تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814736413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير راه و شهرسازي خبر داد: آغاز فروش اوراق مشاركت وزارت راه و شهرسازي از ۱۷ ديماه


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: وزير راه و شهرسازي خبر داد: آغاز فروش اوراق مشاركت وزارت راه و شهرسازي از ۱۷ ديماه
از ۱۷ ديماه امسال فروش اوراق مشاركت وزارت راه و شهرسازي آغاز مي‌شود. /۴۳ هزار واحد مسكوني مهر استان قزوين تا پايان شهريور سال آينده به بهره برداري مي‌رسد. /متروي كرج به هشتگرد هم اكنون در حال انجام است.
ايلنا: وزير راه و شهرسازي از شروع فروش اوراق مشاركت اين وزارتخانه براي تسريع در تكميل پروژه‌ها از ۱۷ ديماه امسال خبر داد.

به گزارش ايلنا، علي نيكزاد در حاشيه سفر خود به استان قزوين ضمن اشاره به آخرين وضعيت پيشرفت برخي پروژه‌ها مانند راه آهن قزوين – رشت گفت: از ۱۷ ديماه امسال فروش اوراق مشاركت وزارت راه و شهرسازي كه ارزش آن‌ها در مرحله اول به ۴ هزار ميليارد تومان مي‌رسد آغاز مي‌شود كه مي‌توان با منابع حاصل از فروش اين اوراق اعتبار مناسبي براي پروژه‌هايي مانند احداث راه آهن قزوين - رشت نيز در نظر گرفت.

وي با اشاره به اينكه براي احداث راه آهن قزوين – رشت امسال ۶۵ ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: از آنجايي كه به برخي دلايل نمي‌توان انجام عمليات پروژه مذكور را به صورت متمركز در يكي از استان‌ها پيگيري و پس از تكميل آن اقدام به احداث قسمت ديگر كرد ناچاريم بخشي از اعتبار ياد شده را به پروژه در حوضه رشت و بخشي ديگر را نيز در استان قزوين اختصاص دهيم.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به بازديدهاي قبلي خود از روند احداث خط آهن ياد شده، خاطر نشان كرد: در جلسه امشب (شنبه) شوراي راه و مسكن استان قزوين نيز وضعيت كنوني پروژه را مورد ارزيابي قرار داده و چنانچه مشكلي وجود داشته باشد نيز تصميمات لازم را براي حل آن اتخاذ مي‌كنيم.

وي به اشاره به نظارت‌هاي دقيق انجام شده بر روي ساخت واحدهاي مسكوني مهر استان قزوين از به بهره برداري رسيدن ۴۳ هزار واحد مسكوني مهر استان قزوين تا پايان شهريور سال آينده خبر داد.

نيكزاد در حاشيه بازديد از پروژه‌هاي مسكن مهر شهرك محمديه استان قزوين تعداد كل واحدهاي مسكوني در دست ساخت اين استان را ۵۵ هزار واحد اعلام كرده است. از اين تعداد ۱۲ هزار واحد آن در روستا‌ها و ۴۳ هزار واحد ديگر نيز در شهر‌ها و بافتهاي فرسوده استان ياد شده در دست ساخت است.

وي با اشاره به افتتاح پي در پي پروژه‌هاي مسكن مهر با حضور مقامات عالي كشوري اظهار داشت: با اينكه در افتتاح واحدهاي مسكوني مهر استان قزوين شاهد قدري تاخير بوديم كار ساخت اين واحد‌ها در استان ياد شده به صورت كاملا اصولي و با حضور موثر سازمان نظام مهندسي ساختمان با ارائه مطلوب خدمات فني و مهندسي انجام شده تا جايي كه تا پايان امسال شاهد به بهره برداري رسيدن تعدادي از واحدهاي مسكوني مهر استان قزوين در شهرهايي مانند آبيك خواهيم بود.

وزير راه و شهرسازي ادامه داد: بخش عمده افتتاح واحدهاي مسكوني مهر استان قزوين در سال آينده انجام مي‌شود و بنا داريم تا پايان شهريور ۹۱ همه ۴۳ هزار واحد مسكوني مهر شهري اين استان را به بهره برداري برسانيم.

وي با بيان اينكه در حال حاضر پروژه‌هاي مسكن مهر استان قزوين علاوه بر پيشرفت مطلوب فيزيكي در بحث تامين خدمات زيربنايي مانند آب، برق، فاضلاب، گاز و تلفن نيز با مشكلي مواجه نبودند، تصريح كرد: متقاضياني كه مي‌خواهند كار ساخت واحد مسكوني آن‌ها سريع‌تر به اتمام برسد بايد نسبت به تامين سهم آورده مالي خود كه بسته به متراژ و امكانات واحدهاي مسكوني بين ۱۰ تا ۱۲ميليون تومان است را تامين كنند.

نيكزاد با تاكيد بر اينكه واحدهاي مسكوني مهر با بهترين كيفيت و استفاده از مصالح درجه يك ساخته مي‌شوند از همه مسئولان مرتبط با طرح مسكن مهر در استان قزوين خواست تمام تلاش خود را براي افتتاح كليه واحد‌ها تا شهريور سال آينده به كار گيرند.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به افتتاح ۱ ميليون و ۲۰۰ هزار واحد مسكوني مهر تا پايان امسال گفت: واحدهايي كه عمليات ساخت آن‌ها امسال آغاز شده است نيز در سال ۹۱ تكميل و تحويل متقاضيان واجد شرايط مي‌شود.

نيكزاد با بيان اينكه هم اكنون ۲ ميليون و ۷۰۰ هزار واحد مسكوني مهر در سراسر كشور ساخته مي‌شود، اظهار داشت: از اين تعداد ۸۰۰ هزار واحد آن در روستا و مابقي در شهرهاي بالاي ۲۵ هزار نفر زير ۲۵ هزار نفر، شهرهاي جديد و بافتهاي فرسوده شهري قرار دارند كه بنا داريم تا پايان امسال تعداد واحدهاي مسكوني مهر افتتاح شده در شهر‌ها و روستاهاي كشور را به يك ميليون و ۲۰۰ هزار واحد برسانيم.

وي به وضعيت ساير واحدهاي مسكوني مهر نيز اشاره كرد و افزود: تمام تلاش لازم براي رساندن واحدهاي مسكوني كه عمليات ساخت آن‌ها طي ماههاي گذشته آغاز شده به مرحله سفت كاري صورت مي‌گيرد تا اين واحد‌ها نيز طي سال ۹۱ تكميل و تحويل متقاضيان واجد شرايط شوند.

وزير راه و شهرسازي ادامه داد: سال آينده بيشتر روي ساخت واحدهاي مسكوني مهر به شيوه خود مالك و در بافت‌هاي فرسوده تمركز مي‌كنيم تا جايي كه هم اكنون نيز ۴۰۰ هزار واحد مسكوني مهر به شيوه خود مالك در سراسر كشور در دست ساخت است.

وي تصريح كرد: در سه ماهه پايان سال نيز چنانچه ساخت واحدهاي مسكوني مهر به روش انعقاد تفاهمنامه سه جانبه براي متقاضيان واجد شرايط نقطه‌اي از كشور شروع نشده باشد اقدامات لازم در اين خصوص صورت مي‌گيرد.

وي از به بهره برداري رسيدن تعدادي از واحدهاي مسكوني مهر استان قزوين طي زمستان امسال خبر داد و اظهار داشت: سال ۹۱ را بايد بهار مسكن مهر استان قزوين دانست، چرا كه تمام واحدهاي مسكوني مهر اين استان بايد قبل از زمستان سال آينده تحويل متقاضيان شده باشد و ما معتقديم انجام اين كار شدني است.

اتمام فاز اول آزاد راه قزوين – تنكابن در سال ۹۱

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه آزاد راه قزوين- الموت- تنكابن از لحاظ حجم پروژه همتراز آزاد راه تهران شمال محسوب مي‌شود از تكميل فاز اول احداث اين آزاد راه در سال آينده خبر داد.

نيكزاد همچنين در حاشيه بازديد خود از آخرين وضعيت احداث آزاد راه قزوين – الموت – تنكابن با اشاره به طول ۱۷۰ كيلومتري مسير ياد شده، گفت: احداث آزاد راهي با اين وسعت و حجم از كار‌ها را مي‌توان همتراز احداث پروژه‌اي مانند آزاد راه تهران- شمال دانست كه اجراي آن اقدام بزرگي محسوب مي‌شود.

وي با بيان اينكه از كل ۱۷۰ كيلومتر مسير آزاد راه قزوين – الموت – تنكابن ۱۱۰ كيلومتر آن در حوضه استحفاظي استان قزوين و مابقي در حوزه استحفاظي استان مازندران است، اظهار داشت: در حال حاضر علميات ساخت ۶۲ كيلومتر از اين آزاد راه آغاز شده كه بنا داريم با تامين اعتبارات لازم به شيوه‌هاي مختلف ۶۲ كيلومتر ياد شده را طي سال آينده به اتمام برسانيم.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه اعتبار اين پروژه امسال به صورت ۱۰۰ درصد تخصيص داده مي‌شود، افزود: از آنجايي كه از اعتبارات سالانه بيش از ۲۰ ميليارد تومان شامل اين پروژه نمي‌شود تصميمات خوبي را براي تامين هزينه‌هاي لازم از راه‌هاي مختلف اتخاذ كرديم كه از جمله آن‌ها مي‌توان به در نظر گرفتن حداقل ۲۵ ميليارد تومان اعتبار از منابع سازمان راهداري و بودجه ملي براي اين آزادراه اشاره كرد. اين در حالي است كه قرار شد استاندار قزوين نيز به اجراي اين پروژه كمك كند.

وي تاكيد كرد: دفتر مقام معظم رهبري نيز پيش از اين نيز نسبت به اجراي محور قزوين-تنكابن عنايت داشته است.

نيكزاد تصريح كرد: چنانچه بتوانيم سال آينده ۶۲ كيلومتر در دست احداث را به زير بار ترافيك ببريم، مي‌توانيم مانده مطالبات پيمانكاران را كه به ۲۰ ميليارد تومان مي‌رسد در سال ۹۲ به آن‌ها پرداخت كنيم.

وي بر لزوم تكميل كامل اين آزاد راه در ۱۱۰ كيلومتر باقي مانده نيز تاكيد و اظهار اميدواري كرد: با مساعدت وزير اقتصاد و دارايي و استانداران قزوين و مازندران شاهد تكميل آزاد راه ياد شده باشيم.

وزير راه و شهرسازي به اشاره به نظارت‌هاي دقيق انجام شده بر روي ساخت واحدهاي مسكوني مهر استان قزوين از به بهره برداري رسيدن ۴۳ هزار واحد مسكوني مهر استان قزوين تا پايان شهريور سال آينده خبر داد.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به آخرين وضعيت احداث خط متروي كرج به هشتگرد گفت: انجام مطالعات لازم براي اتصال اين خط مترو به شهرك محمديه استان قزوين در دستور كار وزارت راه و شهرسازي قرار دارد.

نيكزاد نيز در بازديد از پروژه‌هاي مسكن مهر استان قزوين با بيان اينكه احداث خط متروي كرج به هشتگرد هم اكنون در حال انجام است اظهار داشت: زير سازي خط متروي ياد شده هم اكنون ادامه دارد و براي روسازي آن نيز به دليل پيش بيني نشدن هزينه‌هاي آن در بودجه از دولت مجوزهاي لازم را براي تامين هزينه از طريق تها‌تر زمين دريافت كرده‌ايم.

وي سپس به اتصال خط مترو از هشتگرد به شهرك محمديه استان قزوين كه تعداد زيادي از واحدهاي مسكوني مهر اين استان در آن ساخته مي‌شود نيز اشاره كرد و افزود: ما كارهاي لازم براي احداث اين خط مترو را نيز پيگيري مي‌كنيم تا جايي كه در حال حاضر انجام مطالعات اتصال خط مترو از شهر هشتگرد به شهرك محمديه در دستور كار وزارت راه و شهرسازي قرار دارد.
پايان پيام

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن