تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816440851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري برنامه‌هاي راهيان نور نيروي مقاومت بسيج برگزار شد؛ سردار سليماني: راهيان نور بهترين وسيله براي مبارزه با تهديدات نرم است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نشست خبري برنامه‌هاي راهيان نور نيروي مقاومت بسيج برگزار شد؛ سردار سليماني: راهيان نور بهترين وسيله براي مبارزه با تهديدات نرم است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و حماسه

نشست خبري برنامه‌هاي راهيان نور نيروي مقاومت بسيج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرويس فرهنگ و حماسه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار سليماني، مسول راهيان نور بسيج در اين نشست گفت: راهيان‌نور حضور معنوي شهدا و ايثارگران در استمرار حركت انقلاب اسلامي به‌سوي آرمان‌هاي بلند جهاني خويش است كه در حال تبديل شدن به يك سنت فرهنگي بوده و از حلقه‌هاي تاثير‌گذار بر بصيرت ديني مردم است.

وي افزود: بيش از 80 درصد زائران سرزمين‌هاي نور را جوانان و نوجوان تشكيل مي‌دهند. از نظر كيفي و كمي نيز در مبحث راهيان نور رشد قابل توجهي داشتيم كه تمركز مديريت، در تحقق اين امر نقش اساسي داشته است.

به گفته‌ سردار سليماني، بيش از سه‌هزار مدير بسيجي براي انجام كارهاي مربوط به راهيان نور ساماندهي شده‌اند و در مجموع 35 درصد كار توسط همين مديران انجام مي‌شود و در سال آينده شاهد اجتماع بزرگ مديراني خواهيم بود كه در آينده متولي اعزام راهيان نور مي‌شوند.

سردار سليماني در ادامه اين نشست، بازسازي و احياي بافت‌هاي فرسوده اردوگاه‌هاي زمان جنگ با هزينه‌اي بالغ 20 ميليارد ريال را از جمله اقدامات انجام شده در جهت بهبود وضعيت اسكان راهيان نور اعلام كرد و افزود: با اين اقدام نزديك به 11‌هزار و 200 نفر افزايش ظرفيت داشتيم. در سال آينده و برنامه‌هاي آينده نيز با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، اين تعداد را به 52 هزار نفر افزايش خواهيم داد.

به گفته وي، در حال حاضر، 175 اردوگاه موقت و دائم در خوزستان ميزبان راهيان نور هستند. هم‌چنين براساس طرح جامع راهيان نور، تغذيه فرهنگي زائران نيز برنامه‌ريزي شده است و با نگاه جديد زائر سراهايي در مسير راه زائران پيش‌بيني شده كه با توقف در اين مكان‌ها از آثار باستاني نيز بازديد كنند.

سردار سليماني، بازسازي و ساخت مراكز طبخ غذا را از ديگر اقدامات اين مركز نام برد و افزود: شركت جوان سيرايثار نيز با 340 دستگاه اتوبوس دراختيار، بخشي از انتقال راهيان نور را برعهده دارد.

وي با اشاره به اسكان و تردد حدود 20هزار نفر از اعضاي راهيان نور در خرمشهر و آبادان در ايام پيك اعزام، گفت: براي كاهش مشكل مردم اين دو شهر كارهاي مطالعاتي ساخت اردوگاه‌ چند هزار نفري انجام شده است كه البته تحقق اين امر كمك مسوولان را مي‌طلبد.

سردار سليماني در اين نشست خبري هم‌چنين اعلام كرد: بيش از چهارهزار نفر خادم بسيجي و دوهزار و 200 نفر راوي جنگ شامل فرماندهان و رزمندگان در يادمان‌هاي دفاع مقدس براي روايت حضور خواهند داشت.

وي، استقرار يگان‌هاي رزم در جهت تداعي دوران دفاع مقدس، اجراي رزم شبانه، به كارگيري تعداد زيادي روحاني و طلاب پيشكسوت در كاروان‌ها، راه‌اندازي سايت اطلاع‌رساني، سامانه پيام كوتاه، برگزاري جشنواره‌ رهاورد سرزمين نور، تشكيل ستاد خبري راهيان نور، برپايي جنگ شب به مدت 10 شب در كنار اروند‌رود، توليد بيش از سه‌ميليون قطعه محصول فرهنگي، اجراي برنامه شب آفتابي، برگزاري شب خاطره و اجراي برنامه‌ ويژه فرهنگي 10 روزه با عنوان «معبري به آسمان» در دوكوهه را از ديگر برنامه‌هاي در نظر گرفته شده مربوط به راهيان نور اعلام كرد.

به گفته وي، برگزاري نشست‌هاي علمي و تحليلي با حضور صاحب‌نظران سياسي _ نظامي در مناطق، اجراي برنامه پرواز با كايت در يادمان والفجر 8 ويژه جانبازان قطع نخاع، توليد 48 برنامه راديويي، اعزام بيش از هفت‌هزار نخبه از اقشار مختلف علمي،هنري،فرهنگي و... به مناطق عملياتي دفاع مقدس نيز از ديگر برنامه‌هاي در نظر گرفته شده است.

وي هم‌چنين اعلام كرد: نزديك به دوهزار نفر از طلاب و دانشجويان خارجي شاغل به تحصيل در ايران از 50 كشور جهان براي بازديد به مناطق عملياتي دفاع مقدس مي‌روند.

او يادآور شد: در جهت رعايت مطلوب بهداشت در مناطق يادماني، بروشور‌هايي تهيه و توزيع شده است. هم‌چنين گروه‌هايي ثابت و سيار براي تعميرات خودروهايي كه در بين مسير دچار اشكال مي‌شوند در نظر گرفته شده است.

سردار سليماني اعلام كرد: كمپ‌هايي نيز در خرمشهر و آبادان براي پذيرايي از خانواده‌هايي كه با خودروهاي شخصي عازم مناطق عملياتي دفاع مقدس هستند ايجاد شده است.

وي اعلام كرد: براي تامين بخشي از رفاه حال مردم منطقه به‌ويژه خرمشهر و آبادان به كاروان‌ها توصيه شده است اقلام مصرفي زائران را از اين دوشهر تهيه كنند.

سردار سليماني گفت: از اول بهمن‌ تاكنون 275 هزار نفر از مناطق عملياتي دفاع مقدس بازديد كرده‌اند.

وي تصريح كرد: بايد حركت راهيان نور را به فرهنگ عاشورا متصل كنيم. از سوي ديگر اين حركت بهترين وسيله براي مبارزه با تهديدات نرم دشمن است و تلاش مي‌كنيم اين حركت بزرگ در هر چهار فصل جريان داشته باشد.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن