تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815394085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل شركت سهامي فرش خبر داد: فروش ويژه نوروزي فرش با تسهيلات 3.6 ميليون توماني


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديرعامل شركت سهامي فرش خبر داد: فروش ويژه نوروزي فرش با تسهيلات 3.6 ميليون توماني
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازرگاني

مديرعامل شركت سهامي فرش ايران با بيان عملكرد يك سال گذشته اين شركت سفارش‌پذيري و توجه به كيفيت توليد فرش و نيز برپايي طرح‌هاي فروش ويژه را از مهمترين برنامه‌هاي شركت سهامي فرش در سال آينده برشمرد.

به گزارش خبرنگار بازرگاني ايسنا، سيد جلال‌الدين بصام در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه بازرگاني طي سال جاري طرح هزار در سه هزار در مردادماه براي نوعروسان و همچنين طرح نمايشگاه مبلمان با چيدمان فرش دستباف و برپايي نمايشگاه مبل و فرش در كرج، اجراي طرح‌هاي فروش ويژه براي خبرنگاران، مسيحيان و هنرمندان انجام گرفت.

به گفته وي در حال حاضر براي ايام نوروز نيز فروش ويژه‌اي مشابه طرح هزار در سه هزار كه فروش اقساطي 24 ماهه با تسهيلات سه ميليون و 600 هزار تومان و 30 درصد پيش‌پرداخت پيش‌بيني شده است.

بصام افزود: فروش ويژه ايام نوروز در شهرهاي تهران، كرج، همدان، رشت، اراك، سنندج، كرمانشاه و تبريز انجام مي‌شود.

وي همچنين به اجراي طرح نقاشي كودكان در زمينه فرش و استفاده از اين طرح‌ها در توليد گبه در سال جاري افزود: استقبال از اين طرح در سال 87 مطلوب بود به طوري كه برخي كشورها از جمله سوئد و آلمان نسبت به توليد گبه با استفاده از طرح نقاشي كودكان اقدام كردند.

مديرعامل شركت سهامي فرش ايران همچنين با اشاره به فعاليت‌هاي اين شركت در زمينه آموزش قاليبافي عنوان كرد: در سال جاري كارگاه‌هاي آموزش قاليبافي در كرمان راه‌اندازي شد و چهار كارگاه آموزشي در شهرهاي جنوبي كرمان از جمله كهنوج و جيرفت در دهه فجر افتتاح شد.

وي در ادامه درباره وضعيت قيمت فرش دستباف در بازار نيز گفت: در سال 86 افزايش قيمت فرش در پنج مرحله اتفاق افتاد اما در سال جاري افزايش قيمت نداشته‌ايم بلكه در سه مرحله شاهد كاهش قيمت بوديم چرا كه با توجه به افزايش قاليبافان در ابتداي سال به طور طبيعي روند قيمت‌ها كاهشي بود اما به علت بحران مالي جهان و كاهش صادراتي كه پيش‌بيني مي‌شد در كنار كاهش خريد داخلي در دو مرحله پس از شهريورماه كاهش قيمت رخ داد، البته پيش‌بيني مي‌شود كه مجددا شاهد افزايش قيمت باشيم.

به گفته بصام كاهش ارزشي فروش فرش در داخل كشور 25 درصد نسبت به سال گذشته افت نشان مي‌دهد كه اين ميزان بالغ بر 500 هزار متر مربع برآورد مي‌شود. البته در خارج از كشور نيز حدود 700 هزار متر مربع كاهش صادرات داشته ايم كه در مجموع يك ميليون و 200 هزار متر مربع برآورد مي‌شود كه بايد در سال آينده جبران شود.

مديرعامل شركت سهامي فرش ادامه داد: در سال آينده بايد از طريق عرضه توليدات جديد به بازار، برپايي نمايشگاه‌ها در خارج كشور، افزايش تبليغات كاهش فروش سال جاري را جبران كنيم.

بصام درباره وضعيت كاهش صادرات فرش هم گفت: بر اساس آمار 10 ماهه گمرك كل صادرات فرش دستباف در اين مدت 350 ميليون دلار بوده كه 27 درصد كاهش متراژ داشته است در حالي كه 6.9 درصد افزايش ارزشي نشان مي‌دهد.

وي علت رشد ارزشي صادرات فرش را اعلاء بودن فرش‌هاي صادراتي و نيز تغيير تعرفه‌ها برشمرد و افزود: قيمت پايه فرش صادراتي در تيرماه 86 حدود 20 تا 30 درصد افزايش يافت.

بصام پيش‌بيني كرد كه كل صادرات فرش در سال 87 به بيش از 420 ميليون دلار برسد.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 329]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن