تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803043233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشآشنايي با حريف استقلال در ليگ قهرمانان آسياببرهاى خشمگين در انتظار آبي پوشان


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گزارشآشنايي با حريف استقلال در ليگ قهرمانان آسياببرهاى خشمگين در انتظار آبي پوشان
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد ورزش تيم فوتبال الاتحاد اولين حريف استقلال در ليگ قهرمانان آسيا و صدرنشين ليگ برتر عربستان در خانه انتظار آبى پوشان را مى كشد.


به گزارش موج، در هفته اول ليگ قهرمانان آسيا كه به شكل جديد و به صورت حرفه اى با حضور قهرمانان ۱۱كشور در ۸ گروه ۴ تيمى برگزار مى شود الاتحاد عربستان چهارشنبه ۲۱ اسفندماه از استقلال پذيرايى خواهد كرد. گروه سوم ليگ قهرمانان آسيا از سوى كارشناسان سايت AFC به گروه مرگ معروف شده است. در جايى كه ۲ تيم ۴ عنوان قهرمانى در آسيا را بر دوش مى كشند الاتحاد منتظر مبارزه با استقلال ايران، ام صلال قطر و الجزيره امارات است.

* ايران - عربستان از نگاهى ديگر

اين ديدار حساس و سرنوشت ساز كه در ورزشگاه شاهزاده ملك عبدالله برگزار مى شود از دريچه اى ديگر مى تواند تداعى كننده ديدار تيم هاى ملى ۲ كشور در رقابت هاى مقدماتى جام جهانى ۲۰۱۰ باشد. ديدار حساسى كه هشتم فروردين ماه سال آينده در ورزشگاه آزادى برگزار شده و نتيجه آن شايد گره گشاى گروه ۲ مسابقات مقدماتى جام جهانى ۲۰۱۰ در قاره كهن باشد. استقلال و الاتحاد ۲ تيم قديمى و ريشه دار در كشورهايشان در اين فصل با نتايج پرگل و خيره كننده در صدر جدول رده بندى يكه تازى مى كنند. شايد برنده ديدار از لحاظ روانى تأثير چشمگيرى درپيروزى كشورش در ديدار رودرروى ۸ فروردين ماه ۸۸ بگذارد.

* صدرنشينان مقابل همديگر

الاتحاد صدرنشين ليگ برتر عربستان در حالى براى ديدار اولش در ليگ قهرمانان آسيا انتظار استقلال، صدرنشين ۵۸ امتيازى ليگ برتر ايران را مى كشد كه با پيروزى در ديدار آخر خود در ليگ ۱۲ تيمى عربستان ۴۶ امتيازى شد و با توجه به تساوى الهلال ۴۴ امتيازى مقابل الشباب صدر جدول را به تنهايى به خود اختصاص داد. زرد و مشكى پوشان الاتحاد در ۱۹ بازى اين فصل تنها يك شكست را مقابل الاهلى در هفته نوزدهم و در خانه خود پذيرا شده اند. الاتحاد ۱۴ مسابقه را با پيروزى پشت سر گذاشته و در ۴ مسابقه به تساوى تن داده است. از پيروزى هاى پر گل اين تيم مى توان برد ۵ بر يك مقابل الرائد، ۳ بر صف مقابل الحزم، ۳ بر صفر مقابل ابحا، ۷ بر ۲ مقابل الوطنى و ۲ پيروزى پر گل مقابل ديگر نمايندگان عربستان در ليگ قهرمانان آسيا (۴ بر صفر مقابل الشباب و ۳ بر صفر مقابل الاتفاق) اشاره كرد.

* ديدارى از دل تاريخ

بزرگترين شباهت ۲ تيم به قديمى بودن ۲ باشگاه بر مى گردد. استقلال در سال ۱۹۴۵ ميلادى و الاتحاد در سال ۱۹۲۷ تأسيس شده اند و هر ۲ قديمى ترين تيم هاى باشگاهى در كشور خود محسوب مى شوند. اين ۲ تيم تا به حال در جام باشگاه هاى آسيا ۴ بار رودرروى هم قرار گرفتند كه ماحصل آن ۲ پيروزى براى الاتحاد، يك پيروزى براى استقلال و يك تساوى بود. در مجموع و با انجام اين ۴ ديدار يك بار استقلال و يك بار الاتحاد به دور بعدى جام باشگاه هاى آسيا صعود كردند.

* پرافتخاترين تيم هاى آسيا رودرروى هم

تقابل ۲ تيم قدرتمند در هفته ليگ قهرمانان آسيا از سويى ديگر مى تواند مبارزه بين پرافتخارترين تيم هاى قاره كهن باشد. ۲ تيمى كه هر كدام ۲ بار قهرمانى قاره كهن را يدك مى كشند. در اين بين الاتحاد آخرين تيم از نسل تيم هاى غرب آسيا است كه در ۲ سال پياپى (۲۰۰۴ و ۲۰۰۵) به اين افتخار نايل آمد و پس از آن تيم هاى شرق آسيا ديگر مجال قهرمانى را به غربى ها ندادند. البته شايد تيمى كه سربلند از اين ديدار نفسگير بيرون بيايد نصف راه صعود را از گروه سوم طى كرده و افتخارى ديگر را براى كشورش به ارمغان بياورد. استقلال هم در سال هاى ۱۹۷۰و ،۱۹۹۱ دو عنوان قهرمانى آسيا را به دست آورده است.

* ۳ آقاى گل در انتظار الاتحاد

فرناندو بايانو برزيلى از الجزيره با ۱۸ گل، مگنو آلوز برزيلى از ام صلال با ۱۹ گل و آرش برهانى از استقلال با ۱۸ گل همگى در صدر جدول گلزنان ليگ كشورهاى خود قرار داشته و مى توانند تهديدى جدى براى الاتحادى باشند كه عماد متعب ۱۰ گله را در رده دوم جدول گلزنان ليگ برتر عربستان مى بينند. رقابت آقاى گلى در اين گروه كه به گروه مرگ مشهور است جالب توجه است. احتمالاً كليد صعود از گروه سوم در دستان اين ۴ نفر باشد.

* الاتحاد و مربى آرژانتينى اش

گابريل كالدرون متولد ۷ فوريه ۱۹۶۰ مربى ۵۰ ساله اى كه افتخارات تيم ملى عربستان را در مقدماتى جام جهانى ۲۰۰۶ و با پيروزى ۳ بر صفر مقابل ازبكستان در رياض كامل و اين تيم را روانه آلمان كرد. وى عمر كوتاهى را در تيم ملى عربستان سپرى كرد و سپس براى يكسال راهى عمان شد. بازيكن اسبق و شماره ۲۳ تيم ملى آرژانتين كه سابقه گلزنى را براى اين تيم دارد در ۲ جام جهانى در سال هاى ۱۹۸۲ اسپانيا و ۱۹۹۰ ايتاليا حضور داشته است. كالدرون در ابتداى فصل جارى به الاتحاد آمد و از اين تيم قدرتى بى رقيب ساخت. او با نتايجى كه در اين فصل گرفته است محبوب ترين چهره در ميان هواداران الاتحاد محسوب مى شود.

* ملى پوشان الاتحاد و سقوط تيم ملى عربستان

تيم ملى عربستان كه در گروه دوم مسابقات مقدماتى جام جهانى ۲۰۱۰ حضور دارد نتوانسته انتظارات مردم فوتبالدوست كشورش را فراهم كند. اين تيم با يك پيروزى، يك مساوى و ۲ شكست پس از كره جنوبى، كره شمالى و ايران در رده چهارم گروه ۵ تيمى به سر مى برد. اين تيم در ديدار آخر مقابل كره شمالى با يك گل مغلوب شد تا شايد پس از ۴ حضور پياپى در جام جهانى در ۲۰۱۰ آفريقاى جنوبى غايب بزرگ قاره آسيا لقب بگيرد. الاتحاد با اينكه از تيمى قوى بهره مى برد و توانسته صدر جدول را از آن خود كند در ديدار هاى اخير تيم ملى عربستان تنها «خريرى» را به عنوان نماينده داشته است. البته در سال گذشته توكار و تيسير الانتياف و سلطان التمارى را در تركيب عربستان راهى ميادين كرده است. اگر عربستان به جام جهانى صعود نكند شايد يكى از عوامل آن را بتوان به نبود بازيكنان الاتحاد در تيم ملى اشاره كرد. بازيكنانى مانند محمد نور، عبدالله حيدر، احمد دوخى و ...

* ۴ بازيكن خارجى در تركيب الاتحاد

احمد حديد ۲۴ ساله از عمان، رناتو ۲۴ ساله برزيلى، ابو قريچه ۲۵ ساله مراكشى و متعب ۲۶ ساله از مصر از بازيكنان خارجى اين تيم به شمار مى روند كه آنها را مى توان به ستون هاى اين تيم عربى تشبيه كرد. متعب به تنهايى ۱۰ گل به ثمر رسانده تا در كنار محمد نور ملى پوش سابق تيم ملى عربستان كه خاطره گل ۳۰ مترى اش به استقلال در جده هنوز زنده است از اميد هاى اصلى الاتحاد به شمار مى روند. استقلالى ها بشدت بايد مراقب شوت هاى سنگين بازيكنان الاتحاد باشند.

* صدرنشينى با ۲ امتياز اختلاف

ببرهاى زرد و مشكى پوش عربستان هم اكنون با ۴۶ امتياز و با اختلاف ۲ امتياز از الهلال در صدر جدول رده بندى عربستان به سر مى برند. از لحاظ قوت اين تيم مى توان به خط حمله كه با ۴۸ گل زده از ۱۹ مسابقه بهترين خط حمله را دارا ست اشاره كرد. اين مورد دقيقاً شبيه استقلال است كه با ۶۵ گل زده داراى بهترين خط حمله ايران است. الاتحاد با ۱۸ گل خورده پس از الهلال كه فقط ۷ گل را دريافت كرده است بهترين خط دفاعى را داراست. از نقاط ضعف الاتحاد مى توان به ميانگين سنى بالاى اين تيم اشاره كرد. اين مورد در دقايق پايانى مى تواند به كمك استقلال آمده تا بتواند الاتحاد را در كشور خودش شكست دهد.

* ببرها در انتظار استقلال

كالدرون مربى اين تيم در مصاحبه اى كه با روزنامه عكاظ داشت خاطرنشان كرد: شناختى كه از استقلال به دست آورده ايم در ديدار چهارشنبه مى تواند بسيار به ما كمك كند. وى با اشاره به اينكه استقلال را به خوبى مى شناسد به هواداران تيمش قول داد با ۳ گل زيبا استقلال را شكست مى دهند. اما استقلالى ها بيكار ننشسته و با ۵۸ امتياز در صدر جدول ليگ جدول ليگ ايران به سر مى برد. اين تيم با ۶۵ گل زده و دارا بودن بهترين خط حمله در تمامى ادوار ليگ ايران و رسيدن به يك انسجام تاكتيكى در مسابقات ليگ ايران مى تواند حريفى جدى براى اين تيم عربى باشد. اين تيم اگر بتواند در جده بازى هاى خوبش در ليگ را به نمايش بگذارد مى تواند به پيروزى در ورزشگاه ملك عبدالله اميدوار باشد. استقلالى ها با اين اميد به عربستان مى روند.

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 260]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن