تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815615076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايشسازمانهاي الكترونيكي آينده بر مبناي رايانش ابريدراصفهان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش"سازمانهاي الكترونيكي آينده بر مبناي رايانش ابري"دراصفهان برگزار شد
اصفهان- همايش تخصصي"سازمانهاي الكترونيكي آينده بر مبناي رايانش ابري"با حضور كارشناسان و علاقه مندان در هفدهمين نمايشگاه بين المللي كامپيوتر و اتوماسيون اداري اصفهان برگزار شد.


به گزارش ايرنا،يك كارشناس سازمان فاوا شهرداري اصفهان شامگاه جمعه در اين نشست گفت: عبارت

"رايانش ابري" به معني توسعه و بكارگيري فناوري رايانه بر مبناي اينترنت است.

"سعيد جعفري" افزود: رايانش ابري به اين صورت است كه قابليت‌هاي مرتبط با فناوري اطلاعات بعنوان سرويس يا خدمات براي كاربر عرضه مي‌شود و به او امكان مي‌دهد به سرويس‌هاي مبتني بر فناوري در اينترنت دسترسي داشته باشد.

به گفته وي، رايانش ابري بر اساس مدل"NIST"،امكان دسترسي آسان و فراگير شبكه به منابع مشترك و قابل پيكربندي(شبكه-سرور) با سرعت زياد و كمترين تلاش مديريت است.

جعفري تصريح كرد: كمترين تلاش مديريت در رايانش ابري به اين معني است كه بسادگي و كمترين هزينه بتوان از اين ويژگي استفاده كرد.

اين مسوول برنامه ريزي سازمان فاوا شهرداري اصفهان اظهار داشت:در آينده نزديك، علاوه بر اينكه از اينترنت بعنوان يك موتور جستجو اطلاعات استفاده مي شود،در بسياري از فعاليتهاي عملياتي نيز از اين ابزار استفاده خواهد شد.

به گفته وي، رايانش ابري به سمت مجموعه هاي تلفيقي از ارايه خدمات الكترونيكي حركت مي كند كه اثر زيادي در حوزه كسب و كار دارد و بزودي عبارت "كسب و كار ابري" نيز رواج پيدا مي كند.

جعفري با اشاره به پيش بيني "IDC" براي استفاده سازمانها از رايانش ابري بيان داشت: سرمايه گذاري اقتصادي در اين مدل تا سال 2016 رشد بسيار زيادي خواهد داشت بنابراين شركت هايي كه در حوزه خدمات الكترونيكي حركت مي كنند فرصت مناسبي دارند تا از قابليت رايانش ابري استفاده كنند.

اين كارشناس سازمان فاوا گفت: طبق تعريف NIST، "استفاده از سرويس هاي دولتي و غير دولتي مبتني بر رايانش ابري در هر زمان و هر مكان"، "دسترسي از طريق دستگاه ها و شبكهاي مختلف"، "به اشتراك گذاري منابع"، "مقياس پذيري و توسعه پذيري بالا" و "سرويس هاي قابل اندازه گيري" از ويژگي هاي رايانش ابري است.

به گفته وي،"زيرساخت هاي شبكه و رايانه به عنوان سرويس" و "نرم افزار به عنوان سرويس"، از مدل هاي ارايه سرويس است بطوريكه به جاي خريد نرم افزار از سرويس آن استفاده مي شود و فقط نياز به رايانه اي دارد كه قابليت اتصال به شبكه وب را داشته باشد.

جعفري اظهار داشت: اين مدل ها فضايي را فراهم مي كند كه بتوان نيازهاي مورد نظر سازمان در حوزه فناوري اطلاعات را تكميل كرد.

وي با بيان اينكه استفاده از مدل رايانش ابري نياز به برنامه ريزي راهبردي دارد، افزود: مطالعات راهبردي، سنجش ضعف ها، تحليل ها و فرصت ها براي ورود به فناوري رايانش ابري لازم است.

جعفري اظهار داشت:خدمت محور، تحمل پذيري خطا، در اختيار داشتن آخرين نسخه، مجازي سازي، مديريت داده، هزينه راه اندازي مناسب و مستقل از سخت افزار و تداوم و قابليت اعتماد از مزاياي رايانش ابري است.

وي سادگي ارايه و تحويل آسان و راحت سرويس به مشتري را شاخصه اصلي يك رايانش ابري مناسب دانست.

جعفري معايب و چالش هاي رايانش ابري را نگراني از امنيت (داده - شخصي سازي)، كيفيت، هزينه هاي اضافي، قوانين و مقررات نظارت، كنترل و سياستگذاري و ايجاد يكپارچگي در سازمان عنوان كرد.

اين كارشناس با اشاره به مدل"Gartner" بر اساس چرخه توليد رايانش ابري اظهار داشت: مرحله آمايش، برنامه ريزي و طراحي، ارزيابي سازمان، منابع و تكنولوژي، اجراي يك نمونه ابتدايي و بهبود مستمر نتايج تا تكميل از راهكارهايي است كه سازمانها براي استفاده از رايانش ابري بايد در نظر بگيرند.

جعفري گفت: شركت هاي مهم و تاثيرگذار در رايانش ابري "اپل" ، "آمازون" ، "گوگل" و "ماكروسافت" هستند.

همايش تخصصي"سازمانهاي الكترونيكي آينده بر مبناي رايانش ابري" با حضور كارشناسان،علاقه مندان و

جمعي از بازديدكنندگان از نمايشگاه كامپيوتر و اتوماسيون اداري اصفهان برگزار شد.

هفدهمين نمايشگاه بين المللي كامپيوتر و اتوماسيون اداري اصفهان بعد از پنج روز فعاليت شامگاه جمعه(9 ديماه) به كار خود پايان داد.

در اين نمايشگاه بيش از 90 شركت از استانهاي اصفهان،تهران، فارس و نمايندگاني از كشورهاي چين، ژاپن، كره، كانادا، تايوان و تركيه حضور داشتند.

90/7148/1042

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30741340

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2441]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن