تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806884251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشدار كاپلو به فيفا دزدان ثروتمند در كمين بازيكنان جوان


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: هشدار كاپلو به فيفا دزدان ثروتمند در كمين بازيكنان جوان
فيفا بايد قوانين سختگيرانه تري را تصويب كند تا جلوي دزديده شدن استعدادهاي جوان به دست كشورهاي ديگر را بگيرد. فابيو كاپلو معتقد است جهاني شدن فوتبال به اين معناست كه باشگاه‌ها، تيم‌هاي جوانان خودشان را با استفاده از ستاره‌هايي كه از سراسر دنيا جمع آوري كرده‌اند پر مي‌كنند و آنها را عامل پيشرفت خود در طولاني مدت قرار مي‌دهند. كاپلو كه نگران است كه باشگاه‌هاي ثروتمند، جوانان را بعد از اينكه در تيم‌هاي خودشان روي آنها سرمايه گذاري شد از چنگشان در بياورند، در يك كنفرانس خبري با موضوع فوتبال در دبي گفت: « فيفا بايد يك حد و مرزي را تعيين كند. باشگاه‌ها در سرتاسر جهان كارشناس استعداديابي دارند و در حال دزديدن ستاره‌هاي جوان هستند. فيفا بايد قوانين تازه‌اي را تصويب كند. من با ميشل پلاتيني رييس يوفا هم در اين رابطه صحبت كرده‌ام و مي‌خواهيم كاري كنيم تا در آينده باشگاه‌ها نتوانند بازيكنان را در سن خيلي پايين از تيم هاي‌شان بدزدند و به خدمت بگيرند.»
در قانون شماره نوزده فيفا جابجايي بازيكنان زير 18 سال در دنيا ممنوع شده اما در توضيح اين قانون آمده كه اگر والدين اين بازيكنان حاضر بشوند همراه فرزندشان به كشوري كه باشگاه خواهان درآن واقع شده بروند و دليلشان براي اين جابجايي هم ربطي به فوتبال نداشته باشد آن وقت آن بازيكن مي‌تواند به عضويت تيم جديدش در بيايد.
قانون منع جابجايي بازيكنان زير 16 سال هم در قوانين اتحاديه اروپا وجود دارد اما استثناهايي كه براي هر قانون تعريف شده كار را براي زير پا گذاشتن آنها ساده كرده.
باشگاه‌هاي تاپ اروپايي همواره متهم بوده‌اند كه به خاطر داشتن تمكن مالي مي‌توانند بهترين جوانان را از كشورهاي خارجي وارد كنند. تيم‌هايي مثل رئال مادريد، بارسلونا و باشگاه‌هاي مطرح انگليسي از اين دست هستند. يكي از نمونه‌هاي اين استعدادهاي به سرقت رفته سسك فابرگاس است كه بارسا را در سال 2003 ترك كرد و به آرسنال پيوست. آن موقع او شانزده سال داشت. كاتالان‌ها به اين حركت باشگاه آرسنال اعتراض كردند و مدعي شدند كه بازيكني را كه خودشان در آكادمي پرورش داده‌اند از چنگشان در آورده اند.
فابرگاس اين تابستان با قراردادي 29 ميليون يوروريي يعني رقمي بيش از آنچه كه آرسنال براي خريدنش پرداخت كرده بود به بارسا بازگشت و سود مالي سرشاري را نصيب توپچي‌ها كرد؛ فقط فابرگاس نيست، جوانان متعدد ديگري هم هستند كه از سوي باشگاه‌هاي ثروتمند كشف شده‌اند و پيشنهادهايي دريافت كرده‌اند كه رد كردنشان كار بسيار دشواري است: «اين باشگاه‌ها به بازيكنان و خانواده هاي‌شان حمايت‌هاي مالي را پيشنهاد مي‌كنند و اگر خانواده بازيكن بي بضاعت باشد حتما از پذيرفتن آن خوشحال خواهد شد. از سن پايين خارج از كشور زندگي كردن عادت‌هاي زندگي بازيكنان را به هم مي‌ريزد.»
وي افزود كه اين مساله فقط در سطح باشگاهي نيست و اثرش را در سطح ملي هم روي تيم‌ها مي‌گذارد. انگليس زماني كه به دست آلمان از جام جهاني 2010 حذف شد شاهد حضور دو بازيكن غير آلماني در تركيب حريفش بود؛ مسعود اوزيل با اصليت تركيه‌اي و ميروسلاو كلوزه و لوكاس پودولسكي از لهستان كه مي‌توانستند براي تيم‌هاي كشور خودشان توپ بزنند اما هيچ كدام از دو كشور كه استعدادهاي‌شان را از دست داده‌اند به جام جهاني راه نيافته بودند.
كاپلو 65 ساله جابجايي بازيكن را در خيلي از باشگاه‌ها از نزديك به چشم ديده چرا كه تجربه مربيگري در رئال مادريد، ميلان، رم و يوونتوس را دارد و از سال 2008 هم مربي تيم ملي انگليس شده. او بعد از يورو 2012 از اين پست كناره گيري خواهد كرد.

ديدار دوستانه انگليس با نمايندگان اسكانديناوي
كاپلو براي آماده سازي تيم ملي انگليس جهت حضور در ديدارهاي يورو 2012 در لاكويينتاي اسپانيا يك مجموعه ورزشي را رزرو كرده كه بازيكنانش بعد از تمام شدن فصل به آنجا بروند و پس از آن هم دو ديدار دوستانه با نروژ و فنلاند خواهند داشت كه در ورزشگاه تيم مالاگا در اسپانيا انجام خواهد شد. آنها بايد در مرحله گروهي يورو 2012 با سوئد روبرو بشوند و سعي دارند تجربه ديدار با تيم‌هاي اسكانديناويايي را در اين مسابقات دوستانه كسب كنند. درست قبل از رفتن به يورو هم يك بازي دوستانه ديگر در ويمبلي خواهند داشت ولي احتمال اينكه براي ديدار با ايرلند به دوبلين بروند خيلي كم است.

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن