تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816457217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس ازاقتصاد در رسانه هاي امروز جهان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس ازاقتصاد در رسانه هاي امروز جهان
خبرگزاري فارس:اكونوميست اعلام كرد كشورهاي صنعتي در اثر بحران اقتصادي به مقروض ترين كشورهاي جهان تبديل شده اند.


به گزارش خبرنگار اقتصادي فارس روزنامه فايننشال تايمز خبر مربوط به نتيجه نشست وزراي درائي كشورهاي منطقه يورو در بروكسل را در صدر سايت خود قرار داده است. بر اساس اين گزارش 16 كشور عضو يورو در اين نشست با درخواست امريكا براي ارائه طرح هاي نجات بيشتر و تزريق بيش از بيش نقدينگي به اقتصادهاي خود مخالفت كردند. پيش تر دولت امريكا از كشورهاي اروپايي خواسته بود همگام با اين كشور طرح هاي نجات بيشتري را به اجرا بگذارند.
بدبيني هاي تازه در رابطه با بحران در بازارهاي مالي، رسيدگي اف بي آي به رسوايي مالي استانفورد، تشديد تنش ها ميان دالائي لاما و چين در پي اظهارات وي و كاهش قيمت ها در چين براي نخستين بار طي شش سال گذشته از ديگر اخبار فايننشال تايمز است.
اين روزنامه همچنين گزارشي در مورد وضعيت ازدواج در ايران منتشر كرده و طي آن از افزايش سن ازدواج و تلاش هاي دولت براي تشويق جوانان به اين امر خبر داده است.

اكونوميست افزايش قابل توجه ديون كشورهاي صنعتي و پرداخت 41 ميليارد دلار از سوي شركت داروسازي مارك امريكا به رقيب خود را در صدر اخبارش قرار داده است.
بر اساس اين گزارش ارائه طرح هاي نجات، كشورهاي صنعتي را به مقروض ترين كشورها در سطح جهان تبديل كرده است. صندوق بين المللي پول پيش بيني كرده است ديون دولتي ژاپن در سال 2010 به 225 درصد توليد ناخالص داخلي اين كشور برسد. ژاپن مقروض ترين كشور در ميان اقتصادهاي ثروتمند محسوب مي شود.
بر اساس اين گزارش ديون كشورهاي ثروتمند از 83 درصد توليد ناخالص داخلي اين كشورها در سال 2008 به 100 درصد در سال 2010 مي رسد. اين رقم براي كشورهاي در حال توسعه از 35 درصد به 37 درصد افزايش مي يابد.
تلاش هاي دولت ژاپن براي حل بحران اقتصادي و تبعات بروز خشكسالي در كاليفرنياي امريكا از ديگر خبرهاي اقتصادي اكونوميست هستند.

گزارشي از بروز بحران آب در غرب امريكا، پيش بيني كارشناسان در مورد احياي اقتصاد امريكا در نيمه دوم سال 2009، نااميدي هيئت مديره بزرگترين شركت بيمه جهان از احياي رونق اين شركت، احتمال ارائه كمك هاي بيشتر از سوي امريكا براي نجات بانك سيتي گروپ و افزايش تقاضا براي مشاغل دولتي در امريكا اخبار مهم خبرگزاري رويترز هستند.
بر اساس اين گزارش در شرايطي كه شركت هاي كوچك و متوسط در امريكا براي كاهش هزينه هاي خود كارگران بسياري را اخراج كرده اند تقاضاها براي به دست آوردن شغلي در دولت اين كشور افزايش يافته است. كل نيروي كار شاغل در دولت فدرال امريكا بالغ بر 2.8 ميليون نفر است كه پيش بيني مي شود با اجراي طرح محرك اقتصادي اوباما اين رقم در هر سال از 100 تا 120 هزار نفر افزايش يابد.

فوربس نيز اخبار زير را در سايت خود قرار داده است: به رغم مذاكرات براي ادغام ارزش سهام كاهش يافت،‌شركت داروسازي مرك شريك پلانگ را در قبال 41 ميليارد دلار خريد، كارگران شركت خودروسازي فورد شرايط جديد در قراردادهاي خود را پذيرفتند، و بانك هاي امريكا از استخدام اتباع ديگر كشورها منع شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاري بلومبرگ نيز صندوق هاي سرمايه گذاري امريكا در سال 2009 بيش از 20 هزار نفر از نيروي كار خود را اخراج مي كنند، روند نزولي شاخص بورس هاي آسيا در روز سه شنبه ادامه يافت،‌ارزش دلار و ين در بازارهاي آسيا كاهش يافت،‌و به عقيده كارشناسان نرخ بيكاري امريكا در سال جاري ميلادي به 9.4 درصد خواهد رسيد.
قيمت نفت سبك امريكا در روز سه شنبه با 13 سنت افزايش به 47.2 دلار در هر بشكه رسيد. قيمت نفت طي دو روز گذشته بيش از 2 دلار افزايش داشته است.
در عين حال قيمت طلا طي از روز جمعه افت شديد داشته و از 945 دلار در هر اونس به 916 دلار در روز سه شنبه رسيده است.
انتهاي پيام//

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن