تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816420962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به همت پژوهشگران دانشكده مهندسي پزشكي تدوين الگوريتم ويژه‌اي براي آموزش اسب سواران در دانشگاه صنعتي اميركبير


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: به همت پژوهشگران دانشكده مهندسي پزشكي تدوين الگوريتم ويژه‌اي براي آموزش اسب سواران در دانشگاه صنعتي اميركبير
پژوهشگران دانشكده مهندسي پزشكي دانشگاه صنعتي اميركبير الگوريتم ويژه‌اي براي آموزش تكميلي اسب سواران و همچنين تشخيص هوشمندانه لنگش اسب ها تدوين كردند.


به گزارش سرويس دانشگاه برنا آمنه اصغري، مجري طرح، استفاده از الگوريتم‌هاي رايانه‌اي و نرم افزارهاي آناليز حركت را موجب سرعت بخشيدن به آموزش ورزشكاران دانست و گفت: در اين روش الگوي عملكردي ورزشكاران ماهر ثبت مي شود و ديگر ورزشكاران در حال آموزش با مقايسه حركات خود با سواركاران ماهر مي توانند اشتباهات و نقايص خود را به دقت تشخيص دهند.

وي افزود: استفاده از نرم افزار ثبت و تحليل حركت در مقايسه با آموزش هاي متداول موجب مي شود تا در هر نقطه اي از كشور، ورزشكاران با بهترين الگوي حركتي آموزش ببينند و نه فقط افزايش مهارت آنها تسريع شود، بلكه از انجام حركات اشتباه هم پرهيز كنند.

پ‍‍ژوهشگر طرح، روش كار خود را نصب نشانگرها (ماركرها) بر روي بدن اسب و ورزشكار و ثبت حركات آنها توسط دوربين‌هاي سرعت بالا و در نهايت تحليل حركت توسط نرم افزار آناليز حركت ذكر كرد و گفت: به اين شكل الگوي حركتي براي هر سواركار به دست مي‌آيد.

وي افزود: در مرحله آموزش، اين نشانگرها روي بدن ورزشكار نصب شده و با مقايسه حركت هاي ثبت شده در اين مرحله با الگوي حركتي سواركار ماهر اشكالات عملكردي به خوبي مشخص مي‌شوند.

اصغري در ادامه گفت: در مرحله دوم طرح نيز موفق شديم تا با استفاده از روش‌هاي رياضي، الگوريتمي براي تعيين و كمي كردن درجه لنگش اسب تدوين كنيم، لنگش مي‌تواند در اثر ضربات، ناهنجارهاي مادرزادي يا اكتسابي (انحراف از حالتهاي طبيعي)، عفونت، اختلالات متابوليك و يا تركيبي از اين موارد اتفاق بيافتد و تشخيص آن نياز به داشتن اطلاعات دقيقي از آناتومي، فيزيولوژي اندام¬هاي حركتي و همچنين اطلاع از طراحي هندسي و نحوه‌ي اعمال نيروها به اين اندام¬ها دارد.

وي افزود:‌ تشخيص اين مشكل حتي براي كساني كه تحت آموزش‌هاي باليني قرار گرفته اند، يك روش پيچيده و نيازمند مهارت ويژه است چرا كه دامپزشكان نياز به بررسي سريع تغييرات حركت دارند، بنابر اين خطاهاي زيادي در اين معاينات وجود دارد.

اصغري تصريح كرد: براي رفع اين خطاها نياز به توسعه و استفاده از روش‌هاي علمي براي تعيين و كمي كردن درجه لنگش در اسب‌ها وجود دارد. تشخيص لنگش موجب جلوگيري از آسيب بيشتر به اسب و درمان به موقع و همچنين كمك به خريداران اسب براي خريد اسب سالم مي‌شود.

براساس اين گزارش اين طرح در قالب رساله كارشناسي ارشد مهندسي پزشكي در دانشگاه صنعتي اميركبير و با راهنمايي دكتر احمدرضا عرشي و مشاوره دكتر الهام شيرزاد انجام شده است.

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 319]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن