تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820503251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نايب رئيس بلژيكي IFIUS:تمركز ويژه‌اي روي كشورهاي اسلامي داريم/ ايران شانس ميزباني دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نايب رئيس بلژيكي IFIUS:تمركز ويژه‌اي روي كشورهاي اسلامي داريم/ ايران شانس ميزباني دارد
"پيتر وو بوون" نايب رئيس بلژيكي فدراسيون بين‌المللي ورزش‌هاي بين دانشگاهي جهان گفت: گسترش فعاليت‌هاي اين فدراسيون در كشورهاي اسلامي و عضويت آنها در IFIUS هدف اصلي ماست.

به گزارش خبرنگار مهر، نايب رئيس بلژيكي فدراسيون بين‌المللي ورزش‌هاي بين دانشگاهي جهان (IFIUS) كه به منظور شركت در جلسه هيئت رئيسه اين فدراسيون به ايران سفر كرده است تصريح كرد: IFIUS فعاليت‌هاي خود را در 5 منطقه جهاني خلاصه كرده است كه در اين بين كشورهاي اسلامي اولين ناحيه را به خود اختصاص داده‌اند. ضمن اينكه ديگر كشورهاي آسيايي، آمريكا و اروپا ديگر بخش‌هاي فعاليت‌هاي ما را در خود گنجانده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: امروز 25 تيم از اروپاي شرقي، 25 تيم از اروپاي غربي و 6 تيم از آمريكا عضو فدراسيون بين‌المللي ورزش‌هاي بين دانشگاهي جهان هستند. در حال حاضر كشورهاي آسيايي هدف اصلي ما براي عضويت در IFIUS هستند. اما بيشتر از آن به كشورهاي اسلامي، گسترش فعاليت‌ها در آنها و عضويت رسمي در IFIUS فكر مي‎كنيم. فكر مي‌كنم شرايط براي عضويت 48 كشور اسلامي فراهم باشد.

پيتر وو بوون يادآور شد: خوشبختانه از زماني كه بهرام قديمي به عنوان رئيس فدراسيون بين‌المللي ورزش‎هاي بين دانشگاهي جهان انتخاب شدند تحولي بزرگ در زمينه فعاليت كشورهاي اسلامي ايجاد شده است. وي تمركز ويژه‏اي روي كشورهاي اسلامي داشتند و به نوعي ديگر اعضاي هيئت رئيسه را هم به سمت توجه به اين تمركز هدايت كردند.

نايب رئيس فدراسيون بين‌المللي ورزش‌هاي بين دانشگاهي جهان به ديگر اهداف اين فدراسيون اشاره كرد و گفت: بايد بتوانيم به تدريج با سازمان‌هاي بزرگ جهاني ارتباط برقرار كنيم. فيزو يكي از نهادهاي فعال در سطح جهان است كه قصد داريم زمينه همكاري‌هاي خود را با آن گشترش دهيم.

وو بوون در مورد تاثير ايراني بودن رئيس فدراسيون بين‌المللي ورزش‎هاي بين دانشگاهي جهان در گسترش فعاليت‌هاي اين فدارسيون و تغيير نوع نگرش جهانيان نسبت به ايران اظهارداشت: به هر حال دكتر قديمي پدرخانواده است. تا آنجا كه من مي‌دانم برخورد خصمانه بسياري از كشورها با ايران جنبه سياسي دارد. اما تا آنجا كه مي‌دانم مردم كشور من احساس دوستانه و خوبي نسبت به ايراني‌ها دارند. بايد در خصوص ديگر كشورها و برخورد آنها با ايران هم معتدل فكر كرد.

وي افزود: به خصوص با انتخاب اوباما بايد منتظر تغييرات گسترده در منطقه و در نهايت تغيير برخورد با ايران باشيم. همان طور كه وزير امورخارجه آمريكا از ايران دعوت كرد تا براي حل بحران افغانستان همكاري كند.

نايب رئيس فدراسيون بين‌المللي ورزش‌هاي بين دانشگاهي جهان در مورد حضور احتمالي ورزشكاران غزه در رقابت‌هاي اين فدارسيون گفت: سياسيت ما گسترش روابط با همه كشورهاست. ورزشكاران هميشه در بسياري مسائل حتي حل مشكلات سياسي پيش قدم بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، يازدهمين دوره مسابقات بين‌المللي ورزش‌هاي بين دانشگاهي جهان طي روزهاي 20 تا 24 مهرماه (12 تا 16 اكتبر) به ميزباني دانشگاه كاتوليك دل ساكرو ميلان برگزار مي‌شود. واليبال، فوتبال، گلف، فوتسال، بسكتبال رشته‌هاي شركت‌كننده در اين مسابقات هستند.

پيتر وو بوون در مورد تعداد شركت‌كنندگان در اين دوره از بازي‎ها تصريح كرد: 64 تيم در دو بخش مردان و زنان با هم به رقابت خواهند پرداخت. البته قرار است براي دوره آتي اين مسابقات رشته‌هاي انفرادي را هم شركت دهيم.

وي در مورد احتمال ميزباني ايران براي دوره‌هاي آتي مسابقات بين‌المللي ورزش‎هاي بين دانشگاهي جهان گفت: بنا به درخواست‎هاي مختلف ميزباني اين مسابقات تا سال 2016 رزرو شده است. اما در هر صورت همه كشورها اين شانس را دارند كه روزي برگزاركننده اين رقابت‌ها باشند. ايران هم از اين قاعده مستثني نيست.

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن