تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798249327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش ۲۰درصدي قيمت خودروهاي وارداتي به دنبال گراني ارز و توقف موقت ثبت سفارش


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: افزايش ۲۰درصدي قيمت خودروهاي وارداتي به دنبال گراني ارز و توقف موقت ثبت سفارش
افزايش نرخ ارز و جو رواني حاصل از محدوديت ثبت سفارش واردات از امارات، باعث افزايش ۲۰ درصدي قيمت خودروهاي وارداتي طي يك ماه اخير شد.
آفتاب: افزايش نرخ ارز و جو رواني حاصل از محدوديت ثبت سفارش واردات از امارات، باعث افزايش ۲۰ درصدي قيمت خودروهاي وارداتي طي يك ماه اخير شد.

افزايش نرخ دلار و درهم و جو رواني حاصل از توقف مقطعي ثبت سفارش واردات كالا از امارات طي يك ماه اخير باعث افزايش ۲۰ درصدي قيمت خودروهاي وارداتي به كشور شده است.

قيمت هر درهم امارات تا دو ماه پيش ۳۳۰ تومان بود كه اين رقم با افزايش ۹۰ توماني به ۴۲۰ تومان رسيده كه اين مسئله در قيمت تمام شده خودروهاي وارداتي مؤثر است.

به گفته كارشناسان بازار خودرو اين موضوع باعث شده تا خودروهاي وارداتي با افزايش قيمت روبرو شوند كه البته درصد زيادي از اين افزايش قيمت ناشي از جو رواني ايجاد شده در بازار است.

از سويي به گفته برخي كارشناسان بازار، توقف ثبت سفارش واردات از امارات موضوعي نيست كه براي اولين بار اتفاق بيفتد بلكه قبلاً نيز اين مسئله صورت گرفته و هميشه به صورت موقتي بوده است. به همين دليل با توجه به اينكه ثبت سفارش طي ماه‌هاي گذشته با حجم بالايي انجام شده و براي اين واردات نيز مهلت ۶ ماهه وجود دارد، مشكل خاصي در تأمين نياز بازار خودرو ايجاد نخواهد شد.

اين در حالي است كه ثبت سفارش واردات خودرو تا مرداد امسال متوقف بوده اما پس از آن با شروع ثبت سفارش، حجم زيادي از خودروهاي خارجي براي واردات مجوز گرفته‌اند. به اين ترتيب به نظر مي‌رسد واردات خودرو طي چند ماه اخير نسبت به كل سال گذشته رقم قابل قبولي است.

در چنين شرايطي بازار خودروهاي خارجي در ايران همواره كشش لازم را داشته و قدرت مالي خريداران سقف مشخصي ندارد و به قول معروف هر چقدر خودرو گران شود، باز هم خريدار خواهد داشت. چنين بازاري خريداران خود را از دست نخواهد داد مگر اينكه واردات خودرو با محدوديت روبرو شود.

خسرواني، يكي از كارشناسان بازار خودرو در اين مورد معتقد است: در صورتي كه محدوديت واردات براي خودروهاي خارجي وجود داشته باشد و قيمت ارز نيز همچنان بالا باشد در آينده بازار خودروهاي خارجي همچنان با افزايش قيمت‌ها روبرو خواهد بود.

وي با بيان اينكه برخي شركت‌هاي وارد‌كننده اصلي خودرو، عرضه محصولاتشان را به بازار محدود كرده‌اند، مي‌گويد: هر دستگاه اسپورتيج فول در گذشته در بازار با قيمت ۶۳٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان توسط شركت وارد‌كننده عرضه مي‌شد كه در حال حاضر اين قيمت به ۷۷٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان رسيده است.

به گفته وي قيمت هر دستگاه هيوندايي IX۵۵ طي ۱۰ روز اخير از ۷۹ ميليون تومان به ۸۴٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان رسيده است.

خسرواني ادامه مي‌دهد: هر دستگاه IX ۳۳ نيز در گذشته به قيمت ۶۰ ميليون تومان در بازار عرضه مي‌شد كه هم اكنون اين رقم به ۷۳٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان رسيده است.

در مورد خودروي آزرا ۲۰۱۲ نيز به عنوان يكي از پرفرو‌ش‌ترين خودروهاي موجود در بازار ايران مي‌توان به قيمت ۷۷٬۰۰۰٬۰۰۰ توماني آن تا يك ماه گذشته اشاره كرد كه هم اكنون اين قيمت به ۸۷٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان رسيده است.

در مورد قيمت هر دستگاه سراتو ۲۰۱۲ نيز مي‌توان به نرخ ۴۳٫۵ ميليون توماني آن اشاره كرد كه بعد از افزايش نرخ ارز به ۴۷٫۵ ميليون تومان رسيده است.

همچنين هر دستگاه گرانجو نيز توسط شركت واردكننده 77 ميليون تومان به بازار عرضه مي‌شد كه در حال حاضر قيمت اين خودرو 10 ميليون تومان افزايش يافته است. هر دستگاه موهاوي نيز سال گذشته 77 ميليون تومان در بازار خودروي ايران عرضه مي‌شد كه امسال با قيمت 85 ميليون تومان به دست خريداران مي‌رسد.

كارشناسان بازار خودرو معتقدند اگر واردات با حجم بالاي خود ادامه داشت و ثبت‌سفارش متوقف نمي‌شد حباب قيمت بازار خودروهاي خارجي مي‌شكست و قيمت‌ها واقعي‌تر مي‌شد.

اين در حالي است كه شايعاتي مانند احتمال افزايش ۱۷ درصدي قيمت برخي خودروهاي وارداتي به دليل افزايش نرخ ارز باعث ايجاد جو رواني در جهت افزايش قيمت اين خودروها شده است.

در چنين شرايطي بازار خودروي كشورهاي خليج‌فارس نيز به گران شدن قيمت خودرو در بازار ايران، عكس‌العمل نشان داده و قيمت خودروهاي قابل پلاك‌گذاري در ايران در اين كشورها افزايش يافته است.

در حال حاضر برخي وارد‌كنندگان خودرو از كمياب شدن برخي خودروهاي وارداتي به ايران در بازار كشورهاي حاشيه خليج‌فارس خبر مي‌دهند. كمياب شدن اسپورتيج ۲۴۰۰ سي‌سي و هيوندايي IX۳۵ از آن جمله است.

به اين ترتيب فروشندگان كشورهاي حاشيه خليج‌فارس نيز از نابساماني نرخ ارز در ايران بي‌بهره نمانده و به نان و نواي بيشتري مي‌رسند.

از سويي، برخي فروشندگان خودروهاي وارداتي از عدم شماره‌گذاري برخي خودروهاي خارجي در بازار ايران گلايه دارند و معتقدند اسپورتيج ۲۰۰۰ سي‌سي از جمله خودروهايي است كه در كشورهاي حاشيه خليج ‌فارس استفاده مي‌شود اما مجوز شماره‌گذاري در ايران ندارد.

در حالي كه اين محصول كم‌مصرف بوده و از نظر ظاهري نيز با اسپورتيج ۲۴۰۰ سي‌سي تفاوتي ندارد و واردات آن به ايران باعث تعديل قيمت اسپورتيج ۲۴۰۰ سي‌سي خواهد شد.

عدم ثبات در سياست‌گذاري بازار ارز كشور علاوه بر بازار خودرو، بازار محصولات ديگر را نيز تحت تأثير قرار داده و در كنار واردكنندگان،‌توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان را نيز با نوعي سردرگمي روبرو كرده است.

كد مطلب : 142219

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن