تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803790138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعظم طالقاني: وزارتخانه زنان بايد تاسيس شود كولايي: زنان ايراني همه‌ موانع را با سخت‌كوشي و اتكا به درون برطرف مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اعظم طالقاني: وزارتخانه زنان بايد تاسيس شود كولايي: زنان ايراني همه‌ موانع را با سخت‌كوشي و اتكا به درون برطرف مي‌كنند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

اعظم طالقاني گفت: وزارتخانه زنان براي پي‌گيري مطالبات زنان بايد تاسيس شود.

به گزارش خبرنگار ايسنا، دبير كل جمعيت زنان انقلاب اسلامي كه در همايش « زن و 30 سال پس از انقلاب اسلامي» كه از سوي شاخه‌ زنان جبهه‌ مشاركت ايران اسلامي برگزار شده بود، سخن مي‌گفت، با يادآوري خاطرات خود از مبارزات سال‌هاي پيش از انقلاب، اظهار كرد: زماني كه وارد سلول انفرادي شدم روي ديوار نوشته شده بود شما را چه شده است كه در راه زنان و كودكاني كه پناهي ندارند مبارزه نمي‌كنيد؟ اين موضوع در من ايجاد دغدغه‌اي كرد كه تا عمر دارم براي ملتم و حتي مردم دنيا اگر تواني داشته باشم كاري انجام دهم، اما مهم‌تر اينكه در قرن بيست و يكم هستيم و زنان زيادي را در اين قرن و قرن گذشته يعني قرن بيستم مي‌بينيم كه سمت رياست‌جمهوري يا نخست‌وزيري را بر عهده دارند، از جمله خانم تاچر، خانم بي‌نظير بوتو و ....

وي گفت: اساسا روز هشتم مارس مسير زجرهاي زنان را از سال 1857 تا كنون نشان مي‌دهد و امروز دنيا به جايي رسيده است كه زنان مي‌توانند در سطوح بالاي مديريتي قرار بگيرند.

دبير كل جمعيت زنان انقلاب اسلامي، خاطرنشان كرد: بايد توجه كرد مذهب آمده براي پرورش و آموزش زنان و مردان و اگر به اين موضوع اعتقاد ندارند، چرا در برخي حوزه‌ها درس مي‌دهند و اگر اعتقاد دارند بدانند امثال خانم تاچرها اين نكته را نشان مي‌دهند كه در ايران هم زنان مي‌توانند در مسووليت‌هاي اساسي، تصميم‌سازي و تصميم‌گيري حضور داشته باشند؛ البته نه در سطح رييس شعبه بانك بلكه در سطوح تصميم‌سازي و تصميم‌گيري.

وي در ادامه با بيان اين كه متاسفانه ما هنوز در مساله‌ تفسير كلمه رجال در قوانين در جا مي‌زنيم، افزود: خوشبختانه خانم‌هاي اصلاح‌طلب و اصولگرا در اين زمينه با هم همراه شده‌اند كه بايد اين ابهام برداشته شود. اين مسائل تا كجا مي‌خواهد ادامه پيدا كند. من در سال 76 كه به نزد علماي قم رفته بودم مرحوم آيت‌الله نجف‌آبادي گفتند كه هم مرد و هم زن مي‌توانند رييس‌جمهور شوند. چطور در جاهايي كه به مصلحت برخي است، اجتهاد مي‌كنند و تغييراتي مي‌دهند، اما درباره‌ زنان كه در انقلاب و جنگ بسيار بر گردن مردان حق دارند، بحثي نمي‌كنند.

طالقاني افزود: نياز امروز جهان اين نيست كه رواياتي داريم كه زنان نبايد رييس‌جمهور شوند. بگذاريد قدرت با كمك همديگر در دست همه‌ انسان‌هاي مسوول باشد نه عده‌اي خاص.

دبير كل جمعيت زنان انقلاب اسلامي، در بخش ديگري از سخنانش با انتقاد از رواج همسركشي‌ در اجتماع، گفت: اين نتيجه‌ي به فرياد زنان نرسيدن است. اينكه به درددل‌ها، مصيبت‌ها و اهانت‌هايي كه به آنان مي‌شود توجهي وجود ندارد. زنان اگر بدانند كه فريادرسي دارند دست به چنين كارهايي نمي‌زنند. اگر اين رفتارها با هر قشري از جامعه حتي مردان انجام شود، انعكاس آن همين كارهاي غيرمعقول مي‌شود.

وي تصريح كرد: آقايان بايد بدانند امروز روزي نيست كه به زنان بگويند بنشين در خانه و بچه‌داري كن. زنان هم بايد بدانند مرداني را پرورش دهند كه چنين تفكراتي نداشته باشند. آقايان در هر سه قوه بايد توجه كنند اگر به انسان به طور واقعي و نه شعاري احترام قائل نشوند، انسان به كارهايي دست خواهد زد كه جلوي آن را نمي‌توان گرفت.

دبير كل جمعيت زنان انقلاب اسلامي، هم‌چنين به بيان مطالبات زنان پرداخت و گفت: مطالبه اصلي كه بايد امروز براي زنان وجود داشته باشد، دارابودن وزارتخانه‌ زنان است كه بتوانند در سرنوشت زنان به طور مستقيم دخالت كنند و اداره آن نيز به عهده‌ يك زن باشد. ديگري ارائه لوايحي درباره‌ حق طلاق و ديه برابر زن و مرد است كه فقط بخشنامه شدن آن كافي نيست. موضوع ديگر ارائه‌ لوايحي در رفع تبعيض عليه زنان در زمينه‌ حضانت، بيمه، نقض قانوني مجازات سنگسار زنان و مردان، برخورد جدي و قانوني با قتل‌هاي ناموسي، حمايت قانوني از تشكل‌هاي حامي حقوق زنان و حمايت از سازمان‌هاي غيردولتي باسابقه در اين زمينه است.

منيره گرجي بانوي موفق در زمينه‌ زن و قرآن‌پژوهي و تنها زن عضو مجلس خبرگان رهبري در دور اول اولين فرد تقدير شده بود. وي مركز مطالعات و تحقيقات زنان را نيز تاسيس كرده و به دليل آنكه حضور نداشت، زهرا مجردي عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت و از شاگردان وي جايزه‌اش را دريافت كرد.

همچنين در زمينه‌ زن و رسانه از شهلا شركت مدير مسوول ماهنامه زنان تقدير شد. وي طي سخناني ابراز اميدواري كرد كه روزي برسد كه برابري كامل ميان زن و مرد وجود داشته باشد.

در ادامه در زمينه‌ زن و فعاليت‌هاي مدني از خانم مه‌لقا ملاح اولين موسس و مديرعامل جمعيت زنان مبارزه با آلودگي محيط زيست از سال 74 تا كنون تقدير شد. وي 92 سال دارد و داراي دكتراي جامعه‌شناسي از دانشگاه سوربن فرانسه است.

ملاح طي سخناني گفت: من آمده‌ام به زيارت شما كه بگويم آفرين بر شما كه به دنبال بيان حق خود هستيد. بچه‌هاي عزيزم حق گرفتني است نه دادني. حق هيچ‌كسي را به در خانه‌اش نبردند. بايد دست به دست هم بدهيد، همفكر و همگام حركت كنيد. ما ضعيفه نيستيم بلكه خداوند متعال نسل را در اختيار ما قرار داده و خودشناسي مي‌تواند ما را از بسياري از مسائل نجات دهد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، در زمينه‌ زن و دانشگاه نيز از دكتر الهه كولايي استاد دانشگاه و عضو شوراي مركزي جبهه‌ مشاركت و نماينده‌ مجلس ششم قدرداني شد.

كولايي نيز گفت: اين قدرداني را به نمايندگي از زنان دانشگاهي و زناني كه در خانه‌ها نقش مادري و همسري را برعهده دارند، زنان روستايي كه نقش مادري، كارگري و همسري دارند، زنان كارگري كه در توليد صنعت نقش مهمي دارند و زناني كه در ادارات دولتي و خصوصي فعاليت مي‌كنند و همه‌ زنان كه براي بهبودي ايرانيان تلاش مي‌كنند مي‌پذيرم و مي‌گويم زنان ايران جزو زناني هستند كه همه‌ موانع را با سخت‌كوشي و اتكاء به درون برطرف مي‌كنند و حماسه مي‌آفرينند. آنان اصلاحات را رقم زدند و تداوم بخشيدند و من به درياي عظيم توانمندي‌هاي زن ايراني افتخار مي‌كنم و اميدوارم سه ماه آينده نقش سازنده‌ خود را در ارتقاء ايران در سطح جهان ايفا كنند. من به نمايندگي از زنان ايراني كه اين توفيق را داشتم كه چهار سال در مجلس نماينده‌ مردم و زنان باشم، اين تقدير را مي‌پذيرم.

سپس در زمينه زن و ورزش از فائزه هاشمي تقدير شد.

وي نيز در سخناني گفت: اين نوع برنامه‌ها با ارزش است. خودم را قابل اين تجليل نمي‌دانم اما خانم‌هايي كه در جامعه تاثيرگذار هستند مي‌توانند براي دختران ما خصوصا در جامعه‌ مردباور و مردسالار الگو باشند و نيز تشويقي باشند براي كساني كه دوست دارند در عرصه‌ زنان فعاليت كنند. اميدواريم از اين برنامه و حضور من در آن برداشت سياسي نشود و اميدوارم خانم‌ها نيز بتوانند حق و حقوق خود را بگيرند. شايد يكي از مهمترين خلاها براي زنان ما عرصه‌ مديريتي است و انتخابات مي‌تواند فرصت خوبي باشد براي حضور زنان در عرصه‌ مديريت آينده، فرقي نمي‌كند خانم‌ها از چه جناحي باشند چرا كه بعد از 30 سال به جايي رسيده‌ايم كه پست گرفتن مهم است و سرخوردگي و بي‌انگيزگي كه ايجاد شده اصلا خوب نيست. خانم‌ها بايد رشد كنند و اين حركت ادامه پيدا كند.

در زمينه‌ زن و هنر نيز از خانم مليحه سعيدي تنها استاد نوازنده‌ قانون تقدير شد كه البته وي به دليل بيماري نتوانسته بود در همايش حاضر شود.

به گزارش ايسنا، در پايان از حجت‌الاسلام والمسلمين هادي قابل و همسر وي تقدير شد.

قابل گفت: همسر من در زندگي به گونه‌اي عمل كرده كه فرزندانم هميشه در تحصيل موفق و ممتاز بودند. حتي در زمان‌هايي كه در محكوميت بسر برده و مي‌برم.

بر اساس اين گزارش در اين همايش با اهداي شاخه گلي به ميهمانان روز جهاني زن گرامي داشته شد.

همچنين كليپ و نماآهنگ‌هايي درباره‌ي حضور زنان شهري، روستايي و عشاير در صحنه‌هاي مختلف اجتماعي به نمايش گذاشته شد.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن