تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820855106




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با نگاهي به دوران انقلاب اسلاميمجموعه داستان «يك روز تأخير» به چاپ رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: با نگاهي به دوران انقلاب اسلاميمجموعه داستان «يك روز تأخير» به چاپ رسيد
گروه ادب: مجموعه داستان «يك روز تأخير» با نگاهي به دوران انقلاب اسلامي، اسفند سال جاري از سوي مركز اسناد انقلاب اسلامي منتشر شد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) اين كتاب تصويري‌ داستان‌‌گونه‌ از فعاليت‌ نيروهاي‌ مذهبي‌ ارتش‌ است‌ كه‌ در دوران‌ مبارزه‌‌ مردم‌ ايران‌ بر ضد رژيم‌ شاه‌ و در دوره‌، بعد از پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ انجام‌ شده‌ و نشانگر حضور قوي‌ مذهب‌ و روحيه‌‌ مذهبي‌ در ارتش‌ است‌.

در بخشي از اين كتاب آمده است: «از مهم‌ترين‌ اركاني‌ كه‌ رژيم‌ شاه‌ براي‌ تداوم‌ حيات‌ خود به‌ آن‌ اميدوار بود، ارتش‌ بود. برداشت‌ رژيم‌ از نيروي‌ ارتش‌ آن‌ بود كه‌ در مواقع‌ خطر و از جمله‌ در رويارويي‌ مردم‌ مسلمان‌ با رژيم‌ ارتش‌ به‌ حمايت‌ از شاه‌ برخواهد خواست‌ و هموطنان‌ خود را سركوب‌ خواهد كرد.

قيام‌ ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ به‌ رهبري‌ امام‌ خميني (ره)‌ كه‌ از سال‌ 1341 آغاز گرديد، به‌ تدريج‌ اين‌ تصورسران‌ رژيم‌ شاه‌ را دچار خدشه‌ كرد. چرا كه‌ به‌ غير از معدود مقامات‌ وابسته‌ به‌ رژيم‌ كه‌ در ارتش‌ حضور داشتند اكثريت‌ افسران‌ ارتش‌ را افرادي‌ مذهبي‌ تشكيل‌ مي‌دادند كه‌ خود را در حال‌ خدمت‌ به‌ كشور منتها در لباس‌ نظامي‌ مي‌دانستند».

در بخش ديگر اين كتاب نيز با توجه به پيوستن ارتش به مردم و نقش آن در پيروزي انقلاب اسلامي مي‌خوانيم: «پيوستن‌ ارتش‌ به‌ ملت‌ و سرنگوني‌ رژيم‌ شاه‌ نقطه‌‌ عطف‌ خدمت‌ ارتش‌ به‌ ملت‌ بود. پس‌ از آن‌ نيز مقابله‌ با ضد انقلاب‌ داخلي‌ خصوصاً در كردستان‌ و پس‌ مقابله‌ با دشمن‌ خارجي‌ در جنگ‌ عراق عليه‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌، گام‌هاي‌ بعدي‌ بود كه‌ ارتش‌ برداشت‌. از طرفي‌ شگفتي‌ جهانيان‌ را برانگيخت‌ و از سوي‌ ديگر دشمنان‌ اين‌ مرز و بوم‌ را مأيوس‌ كرد».

چاپ جديد اين كتاب در شمارگان 2500 نسخه در 96 صفحه منتشر شده است.

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن