تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813201995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست مركز رشد رويشراهكارهاي توسعه شركت‌هاي دانش‌‌بنيان بررسي شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در نشست مركز رشد رويشراهكارهاي توسعه شركت‌هاي دانش‌‌بنيان بررسي شد
خبرگزاري فارس: لايحه حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان و راهكارهاي پيشنهادي براي توسعه شركت‌هاي دانش‌بنيان در شانزدهمين نشست تخصصي مركز رشد فناوري اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهي (رويش) طرح و بررسي شد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي مركز رشد ICT جهاد دانشگاهي (رويش)، در اين نشست تخصصي، لايحه حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان كه توسط معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري براي تصويب به مجلس شوراي اسلامي ارائه شده، با حضور طيبه صفايي، قائم مقام كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي، حسين سالارآملي، معاون فناوري و نوآوري معاونت علم و فناوري رياست جمهوري، جعفر توفيقي، استاد دانشگاه تربيت مدرس، بهزاد پورسيد، معاون پژوهشي مركز پژوهش‌هاي مجلس، صادق‌زاده، معاون صنايع پيشرفته سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و محمدرضا نوتاش، معاون منابع انساني وزارت كار، بررسي شد.
طيبه صفايي با حضور در اين نشست تخصصي گفت: اصل اين لايحه ايده خوبي است ولي برخي از مواد و بندهاي آن بايد تغيير يابد و اطلاع‌رساني كافي نيز بايد درباره آن صورت گيرد و با همين هدف اين لايحه هم در كميته‌ها و فراكسيون‌ها و هم در كميسيون آموزش و تحقيقات با حضور نمايندگان مخالف و موافق پيگيري و بررسي مي‌شود.
حسين سالارآملي برگزاري نشست‌هاي تخصصي توسط مركز رشد رويش و نشريه رشد فناوري را موجب ترويج بحث فناوري در كشور و در ميان صاحبنظران عنوان كرد و گفت: ديدگاه‌هاي مطرح در اين نشست و نظرات كارشناسان شركت كننده، در لايحه حمايت از شركت هاي دانش‌بنيان لحاظ مي‌شود ولي نكته مهم اين است كه مجلس شوراي اسلامي به افزايش بودجه علم و فناوري توجه بيشتري داشته باشد.
وي با اشاره به اينكه بودجه پژوهش و فناوري بايد در سال 87 به 7/2 درصد GDP مي‌رسيد، خاطر نشان كرد: اين در حالي است كه بودجه پژوهش و فناوري بر خلاف برنامه پيش‌بيني شده در طول برنامه در سال 87 تنها 84 صدم درصد شد و با روند كنوني نيز انتظار مي‌رود در سال 87 نيز تحولي در بحث بودجه علم و فناوري و به تبع آن توسعه علم و فناوري اتفاق نيفتد در حالي‌ كه كشور در آستانه جهش فناوري قرار دارد و جهش در توسعه فناوري نياز به جهش در حمايت از اين بخش دارد.
وي اضافه كرد: لايحه حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان در صدد است شرايط را براي توسعه و حمايت از كسب و كارها تسهيل كند.
رمضانعلي صادق‌زاده، معاون صنايع پيشرفته سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران نيز از لايحه حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان انتقاد كرد و گفت: ايجاد ساختار جديد براي حمايت از شركت هاي دانش‌بنيان مشكلي را حل نمي‌كند و حمايت‌هاي معاونت علم و فناوري مي‌تواند با تكيه بر ساختارهاي موجود و نظارت و هدايت اين معاونت صورت بگيرد.
معاون صنايع پيشرفته سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران با اشاره به اينكه صندوق حمايت از صنايع الكترونيك در حال حاضر وجود دارد و امكان تغيير نام و اساسنامه آن نيز امكان‌پذير است گفت: مي‌توانيم به راحتي اين صندوق را به صندوق حمايت از شركت هاي دانش‌بنيان و يا صندوق صنايع پيشرفته تغيير دهيم و بجاي ايجاد ساختار جديد از طريق اين صندوق حمايت‌ها و اهدافمان را دنبال كنيم.
سيد بهزاد پورسيد نيز ايده حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان را خوب توصيف كرد ولي لايحه حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان را قابل دفاع ندانست و خاطرنشان كرد: لايحه به گونه‌اي تدوين شده كه تمام روابط جاري و تقسيم وظايف بين سازمان‌ها و دستگاه‌ها را به هم مي‌ريزد.
محمدرضا نوتاش با تقدير از اقدامات مركز رشد رويش و با ارائه تجربيات داخلي و جهاني در حمايت از شركت‌هاي كوچك و متوسط و شركت‌هاي دانش‌بنيان گفت: پارك‌ها و مراكز رشد علم و فناوري فعاليت‌ها را تا مرحله تجاري‌سازي دنبال مي‌كنند ولي شهرك‌هاي فناوري مستقر در شهرك‌هاي صنعتي از مرحله تجاري‌سازي تا توليد محصول و ارائه آن به بازار را پيش مي‌برند و بايد موانع و مشكلات و حلقه‌هاي مفقوده در اين ارتباط را شناسايي و مرتفع كنيم.
وي بر مديريت صحيح حمايت‌ها و هدايت‌ شركت هاي دانش‌بنيان و فارغ‌التحصيلان تاكيد كرد و گفت: حمايت‌ها و هدايت از دل كارهاي اساسي بيرون مي‌آيد و با لايحه و طرح‌هاي متعدد گشايشي حاصل نمي‌شود، طرحها و ايده‌ها بايد از دل مزيت‌ها و نيازهاي اساسي كشور و بازار بيرون بيايد و امكان رقابت و صادرات و حضور در بازارهاي جهاني ملاك عمل باشد.
احمد موسايي مدير اداره تجاري‌سازي پژوهشگاه نفت نيز به تجربيات پژوهشگاه نفت بر ايجاد كشش بازار براي صنايع دانش‌بنيان اشاره كرد و گفت: بايد ارزيابي هاي درست و كارشناسانه‌اي از اختراعات، توليدات فناوري و محصولات و فعاليت‌هاي شركت هاي دانش‌بنيان صورت بگيرد و در كنار خوشه‌هاي صنعتي، موضوعات جديدي مثل خوشه‌هاي بازاريابي و ... مورد توجه قرار بگيرد.
محمد رضا قاهري بدر معاون شركت شهرك‌هاي صنعتي استان تهران بر ايجاد شبكه و چرخه كامل توليد علم، فناوري، محصول، بازار و فروش اشاره كرد و گفت: نمي‌توانيم با ايجاد يك يا دو حلقه، انتظار داشته باشيم اين حلقه كامل شود بلكه بايد نگاهمان همه جانبه و شبكه‌اي باشد.
مركز رشد ICT جهاد دانشگاهي (رويش) با برگزاري 16 نشست تخصصي در زمينه‌هاي مختلف علم و فناوري و چرخه ايده تا بازار بيش از 1500 صفحه دانش مكتوب به فعالان اين عرصه ارائه كرده است.
انتهاي پيام/ش

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن