر كند؛ زيرا اين اقدام در هر صورت به نفع مسلمانان و وحدت كلمه آنان نخواهد بود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ايران در ادامه با هشدار به كشورهاي عربي درباره توطئه هاي آمريكا براي تقسيم منطقه خاطرنشان كرد : راهبردهاي موفق ايران در منطقه موجب شكست اين توطئه‌ها شده است.

لاريجاني افزود: ايران كشوري بزرگ و مهم در دنياي اسلام است كه در حد توان به مسووليت‌ها و واجبات خود عمل مي كند و به خاطر اهداف بيگانگان از راهبردهاي خود در منطقه كوتاه نمي آيد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به توطئه طولاني مدت رژيم اشغالگر براي ايجاد يك جبهه ضد ايراني در منطقه، گفت: آمريكا تلاش مي كند تا كشورهاي عربي و ديگر كشورهاي منطقه را از برنامه صلح آميز هسته‌يي ايران بترساند و به آنان اينگونه القا كند كه تهران به دنبال گسترش تشيع در اين كشورها است.

استقبال تهران از امضاي توافقنامه‌هاي امنيتي با كشورهاي منطقه

لاريجاني با رد اظهارات برخي از مسوولان كشورهاي عربي عليه ايران و مطرح كردن اين ادعا كه ايران چالش و تهديدي براي كشورهاي عربي است، به اين مسوولان درباره تكرار خطاهاي گذشته هشدار داد و گفت: دنياي اسلام به اينگونه اظهارات توجهي نمي‌كند، و ايران را در خط مقدم مبارزه با رژيم اشغالگر مي داند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه ايران همه كشورهاي عربي از جمله بحرين را محترم مي شمارد گفت: اتخاذ موضع عليه يك دولت اسلامي بزرگ مانند ايران دولتها را از نزد ملتهايشان بي اعتبار خواهد كرد.

وي تاكيد كرد: تهران از امضاي توافقنامه امنيتي با هر كشوري كه از برنامه دفاعي ايران احساس خطر مي‌كند، حمايت مي كند تا به اين وسيله سامانه‌اي دفاعي شكل بگيرد كه سراسر منطقه را پوشش مي‌دهد.

لاريجاني با اشاره به روابط مستحكم ايران و بسياري از كشورهاي عربي از جمله بحرين، الجزاير و پادشاهي عمان خاطر نشان كرد: برخي از كشورهاي عربي بدون هيچ توجيهي و شايد به منظور اتخاذ سياست هايي خاص، دچار توهم ايران هراسي شده‌اند.

وي تاكيد كرد: ايران كشورهايي را كه ضد مقاومت لبنان و فلسطين گام بر مي دارند و از رسيدن كمك هاي انسان دوستانه به ملت فلسطين جلوگيري مي كنند، همراهي نخواهد كرد.

لاريجاني در گفت‌وگو با العالم افزود: ايران به مدت 30 سال در برابر همه فشارهاي غرب ايستادگي كرد؛ از اين رو به خاطر يك بيانيه يا تصميم اين و آن از مواضع اصولي خود دست نخواهد كشيد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با رد ادعاي تلاش ايران براي بهره برداري از موضوعات بغرنج منطقه به ويژه موضوعات مرتبط به فلسطين، عراق، افغانستان، لبنان يا ديگر كشورها در برخورد با آمريكا و براي امتيازگيري از اين كشور به نفع برنامه هسته اي خود، تاكيد كرد: ايران امروز قدرتمندتر از آن است كه بخواهد از چنين مسائلي به عنوان برگ برنده استفاده كند.

لاريجاني پيش بيني كرد آمريكا تلاش كند ايران را به گفتگو درباره موضوع افغانستان بكشاند و به اين وسيله بازي جديدي براي سرپوش نهادن بر شكست غرب در افغانستان فراهم كند.

وي همچنين درباره كشتار مسلمانان درافغانستان و پاكستان به دست نيروهاي خارجي به بهانه مبارزه با تروريسم يا طالبان ابراز نگراني كرد.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن