تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813287725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خط ارتباطي اطلاعات با مردم


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: خط ارتباطي اطلاعات با مردم
چند نكته درخور توجه خوانندگان گرامي روزنامه‌

از خوانندگان محترمي كه با خط ارتباطي روزنامه اطلاعات تماس مي‌گيرند، تقاضادارد به نكات زير توجه نمايند:

* موضوعاتي كه مطرح مي‌كنند جنبه فردي و خصوصي نداشته باشد،بلكه جنبه عمومي داشته باشد.

* موارد حقوقي و قضائي بايد با دستگاههاي مربوط درميان گذاشته شود.

* از تكرار يك پيام روي پيامگير اكيدا خودداري بفرمائيد، زيرا موجب اختلال و ايجاد مشكل در كار مي‌گردد.

با تشكر ---‌ سرويس ارتباطات مردمي‌

***

دولت به‌طور علي‌الحساب بپردازد

اگر دولت محترم براي پرداخت سود سهام عدالت بازنشستگان بودجه كافي ندارد، بهتر است قبل از پايان سال‌جاري يك - سوم آن را به طور علي‌الحساب بپردازد، تا ببينيم سال آينده چه مي‌شود!

بازنشسته منتظر سود سهام عدالت‌

مشكل جانبازان معلول در سفرهاي بين شهري و مراجعه به ادارات‌

جانباز معلولي هستم كه براي سفر از شهري به شهر ديگر، مشكل دارم. زيرا در مسير بين‌راه، رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها فاقد توالت فرنگي هستند و ادارات شهر هم كه مراجعه مي‌كنم، همين وضع را دارند و اين امر موجب مشكلاتي براي من و جانبازان نظير من شده است. از مسئولان گردشگري و همچنين ادارات تقاضا مي‌شود مشكل ياد شده را مورد توجه قرار دهند و براي حل آن، چاره‌انديشي كنند.

جانباز معلول‌

درباره دلايل افزايش قيمت نان به مردم توضيح دهند

لطفا مسئولان ذي‌ربط توضيح دهند چرا برخي نانوايي‌ها را آنقدر آزاد گذاشته‌اند كه نان سنگك 200 توماني را 700 تومان بفروشند؟ از لحاظ قيمت آقايان چگونگي نان يارانه‌اي و آزاد را به اطلاع مردم برسانند و به عبارت ديگر آنان را هم به حساب آورند.

خانم شهروند

افزايش نرخ تاكسي‌ها در سال آينده‌

مي‌گويند اول برادري‌ات را به اثبات برسان، بعد ادعاي ارث كن! حكايت شهرداري تهران است كه هنوز نرخ تاكسي‌هاي گردشي در سال جاري را تعيين و تثبيت نكرده، از افزايش 12 درصدي اين نرخ در سال آينده خبر داده است!

شهروند تهراني‌

لزوم اعلام كالابرگ‌هاي اجناس مورد نياز كم درآمدها

با توجه به گذشت مدت زمان طولاني از اعلام آخرين كالابرگ‌هاي روغن و برنج و قند‌وشكر و نياز شديد افراد كم‌درآمد و مستضعف جامعه به اين اجناس، جا دارد ستاد بسيج اقتصادي از هر كدام از كالاهاي ياد شده 2 كالابرگ اعلام كند تا نياز به آن‌ها براي مدتي مرتفع شود.

از اقشار كم‌درآمد

شركت واحد مقصر نيست‌

به نظر من اغلب كساني كه در پيام‌هايشان از افزايش اتوبوس‌هاي ريالي شركت واحد شكايت مي‌كنند، تمامي جوانب امر را مورد توجه قرار نداده‌اند و در اين مورد به اصطلاح بي‌انصافي كرده‌اند! اين درست است كه استفاده از اتوبوس‌هاي ريالي براي خانواده‌هاي مستضعف و پرجمعيت مي‌تواند مشكل‌ساز باشد، اما در مقابل براي ميليون‌ها نفر از ساكنان تهران كه خواستار سفرهاي شهري بالنسبه راحت‌تري هستند، تسهيلات بهتري فراهم كرده است كه نمي‌توان ناديده گرفت. بديهي است حتي با يارانه دولت نيز بازگرداندن تمامي اتوبوس‌هاي شركت واحد به بليت 20 توماني، امكان‌پذير نيست و نوسازي ناوگان اتوبوسراني و افزايش ظرفيت آن را غيرممكن مي‌سازد.

مهندس احمدي‌ فراز

از ترويج خشونت عليه زنان خودداري شود

اخيرا برخي از مسئولان در اظهارنظرهايي كه در جرايد چاپ مي‌شود، مستقيم يا غيرمستقيم به تحقير زنان مي‌پردازند و به اين نكته توجه ندارند كه اختلاف جسمي زنان با مردان، دليل ناتواني‌هاي احساسي، عقلي و علمي آنان نيست. كما اين‌كه طبق آمارهاي بين‌المللي،‌ حدود 94 درصد جنايات در جهان توسط مردان و فقط 6 درصد توسط زنان، انجام مي‌گيرد!

اظهارات نسنجيده برخي از آقايان به جز آن كه بر ترويج خشونت عليه زنان دانا و توانمند كشورمان دامن بزند، نتيجه‌اي ندارد و از تكرار آن بايد خودداري شود.

يك زن دكتراي حقوق

انتخاب مدير براي تربيت بدني دانشگاه‌

با گذشت بيش از 6 ماه تربيت‌بدني دانشگاه علوم پزشكي تهران، همچنان فاقد مدير است و كارها توسط معاونش انجام مي‌شود كه براي انجام بهتر امور ورزش دانشگاه، جا دارد براي تربيت بدني آن، مدير تمام وقت و آشنا به امور ورزشي انتخاب و مشغول به كار شود.

از كاركنان بيمارستان امام خميني(ره)

لزوم اجراي قانون جامع حمايت از حقوق معلولان‌

عدم اجراي قانون جامع حمايت از حقوق معلولان، بسياري از مراكز غيردولتي توان‌بخشي را با مشكلات بسياري روبه‌رو كرده است و اين در حالي است كه ماده 10 قانون ياد شده بر پرداخت كمك هزينه (يارانه) براي نگهداري، خدمات توان‌بخشي و آموزشي و حرفه‌آموزي معلولان به مراكز غيردولتي توان‌بخشي، از سوي سازمان بهزيستي تاكيد دارد و عدم تامين بهاي خدمات مورد نياز معلولان و در نتيجه بالا نرفتن يارانه‌ها متناسب با تورم، باعث شده است بسياري از مراكز غير دولتي براي پرداخت حقوق، پاداش، عيدي و سنوات پايان كار كاركنان مراكز خود، ناتوان شوند و در معرض كاهش كيفيت و كميت خدمات و حتي ورشكستگي قرار گيرند.‌

گفتني است كه تقاضاي افزايش 18 درصدي يارانه مراكز توان‌بخشي از سوي سازمان بهزيستي پذيرفته شده كه به گفته مسئولان اين سازمان، از مدت‌ها قبل در نوبت رسيدگي كميسيون اجتماعي هيات دولت است.

از اعضاي انجمن صنفي مراكز غيردولتي توان‌بخشي‌

پل عابر پياده مناسب بيماران نيست‌

اخيرا شهرداري نسبت به احداث پل عابر پياده در بلوار ميرداماد، تقاطع خيابان‌هاي نفت جنوبي و شمالي اقدام كرده كه اگرچه براي اغلب شهروندان مفيد است،‌اما امثال مرا كه زني سالمند و بيمار مبتلا به بيماري قلبي و آرتروز زانو هستم، دچار مشكل كرده است. اگر آن را مكانيزه نمايند همگان از آن بهره‌مند خواهند شد.

از ساكنان خيابان نفت‌

اين كوچه فاقد روشنايي شبانه است‌

قسمتي از كوچه شهيد علي لساني واقع در خيابان نظام‌آباد جنوبي، جنب ايستگاه مترو فاقد روشنايي شبانه است. از برق منطقه‌اي تقاضا مي‌شود نسبت به تامين روشنايي كوچه ياد شده اقدام كند.

حسن قنبري‌

تعديل قيمت قبرهاي 30 ساله‌

سازمان بهشت‌زهرا اخيرا اعلام كرده است كه بستگان متوفيان مي توانند قبرهايي را كه بيش از 30 سال از قدمت آنها گذشته باشد، به مبلغ 2 ميليون و 200 هزار تومان بخرند. حال آنكه اولا قبرهاي يادشده به بستگان متوفيان تعلق دارد و ثانيا اگر قرار است سازمان بهشت‌زهرا براي تامين هزينه‌هايش مبلغي را از اقوام درگذشتگان دريافت كند، بهتر است مبلغ يادشده را كاهش دهد تا متقاضيان براي پرداخت آن، مشكل نداشته باشند.‌

كاظم اكبرزادگان‌

‌نظير بيمارستان ميلاد در جنوب شهر ساخته شود

با اينكه بيمارستان ميلاد با استفاده از حق بيمه كارگران و ديگر مشمولان سازمان تامين اجتماعي ساخته شده است، ساير افراد هم با پرداخت تعرفه‌هاي بيمارستان، از خدمات آن بهره‌مند مي‌شوند و در نتيجه بيمه‌شدگان تامين اجتماعي كه اغلب آنان با طي مسافت‌هاي طولاني از مناطقي مانند قرچك، ورامين، ‌شهرري پاكدشت، باقرآباد و كهريزك به بيمارستان ميلاد مي‌آيند، آن طور كه شايسته است نمي‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.‌جا دارد سازمان تامين اجتماعي نظير بيمارستان ميلاد را در نقاط جنوب تهران هم بسازد تا بيمه شدگان ساكن مناطق مزبور بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

حسين سوخته

پيشنهادي براي استفاده بيشتر از وسايل نقليه عمومي‌

براي استفاده بيشتر از وسايل نقليه عمومي مانند تاكسي، پيشنهاد مي‌شود كيلومتر شمار آنها پلمپ شود و به نسبت مسافت‌هايي كه پيموده‌اند، بنزين در اختيارشان قرار گيرد و هر قدر اين مسافت بيشتر باشد، سوخت به همان نسبت ارزانتر تحويلشان گردد.‌

كارمند بازنشسته - بهشهر

مطالبات پايان سال جانبازان‌

از مسئولان امر تقاضا مي‌شود مطالبات پايان سال جانبازان را زودتر بپردازند زيرا بسياري از آنها به جز حقوق جانبازي درآمد ديگري ندارند و براي دريافت مطالباتشان جايز نيست بيش از اين منتظر بمانند.‌

اسفندياري - چالوس‌

منابع استخدامي شهرداري‌

قرار بود منابع استخدامي شهرداري را تا دهه اول اسفندماه امسال اعلام كنند، كه چنين نشده است و جا دارد دليل آن اعلام شود.

داوطلب استخدام در شهرداري‌

خط ارتباطي:

با اين كه هر روز از خوانندگان محترم شهرستاني‌ تقاضا مي‌كنيم در پيام‌هاي خود نام شهرستان مربوطه را ذكر كنند، متاسفانه برخي از آنان به اين موضوع توجه ندارند و در نتيجه‌ پيگيري پيشنهادها و تقاضاهايشان از سوي مسئولان امر، ناممكن مي‌شود.

مشكل ساكنان شهرك كشاورز سنندج‌

ساكنان منازل انتهاي خيابان شهرك كشاورز سنندج از نبود پله براي عبور و مرور از اين خيابان و همچنين گل و لاي ناشي از خاكي بودن خيابان و بارندگي‌هاي زمستاني، مشكل دارند و با اينكه شهرداري منطقه 3 سنندج حدود 7 سال پيش بابت ديوار چيني و جدول‌بندي خيابان يادشده مبالغي را از اهالي دريافت كرده، متاسفانه در اين مورد اقدامي صورت نداده است، كه تقاضا داريم به اين موضوع رسيدگي كند.

از اهالي شهرك كشاورز سنندج

نظارت بيشتر بر كيفيت غذا و چاي قهوه‌خانه‌ها

در قائم‌شهر قهوه‌خانه‌اي هست كه كسي در آنجا حق ندارد سيگار بكشد و غذا را ارزانتر از ديگر قهوه‌خانه‌ها مي‌فروشد كه كيفيت بهتري هم دارد. در قائم‌شهر قهوه‌خانه ديگري فعاليت دارد كه هم غذا را گران‌تر مي‌فروشد و هم سيگار كشيدن در آنجا، آزاد است! از اين رو جا دارد مسئولان امر بر فعاليت قهوه‌خانه‌ها و بخصوص كيفيت غذا و چاي آنها نظارت بيشتري داشته باشند و نيز استعمال دخانيات و از جمله قليان را در آنها ممنوع كنند.

عباس توكلي - قائم شهر

جريان فاضلاب‌

در خيابان شريعتي (قلهك - زرگنده) چند روز است فاضلاب جريان دارد. شهرداري منطقه فكري بكند.

از اهالي

مقايسه نفرماييد

به معلم گرامي كه حقوق ارتشي(بازنشسته) را با فرهنگي مقايسه كرده بود بگوييد ما حسرت سه ماه تعطيلي شما را نمي‌خوريم، شما هم به ما ابراز لطف نفرماييد!

ارتشي بازنشسته

قطع همكاري بيمارستان با بيمه‌

اخيراً ارتباط همكاري بيمارستان دكتر شريعتي تهران با بيمه خدمات درماني قطع شده است، مريض‌هايي كه داراي دفترچه بيمه هستند، استدعاي رسيدگي دارند.

تلفن به خط ارتباطي‌

زعفران وارد كنند

همانطور كه دولت براي تعديل نرخ ميوه اقدام به واردات مي‌كند لطفاً براي واردات زعفران هم اقدام نمايد، خانواده‌ها قادر نيستند با قيمت مثقالي 24 هزار تومان زعفران بخرند مگر اينكه مثل ميوه‌هاي وارداتي،‌ زعفران وارداتي هم ارزان باشد.‌

شميران - خانم خانه‌دار

براي كم شدن مصرف آب، جلو مهاجرت به تهران را بگيرند

تا وقتي كه جمعيت تهران همچنان اضافه شود، و مهاجرت ادامه يابد، اگر شبانه روز هم باران ببارد شهروندان با كم آبي رو به رو خواهند بود.

لذا سفارش و پند و اندرز در مورد صرفه‌جويي در آب گرچه بد نيست، اما چاره‌ساز نمي‌باشد تا جلو مهاجرت به تهران را نگيرند، وضع درست نخواهد شد كه مسلماً مشكلات روز به روز بيشتر خواهد شد.

قلهك - خواننده اطلاعات‌

روز قيامت دادخواهي خواهيم كرد!

اگر مسئولان ذي‌ربط در پرداخت مطالبات ما بازنشستگان قبل از سال 79 كوتاهي و در اين كار عمداً سهل‌انگاري كنند، روز قيامت شكايت‌شان را به خداوند متعال خواهيم برد و دادخواهي خواهيم كرد!‌

خانم بازنشسته از اردبيل‌

اعلام شماره تلفن براي معرفي رمال‌هاي متخلف‌

متاسفانه گهگاه شاهد چاپ اخبار كلاهبرداري و تخلفات متعدد شيادان فالگير و رمال در روزنامه‌ها هستيم كه براي مقابله با آنان علاوه بر نيروي انتظامي، رسانه‌هاي گروهي هم بايد اقدام كنند و با چاپ گزارش‌هاي هشداردهنده، مردم و بخصوص دختران و زنان جوان را از دام‌هايي كه رمالان حيله‌گر برايشان مي‌گسترانند، برحذر دارند. همچنين پيشنهاد مي‌شود نيروي انتظامي شماره تلفن ساده‌اي را اعلام كند تا شهروندان به محض برخورد با اين قبيل افراد، مراتب را به ماموران اطلاع دهند.

م - ح‌

خودروسازان و كاهش قيمت جهاني فلزات‌

در شرايطي كه مسئولان امر اصرار دارند به دليل كاهش قيمت قوطي فلزي تن‌ماهي، اين محصول ارزان شود، سازمان‌هاي تعزيرات و حمايت از مصرف‌كنندگان چرا از خودروسازان نمي‌خواهند قيمت محصولاتشان را كاهش دهند؟

مصرف‌كننده‌

تقاضاي ساكنان شهرك اكباتان از راهنمايي و رانندگي‌

هر روز صبح ماموران راهنمايي و رانندگي منطقه 5 جلوي خودروهاي ساكنان شهرك اكباتان را مي‌گيرند تا راه براي ورود ساير خودروها به بزرگراه كرج باز شود. حال آن كه اصولا پل و دور برگرداني كه در شهرك اكباتان ساخته شده، به مالكان اين شهرك تعلق دارد و در نتيجه اگر قرار نيست براي عبور از آنجا ساكنان شهرك اكباتان اولويت داشته باشند، لااقل نبايد بيش از حد معمول پشت خط نگه داشته شوند.‌

از ساكنان شهرك اكباتان‌

تلفات حوادث رانندگي بيش از جنگ است‌

براساس آمار منتشره، هر روز به طور متوسط 1280 نفر در ايران بر اثر حوادث رانندگي كشته يا مجروح مي‌شوند، و اين درحالي است كه در جنگ 22 روزه رژيم صهيونيستي عليه مردم غزه، حدود 1200 نفر به شهادت رسيدند و يا مجروح شدند. حال كه متاسفانه تلفات حوادث رانندگي در كشور، از يك جنگ تمام‌عيار هم بيشتر است، براي كاهش حوادث رانندگي بايد چاره‌انديشي شود و راهكارهاي ثمربخش ديگري به اجرا درآيد.‌

شهروند تهراني‌

مسكن ارزان نشده است!

اين كه مي‌گويند قيمت مسكن كاهش يافته، درست نيست. زيرا در 4 سال گذشته قيمت مسكن چند برابر افزايش يافته و سپس در ماه‌هاي اخير چند درصدي كاهش پيدا كرده است كه اگر به قيمت سه سال گذشته بازگردد، آن وقت مي‌توان ادعا كرد كه مسكن ارزان شده است.

محسن بروني‌

اتوبوس‌هاي رباط‌كريم افزايش يابد

ضمن تشكر از شركت واحد اتوبوسراني مستدعيست تعداد اتوبوس‌هاي شركت واحد در مسير خيابان‌هاي رباط‌كريم و آيت‌الله ايرواني به پايانه شهيد فياض‌بخش را افزايش دهند.

يك خانم شهروند

مشكلات ناشي از احداث پل‌

ماه‌ها است كه عمليات احداث پل در خيابان انقلاب، حدفاصل دروازه شميران تا پل چوبي، موجب ترافيك سنگيني در اين محدوده شده و تخليه خاك و گل و سيمان در پياده‌روها نيز مشكلاتي براي شهروندان ايجاد كرده است. مسئولان امر فرض بفرمايند پل ياد شده در نزديكي خانه‌شان ساخته مي‌شود.

تلفن به خط ارتباطي‌

پاسخ مسئولان‌

پاسخ شهرداري منطقه 12 تهران درباره محله باغ سپهسالار

احتراما، عطف به پيام مردمي مندرج در روزنامه اطلاعات مورخ 12/11/87 با عنوان مشكل توليدكنندگان محله قديمي باغ سپهسالار به اطلاع مي‌رساند. طبق اعلام حوزه معاونت امور شهري و فضاي سبز منطقه، با توجه به بررسي‌هاي بعمل آمده متاسفانه در اكثر املاك واقع در خيابان صف (باغ سپهسالار) بطور غيرقانوني و بدون مجوز تغيير كاربري صورت گرفته و اداره اجراي احكام منطقه 12 حسب وظايف محوله املاكي را كه داراي راي كميسيون ماده صد مي‌باشند اجراي راي صورت داده است.

قاضي ميرسعيد - مدير روابط عمومي‌

پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران درخصوص اتوبوس‌هاي بليتي‌

احتراما، بازگشت به مطلب مندرج در آن روزنامه به تاريخ 17/11/1387، پيرامون به اطلاع مي‌رساند عليرغم مصوبات موجود مبني بر فعاليت 60درصدي اتوبوس‌هاي ريالي و 40 درصدي اتوبوس‌هاي بليتي در سطح خطوط اين شركت جهت خدمات رساني به شهروندان محترم، در حال حاضر در مسير شهران - صادقيه تعداد 10 دستگاه اتوبوس بليتي و 11 دستگاه اتوبوس ريالي و در مسير كوهسار - ميدان صنعت نيز تعداد 5 دستگاه اتوبوس بليتي و 10 دستگاه اتوبوس ريالي مبادرت به جابجايي مسافران محترم طبق برنامه زمانبندي مشخص مي‌نمايند، ضمن آنكه امكان دارد در ساعاتي از روز به ويژه در ساعات اوج تقاضاي سفر به دليل ترافيك موجود در سطح شهر اختلالاتي در خدمت‌رساني بروز نمايد كه امري اجتناب‌ناپذير است.

حسين بيژني - مديرعامل‌

پاسخ معاونت اجتماعي ناجا در مورد شهرك وحدت كرج‌

با احترام، در پاسخ به درج مطلبي تحت عنوان در صفحه 13 آن روزنامه به تاريخ 10/11/87 به آگاهي مي‌رساند: خيابان اصلي شهرك وحدت با كار كارشناسي يكطرفه شده و روزانه واحد گشت راهور بخش 47 فرديس با تخلفات رانندگان برخورد مي‌كند.

خواهشمند است دستور فرماييد نسبت به چاپ جوابيه در همان صفحه و اولين شماره اقدام گردد.

سرپرست اداره كل اطلاع‌رساني و ارتباطات‌

پاسخ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي در خصوص بيمارستان جيرفت‌

با احترام، پيرو درج مطلب با عنوان : در روزنامه مورخ 26/6/87، خواهشمند است دستور فرماييد براي روشن شدن افكار عمومي نسبت به درج پاسخ ذيل كه براساس گزارش دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني كرمان مي‌باشد اقدام و همكاري لازم صورت پذيرد.

با توجه به اينكه بيمارستان امام خميني(ره) شهرستان جيرفت ارائه خدمات تخصصي به جنوب استان و حتي استانهاي همجوار (هرمزگان و سيستان و بلوچستان) را به عهده دارد، سعي شده اعزام پزشك متخصص از كليه رشته‌ها به منطقه انجام شود.از همين رو در سال جاري نيز يك نفر جراح مغز و اعصاب، يك نفر جراح ارولوژي و دو نفر متخصص طب اورژانس، سهميه به شهرستان مذكور اختصاص يافته است و بدين وسيله تا حدودي كمبود پزشك متخصص بر طرف شده است.

اداره كل روابط‌عمومي‌





دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 584]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن