تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815648868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مازندران در تدارك پذيرايى گسترده از مهمانان نوروزي


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: مازندران در تدارك پذيرايى گسترده از مهمانان نوروزي
عقيل امامي

خبرنگار كيهان در مازندران

استان مازندران به لحاظ بهره مندي از مواهب طبيعي و خدادادي بي نظير و مناظر بديع و چشم انداز زيبا در اين پهنه سرسبز و نيز اماكن تاريخي و مذهبي پرشمار از كانونهاي مطرح و درخور توجه در بحث گردشگري كشور محسوب مي شود.

برخورداري مازندران از سواحل 338 كيلومتري خزر و شريانهاي ارتباطي هراز، فيروزكوه و كندوان، اتصال آن به پايتخت و قرار گرفتن آن در مسير زايران بارگاه منور رضوي از ويژگيهاي ممتازي است كه مي تواند انگيزه اي براي راهي شدن بيش از 15 ميليون گردشگر داخلي به اين سامان در طول سال باشد.

ازسوي ديگر با توجه به اينكه قله دماوند بعنوان بام ايران با ثبت شدن در فهرست آثار يونسكو نام مازندران را جهاني كرد، اين فرصت فراهم آمد تا جلوه هاي بياد ماندني اين ديار بيش از گذشته در اذهان گردشگران و مهمانان نقش بندد و از همين رو بر شماري اسامي برخي از مراكز و مناطق پرجاذبه و سامانه هاي بكر گردشگري مي تواند نقش اين استان را در صنعت توريسم نمايان و برجسته سازد.

آبهاي گرم معدني لاريجان، پل دوازده چشمه، بقعه مباركه امامزاده عبداله، بقعه مشهد ميربزرگ، امامزاده ابراهيم، دره و درياچه سد لار، قلعه بهمن، بقعه شمس آل رسول، گنبد شمس طبرسي، پارك جنگلي ميرزا كوچك خان و دهكده طلايي و آرامگاه ميرحيدر آملي در آمل، پل تاريخي محمدحسن خان، برج و كاخ سلطنتي، تكيه مقري كلا، جنگلهاي سرسبز بابل كنار، بقعه درويش فخرالدين و قاسم بن موسي كاظم(ع)، گنجينه تاريخي و پيرعلم در بابل، پارك و اسكله قايقراني، بقعه امامزاده ابراهيم و سواحل زيباي دريا در بابلسر، آب معدني قرمرض در نكا، مجموعه تاريخي فرح آباد، سد سليمان تنگه، برج رسكت، بقعات امامزاده يحيي و امامزاده عباس، پارك حيات وحش دشت ناز و جنگلي شهيد زارع، خانه قديمي كلبادي و آب انبار نو در ساري، برج لاجيم، پل ورسك، امامزاده عبدالحق، قلعه تاريخي كنگ لو، درياچه شورمست و پارك جنگلي جوارم در سوادكوه، سد و استخر و پارك جنگلي عباس آباد، باغ و عمارت چهلسون، غار باستاني هوتو، پارك ملت و شبه جزيره و خليج ميانكاله در بهشهر، قله سيالان، دشت درياسر، آب معدني ليرسر، پارك جنگلي چالدره، منطقه ييلاقي دو هزار و موزه تاريخ طبيعي غار دانيال در سلمانشهر، سواحل چپكرود و پل تاريخي آزان در جويبار، ييلاق كلاردشت، درياچه ولشت، پارك جنگلي فين، كاخ چايخوران، شهرك توريستي و تله كابين نمك آبرود در چالوس، منطقه ييلاقي جواهرده، پارك جنگلي صفارود، آبشار سياسرت، جنگل دالخاني و آب گرم معدني در رامسر، پارك جنگلي نور، كاخ تميشان، قلعه بلده، فيل سنگي، آبشار آب بري و آب معدني لاويچ در نور، بقعه آقاشا و بالوزاهر، مجتمع سياحتي كندلوس، پارك جنگلي سي سنگان، درياچه خضرنبي، ديوچشمه، منطقه ييلاقي كجور و موزه بندر در نوشهر و همچنين پارك جنگلي تلار در قائم شهر از مهمترين مراكز پرجاذبه سياحتي و تفريحي مازندران است كه در ايام تعطيلات نوروز براي پذيرايي از مسافران و گردشگران اين استان آماده شده اند. از سوي ديگر به منظور برنامه ريزي مطلوب در جهت ارائه خدمات رفاهي به مسافران نوروزي مازندران ستاد تسهيلات نوروزي با مشاركت استانداري، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، نيروي انتظامي و دستگاههاي خدمات رسان در مازندران تشكيل شد كه تداركات مربوط به استقبال از مسافراني كه در ايام نوروز امسال به مازندران مي آيند را برعهده دارد.

«رحمت عباس نژاد» رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي مازندران در مورد آمادگي اين استان براي پذيرايي از مهمانان نوروزي گفت: با تشكيل ستاد تسهيلات نوروزي در قالب 9 كميته كليه امكانات دستگاههاي اجرايي فرهنگي و خدماتي مازندران براي پذيرايي از مسافران ايام نوروز اين استان بسيج شده است.

به گفته وي امسال كميته هاي اسكان، امور شهري، خدمات رفاهي و ارزاق عمومي، فرهنگي امنيتي، طرح سالم سازي دريا، نظارت و ارزيابي، تبليغات و بازاريابي و برنامه ريزي مسئوليت خدمات دهي به مسافران نوروزي را برعهده دارند.

وي با تاكيد بر آمادگي مازندران براي استقبال از 5 ميليون مسافر نوروزي پيرامون چگونگي اسكان اين مهمانان گفت: با برنامه ريزي بعمل آمده 169 هتل، متل، هتل آپارتمان، 26 مهمانپذير، 110 پلاژ ساحلي، 3 موزه هنرهاي سنتي و صنايع دستي، 77 واحد آب درماني، 33 شهرك و مجتمع سياحتي و 352 واحد پذيرايي بين راهي در مازندران در ايام تعطيلات نوروز در خدمت مسافران خواهند بود.

وي افزود: به دستور استاندار مازندران تمامي دستگاههاي اجرايي استان موظف به خدمات دهي به مسافران شده اند.

وي در مورد چگونگي اطلاع رساني به مسافران گفت: بمنظور اطلاع رساني دقيق به مسافران 100 هزار نسخه بروشورهاي تبليغي حاوي اطلاعات ضروري گردشگران در محورهاي ورودي استان در اختيار آنها قرار مي گيرد.

وي افزود: همچنين 4هزار و 500 ويلا و اقامتگاههاي خصوصي داراي مجوز فعاليت، نوروز امسال در زمينه اسكان مهمانان و مسافران نوروزي مازندران بسيج شدند.

وي با رد هر گونه دغدغه و نگراني در مورد اسكان مسافران نوروزي، تامين امنيت مهمانان در سطح اقامتگاهها، اماكن سياحتي و تفريحي، پاركهاي جنگلي و مناطق پرجاذبه فرهنگي تاريخي استان را با تلاش پرسنل خدوم نيروي انتظامي مورد تأكيد قرار داد و افزود: نيروي انتظامي با تشكيل اكيپ هاي ويژه ضمن تأمين امنيت در سطح جاده هاي بين راهي، تفرجگاه ها و مناطق آمد و شد مسافران، تا پايان تعطيلات نوروزي به صورت شبانه روزي همانند سال هاي گذشته در اين زمينه خدمات دهي مي كند.

«عباس نژاد» با اشاره به اعزام 20 اكيپ نظارتي 34 نفره از سوي سازمان متبوع براي بررسي چگونگي خدمات رساني به مسافران نوروزي در سطح واحدهاي پذيرايي و اقامتي استان يادآور شد: 140 دفتر خدمات مسافرتي و جهانگردي مستقر در مازندران با انجام برنامه ريزي و اجراي تورهاي مسافرتي در طول ايام تعطيلات در خدمت مسافران نوروزي مازندران هستند.

وي ضرورت تلاش براي معرفي آثار تاريخي و اماكن سياحتي به مسافران نوروزي را خاطرنشان كرد و افزود: براي هدايت مسافران نوروزي به مناطق پرجاذبه سياحتي مازندران چهار پايگاه اطلاع رساني در مسيرهاي اصلي استان نظير كندوان، هراز، سوادكوه و گلوگاه داير شد كه اطلاعات مورد نياز مسافران در مورد جاذبه هاي گردشگري و اقامتگاه ها از طريق اين پايگاه ها در اختيار آنان قرار خواهد گرفت. همچنين «عباسعلي وفائي نژاد» رئيس سازمان بازرگاني مازندران در گفت و گويي با تأكيد بر تلاش هاي سازمان يافته براي رفع مشكلات احتمالي مسافران نوروزي اين استان در ارتباط با مواد غذايي و مايحتاج ضروري گفت: با هماهنگي سازمان بازرگاني استان و تعيين كشيك ويژه براي صنوف مختلف اعم از خواروبارفروشي ها، لبنياتي، آپاراتي، تعويض روغن، رستوران ها، اغذيه فروشان و خبازان نيازمندي هاي مسافران از طريق اين صنوف تأمين مي شود.

وي با بيان اين نكته كه خدمات صنوف بازرگاني از طريق ستاد تسهيلاتي نوروزي استان ارائه خواهد شد در مورد تأمين مواد غذايي و ارزاق مسافران گفت: با اختصاص سهميه مورد نياز از سوي وزارت بازرگاني هيچگونه مشكلي در مورد تأمين مواد غذايي و ارزاق عمومي مسافران وجود نخواهد داشت و مسافران مي توانند با مراجعه به ستاد تسهيلات نوروزي از اين امكانات بهره مند شوند.

وي همچنين از برگزاري 16 نمايشگاه بهاره در سطح 16 شهرستان مازندران با هدف عرضه مستقيم كالاهاي مشمول مقررات تنظيم بازار خبر داد و افزود: اين كالاها به طور متمركز و مستقيما با قيمت 20 درصد پائين تر از بهاي متداول در بازار عرضه مي شود.

«وفايي نژاد» با اشاره به تدابير اتخاذ شده براي تأمين 3 هزار تن سيب و پرتقال مورد نياز مازندراني ها در مرحله اول طرح تنظيم بازار ايام نوروز گفت: مازندران عمليات ذخيره سازي و تأمين 50 هزار تن مركبات مورد نياز كشور را در روزهاي پاياني سال انجام داده است.

اين مقام مسئول با اشاره به تعيين نرخ هاي ارزاق و مايحتاج عمومي مسافران در كميسيون نظارت و ابلاغ آن به مجامع و اتحاديه هاي امور صنفي تأكيد كرد: مهمانان و مسافران نوروزي مازندران مي توانند در صورت مشاهده هرگونه اجحاف و تخلف احتمالي در بازار، موارد را از طريق تلفن 124 سازمان بازرسي و نظارت اطلاع دهند.

«محمدرضا شيدفر» معاون گردشگري و عضو ستاد تسهيلات نوروزي مازندران نيز در مورد برنامه ريزي هاي ديگر اين ستاد براي خدمات دهي به مسافران نوروزي گفت: با هماهنگي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني و مركز اورژانس مازندران كليه تخت هاي بيمارستاني و مراكز درماني در طول ايام تعطيلات نوروزي براي پذيرفتن مسافران بيمار و مصدومان احتمالي حوادث رانندگي جاده هاي استان آماده و تجهيز شدند.

وي با اشاره به تدابير اتخاذ شده براي جابجايي سريع مسافران برون شهري و درون شهري مازندران گفت: براي اين منظور ناوگان عمومي حل و نقل با تشكيل اكيپ هاي بازرسي و نظارتي چگونگي خدمات دهي در پايانه ها را كنترل خواهند كرد.

وي اعزام اكيپ هاي تعميراتي رايگان به مسيرهاي ورودي و خروجي استان و جاده هاي منتهي به مراكز سياحتي و تفريحي را از سوي اداره كل راه و ترابري يادآور شد و افزود: در صورت بروز هرگونه مشكل براي خودروهاي مسافران در ايام نوروز اكيپ هاي سيار تعميراتي مستقر در جاده ها به ياري آنان خواهند شتافت.

به گفته اين مقام مسئول مركز ستاد تسهيلات نوروزي مازندران مستقر در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان در طول ايام تعطيلات نوروز امسال به صورت شبانه روزي آماده پاسخگوئي به نيازهاي مسافران استان است و مهمانان نوروزي براي اطلاع از نحوه خدمات گيري از دستگاه هاي مسئول و مراكز خدماتي مي توانند با تلفن هاي 5- 2291001 ساري تماس حاصل نمايند.

از سوي ديگر مردم خونگرم و مهمان نواز استان مازندران كه در پذيرايي از مسافران و مهمانان كارنامه درخشاني دارند در آستانه بهاري شدن طبيعت و آغاز سال جديد با اجراي آئين خانه تكاني و شستشوي منازل و تدارك وسيع پذيرايي، همچون سال هاي گذشته براي ورود خيل عظيم مسافران و مهمانان نوروزي به خطه سرسبز اين ديار لحظه شماري مي كنند كه بي ترديد حضور هموطنان عزيز در اين سامان با توجه به تداركات گسترده امكانات، اوقات خوش و دلپذيري را براي آنان به همراه مي آورد و تجربه اين سفر تاريخي شيرين و به يادماندني خواهد بود.

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 573]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن