تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820643427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس هيئت امناي موسسه تفحص سيره شهدا مطرح كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس هيئت امناي موسسه تفحص سيره شهدا مطرح كرد
خبرگزاري فارس: رئيس هيئت امناي موسسه تفحص سيره شهدا بر ضروت راه‌اندازي رشته تخصصي تبليغ سيره شهدا در حوزه علميه قم تاكيد كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدمهدي ماندگاري صبح امروز در ديدار آيت‌الله حسيني بوشهري، امام جمعه قم در توضيح فعاليت‌هاي موسسه تفحص سيره شهدا اظهار داشت: موسسه تفحص سيره شهدا در بخش‌هاي مختلف در زمينه تبيين سيره و انديشه شهدا فعال است كه در اين راستا بخش‌هاي مختلف پژوهشي و فرهنگي در اين موسسه مشغول به كار هستند.
وي ادامه داد: معاونت پژوهشي اين موسسه در حال حاضر داراي دو پايگاه اينترنتي فعال، كتابخانه مخصوص به آثار شهدا با 10 هزار عنوان كتاب است و با فعاليت‌هايي مانند تحقيق و پژوهش در زمينه سيره شهدا و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت آثار پژوهشي فراواني منتشر كرده است.
رئيس هيئت امناي موسسه تفحص سيره شهدا ابراز داشت: از مهم‌ترين فعاليت‌هاي معاونت فرهنگي اين موسسه مي‌توان به اعزام كاروان‌هاي راهيان نور به مناطق جنگي و پشتيباني محتوايي اين كاروان‌ها اشاره كرد.
وي خاطرنشان كرد: در اين معاونت فعاليت‌هايي مانند توليد فيلم مستند و داستاني هم صورت مي‌گيرد كه برخي از اين محصولات در صدا و سيما به نمايش درآمده و مورد استقبال نيز واقع شده‌ است.
ماندگاري افزود: بخشي از تاليفات ما در زمينه شهدا به بيان خاطرات آنان اختصاص دارد و بخش ديگر تحليل شخصيت شهدا با استناد به مداركي است كه از آنان به جاي مانده است.
وي گفت: وصيت‌نامه و خاطرات شهدا نيز به صورت موضوعي به همت موسسه تفحص سيره شهدا گردآوري شده كه منبع خوبي براي سخنرانان محسوب مي‌شود.
رئيس هيئت امناي موسسه تفحص سيره شهدا ادامه داد: براي وارد كردن فرهنگ ايثار و شهادت در سخنراني‌ها و مجالس مذهبي لازم است كه اين مباحث در دروس حوزوي وارد شوند چراكه برنامه‌هاي درسي حوزه‌هاي علميه در حال حاضر بسيار فشرده است و برگزاري فوق‌برنامه براي اين منظور جواب نمي‌دهد.
وي تصريح كرد: پيشنهادي كه اين موسسه براي تقويت حضور روحانيون در عرصه روايتگري سيره شهدا دارد، وارد كردن دروس مربوط به اين موضوع در حوزه‌هاي علميه است.
ماندگاري با بيان اينكه طلاب جوان به روايتگري علاقه فراوان دارند، افزود: گاهي از برخي روحانيون پرسيده مي‌شود كه چرا در منبرهاي خود از شهدا چيزي نمي‌گوئيد و آنان جواب مي‌دهند كه مطلبي براي عنوان كردن در اختيار نداريم.
وي گفت: براي پر كردن اين خلا در زمينه روايت‌گري شهدا و تسريع و تقويت توليد محتوا در اين زمينه لازم است تمام طلاب حوزه‌هاي علميه چند واحدي در اين موضوع درس را بگذرانند و همين‌طور ايجاد يك گرايش روايتگري و يك رشته تخصصي تبليغ سيره شهدا از جمله پيشنهادات ما در اين زمينه است.
رئيس هيئت امناي موسسه تفحص سيره شهدا ابراز داشت: طلاب جوان و روحانيون علاقه دارند در سخنراني‌هاي خود از شهدا مطالبي بيان كنند اما بايد ابتدا ادبيات اين موضوع را ياد بگيرند و با جزئيات آن آشنا شوند.
وي افزود: موسسه تفحص سيره شهدا تلاش كرده با وارد كردن نسل جوان طلبه در عرصه تبليغ سيره شهدا تجربيات لازم را براي برداشتن گام‌هاي بعدي كسب كند.
ماندگاري با اشاره به اينكه نبايد اجازه دهيم حوزه علميه در اين زمينه نسبت به دانشگاه دچار انفعال شود، افزود: در حال حاضر به همت بنياد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس رشته دانشگاهي روايتگري سيره شهدا به راه افتاده كه با توجه به تخصص نظاميان در اين زمينه در اين كرسي بيشتر از مباحث مربوط به چگونگي انجام عمليات و نكته‌هاي نظامي صحبت مي‌شود، در حالي كه وارد شدن روحانيون در اين عرصه براي توليد محتواي متناسب با ارزش‌هاي اسلامي لازم به نظر مي‌رسد.
وي با بيان اينكه نظاميان روايت جنگ مي‌كنند و ما بايد گنج روايت كنيم، اظهار داشت: اگر ما در اين زمينه تعلل به خرج دهيم، اين نگاه در دانشگاه جاي خود را باز مي‌كند و ما مجبور هستيم در حالت انفعال به مسائلي كه ايجاد مي‌شود، پاسخ دهيم.
رئيس هيئت امناي موسسه تفحص سيره شهدا در پايان خاطرنشان كرد: پنج سال است كه دوستان ما در رابطه با ايجاد اين رشته تخصصي در حوزه علميه در حال مطالعه هستند و اطمينان داريم اگر اين كار آغاز شود با تلاش متخصصان نواقص احتمالي برطرف خواهد شد و خروجي مناسبي در اختيار قرار خواهد گرفت.
انتهاي پيام/م10

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن