تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806821309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست خبري هفتمين دوسالانه نگارگري عنوان شد: برپايي اين نمايشگاه تا 10 ارديبهشت ماه فرصتي براي جبران تعطيلات است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در نشست خبري هفتمين دوسالانه نگارگري عنوان شد: برپايي اين نمايشگاه تا 10 ارديبهشت ماه فرصتي براي جبران تعطيلات است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - هنرهاي تجسمي

نشست خبري هفتمين دوسالانه نگارگري يك‌روز قبل از افتتاح نمايشگاه آن در كتابخانه موزه هنرهاي معاصر برگزار شد.

به گزراش خبرنگار هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در نشست خبري كه صبح امروز در موزه هنرهاي معاصر برگزار شد؛ مرتضي حيدري دبير هفتمين دوسالانه نگارگري با اشاره به آثار راه‌يافته به اين نمايشگاه گفت: طي فراخواني 522 شركت‌كننده با 1670 اثر در 4 بخش نگارگري، تذهيب، گل و مرغ و تشعير آثار خود را به دبيرخانه ارسال كردند كه از اين ميان 366 هنرمند خانم و 156 هنرمند آقا حضور داشتند.

او ادامه داد: 184 هنرمند از شهرستان‌ها و 333 هنرمند از تهران آثار خود را براي ما ارسال كردند كه در اين ميان استاد جزي‌زاده پيشكسوت‌ترين هنرمند شركت‌كننده و سينا هجرتي جوان‌ترين هنرمند شركت‌كننده هستند.

حيدري در ادامه با ارايه آمار نهايي آثار راه‌يافته به نمايشگاه عنوان كرد: 293 هنرمند با 431 اثر انتخاب شدند كه با تجديد نظر و بازبيني نهايي 254 هنرمند با 362 اثر براي نمايشگاه معرفي شدند.

از اين ميان 96 اثر در بخش تذهيب، 90 اثر در بخش گل و مرغ، 19 اثر در بخش تشعير و 129 اثر در بخش نگارگري انتخاب شده‌اند.

او در پايان با اشاره به كيفيت مطلوب آثار ارسالي در هر 4 بخش اظهار اميدواري كرد تا در آينده‌ي نزديك موزه اختصاصي براي هنر نگارگري در نظر گرفته شود.

در ادامه اين نشست محمدعلي رجبي عضو هيات داوران و شوراي سياست‌گذاري اين دوسالانه‌ي با تأكيد

بر اهميت هنر نگارگري گفت: نگارگري هنر ملي و تصويري ماست كه قدمت تاريخي دارد و از ايام قديم همراه با ملت ما حركت كرده است.

او در ادامه به آثار انتخاب‌شده در اين نمايشگاه اشاره كرد و افزود: اين نمايشگاه حاصل زحمات بزرگان نگارگري است كه شاگردان بسياري را تا به امروز تربيت كرده‌اند.

رجبي در پايان اين دوسالانه را برآيندي از فعاليت‌هاي هنرمند نگارگر در دوسال اخير دانست و گفت: اين دوسالانه همچون ديگر دوسالانه‌هاي هنرهاي تجسمي باعث ايجاد شور و شوق در جامعه نگارگري و به خصوص جوانان ما مي‌شود و آثار اين هنرمندان را طي دوسال اخير مورد ارزيابي قرار مي‌دهد. به همين دليل در تركيب هيئت داوران از افرادي استفاده كرديم تا با نگاه نقادانه خود دلايل انتخاب آثار را براي هنرجويان توضيح بدهند و داوري اين كارها همچون يك كلاس آموزشي براي شركت‌كنندگان تلقي گردد.

در بخش ديگري از اين نشست جليل جوكار دبير همايش درباره برنامه‌هاي اين حوزه توضيح داد: 34 مقاله از پژوهشگران فعال در حوزه نگارگري به دست ما رسيد كه اين مقالات توسط هيئت داوران و هيئت علمي دوسالانه ارزيابي مي‌شود و در ميان آن‌ها مقالاتي كه به لحاظ پژوهش و تدوين مناسب باشند و اصولا روش‌تحقيق، مقاله‌نويسي را رعايت كرده باشند و در عين‌حال موضوعاتي خلاقه، نو و به روز ارايه كرده باشند مورد انتخاب ما قرار مي‌گيرند.

جوكار تصريح كرد: قدرت استدلال و استخراج مطالب و ميزان اشراف علمي پژوهشگر بر مطالب و استفاده از مستندات بكر و دست‌اول با نتيجه‌گيري صحيح مورد ارزيابي ما قرار خواهد گرفت و از ميان مقالات 4 اثر برگزيده را براي ارايه در روزهاي همايش انتخاب مي‌كنيم.

به گفته او روزهاي 30 و 31 فروردين‌ماه سال آتي و يكم ارديبهشت‌ماه اختصاص به اين همايش دارد و در آن هنرمنداني همچون محمدباقر آقاميري، مرتضي حيدري، عباس جمال‌پور، محمدعلي رجبي، حسن بلخاري، محمد خزايي و ديگر هنرمندان شركت خواهند كرد.

دبير بخش همايش هفتمين دوسالانه نگارگري متذكر شد: نگارگري ما نياز به هنرمنداني صاحب دانش و پژوهش دارد و بخش همايش نيز به دنبال اين است تا هنرمندان پژوهشگر در اين حوره را شناسايي كنند. زيرا كه به اعتقاد ما در هنر نگارگري انديشه بر تكنيك مقدم است و نگارگر بايد با اتكا به يك انديشه كار خود را آغاز كند.

او همچنين از وسعت موضوعي مقالات ارسالي خبر داد و گفت: اين خبر نويدبخشي است، زيرا با چنين مقالاتي مي‌توان اصول نگارگري را مكتوب كرد.

به گزارش ايسنا، در بخش ديگري از اين نشست حيدري با اشاره به برپايي كارگاه آموزشي هم‌زمان با اين دوسالانه گفت: پيش از برگزاري همايش كارگاه هنري در گالري شماره پنج موزه هنرهاي معاصر با حضور هنرمندان پيشكسوت و جوان نگارگر برگزار مي‌شود كه اميدواريم كاستي‌هاي موجود را از اين طريق رفع كنند.

همچنين به گفته دبير دوسالانه كتاب نفيس آثار اين دوسالانه به زودي منتشر خواهد شد و در طول اين نمايشگاه بيش از 20 اثر از پيشكسوتان نگارگري به نمايش درمي‌آيد.

حيدري در بخش پاياني اين نشست در پاسخ به خبرنگار ايسنا درباره زمان برگزاري اين دوسالانه و نامناسب‌بودن آن به دليل تعطيلات اسفند و فروردين ماه گفت: به دليل برگزاري جشنواره تجسمي فجر كمي عقب افتاديم و نمي‌توانستيم زمان اسفند و فروردين را هم از دست بدهيم، اما اميدواريم از پنجم فروردين‌ماه كه موزه مجددا بازگشايي مي‌شود با استقبال مردم و مخاطبان مواجه شويم. از سوي ديگر اين نمايشگاه تا دهم ارديبهشت‌ماه ادامه دارد و مي‌توان اميدوار بود كه فرصت يك‌ماهه كاملي در اختيار ما براي جبران تعطيلات قبل باشد.

به گزارش ايسنا، كار داوري آثار را محمدباقر آقاميري، مجيد مهرگان، عباس جمال‌پور، محمدعلي رجبي و حسن بلخاري برعهده دارند و عباس جمال‌پور رييس نمايشگاه است.

محمدعلي رجبي، حسن بلخاري، محمد خزايي و مرتضي حيدري اعضاي هيئت علمي اين دوسالانه هستند.

گفتني است: هفتمين دوسالانه نگارگري فردا بيستم اسفندماه ساعت 16 در موزه هنرهاي معاصر كار خود را آغاز مي‌كند.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن