تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815432804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به مهم‌ترين اخبار حوزه رسانه در هفته گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نگاهي به مهم‌ترين اخبار حوزه رسانه در هفته گذشته
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: رسانه

دبير هجدهمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري‌ها از ادامه مراحل داوري اين جشنواره خبر داد و گفت: با توجه به حجم بالاي آثار، سيكل داوري مياني هم‌چنان ادامه دارد.

به گزارش سرويس رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يوسف غروي اظهار كرد: حدود 80 درصد داوري آثار انجام شده است و احتمال مي‌رود كار داوري تا اواسط دي‌ماه پايان يابد و اعلام اسامي تا پايان دي‌ماه انجام شود.

به گفته او داوري مياني آثار هم‌چنان در حال انجام است و امسال براي نخستين بار پس از داوري نهايي مراسم اعلام اسامي انجام خواهد شد.

* رسيدگي به اتهامات مدير مسوول روزنامه اعتماد

دومين جلسه رسيدگي به اتهامات مديرمسئول روزنامه‌ توقيف شده اعتماد ملي در شعبه‌ 76 دادگاه كيفري استان تهران با حضور اعضاي هيات منصفه‌ مطبوعات برگزار شد.

محمدجواد حق‌شناس ـ مدير مسئول روزنامه توقيف‌شده اعتماد ملي ـ در مورد اين جلسه به خبرنگار ايسنا گفت كه راجع به تك تك موارد اتهامي و شكايات مطروحه از خود دفاع كردم و تا بند 16 پرونده پيش رفتيم.

او دراين باره بيان كرد كه ادامه رسيدگي به اين پرونده به يكشنبه هفته آينده ـ 11 دي‌ماه ـ موكول شد.

* وضعيت مطبوعات كشور

معاون امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با ارائه‌ي گزارش وضعيت مطبوعات در كشور، به تشريح مسائل و دغدغه‌هاي حاكم بر فضاي مطبوعاتي كشور پرداخت.

محمدجعفر محمدزاده در بيان تعداد عناوين مطبوعات در كشور اظهار كرد كه در حال حاضر در كشور، بالغ بر سه هزار و 200 عنوان نشريه فعاليت مي‌كنند كه از اين تعداد 150 عنوان روزنامه انتشار مي‌يابد. در ميان روزنامه‌هاي كشور نيز 100 عنوان به سراسر كشور و مابقي به استان‌ها تعلق دارد. علاوه بر اين 16 خبرگزاري رسمي نيز در كشور فعاليت دارند و دهها سايت و پايگاه اطلاع‌رساني اينترنتي نيز مشغول به فعاليت هستند.

به گفته او طي سال گذشته نيز 30 هزار پايگاه اينترنتي به ثبت رسيده‌اند و در ادامه‌ي اين روند در حال شناسنامه‌دار كردن سايت‌ها و پايگاه‌هاي اينترنتي هستيم كه در زمينه‌ي اطلاع‌رساني فعاليت مي‌كنند.

او همچنين بيان كرد در حال حاضر تيراژ برخي روزنامه‌هاي كشور به 300 تا 350 هزار نسخه مي‌رسد كه گاهي اين تيراژ به واسطه‌ي برخي ويژه‌نامه‌ها بالاتر نيز مي‌رود. علاوه بر اين ظرف يك سال گذشته 800 عنوان مجوز جديد نيز داده شده است كه 400 عنوان آن مربوط به نشريات تخصصي بوده است. اين نشريات از زمان صدور مجوز شش ماه براي انتشار فرصت دارند و در صورت عدم انتشار در موعد مقرر، طي يك تذكر كتبي به آنان مهلت 15 روزه‌اي داده خواهد شد.

* نشست سياست‌گذاري سمينار بررسي مسايل مطبوعات ايران

نخستين نشست شوراي سياست‌گذاري چهارمين سمينار بررسي مسايل مطبوعات ايران با حضور معاون امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ، انصاري - مديركل دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها، پاك‌آيين - مديركل امور مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي و جمعي از استادان و صاحبنظران حوزه ارتباطات در دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها برگزار شد.

اهداف چهارمين سمينار مسائل و چالش‌هاي مطبوعات ايران كه از سوي معاونت امور مطبوعاتي ارشاد برگزار مي‌شود، شامل تلاش براي شناخت دقيق مسائل، معضلات و چالش‌هاي حوزه‌ي مطبوعات و روزنامه‌نگاري در ايران، برنامه‌ريزي راهبردي براي توسعه‌ي كيفي مطبوعات، تعريف نقش و كاركرد مطبوعات در رشد و پيشرفت ايران اسلامي و تلاش براي دكترين‌سازي و توليد ادبيات قوي براي فعاليت‌هاي مطبوعاتي در كشور اعلام شد.

* نشست موبايل و جوانان

مهم‌ترين مباحث نظري و تجربي در زمينه كاركردهاي موبايل و تأثيرات آن در شكل‌پذيري هويت جوانان در نشستي كه با عنوان «موبايل و جوانان» در محل پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، مورد بحث قرار گرفت.

در اين جلسه كه جمعي از محققان و پژوهشگران حوزه ارتباطات و كارشناسان معاونت پژوهشي دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها حضور داشتند، دكتر علي حاجي‌محمدي، مدير كل گروه ارتباطات رسانه‌يي پژوهشگاه و طاهره خيرخواه، كارشناس ارشد ارتباطات دانشگاه تهران درباره موضوع موبايل و پيامدهاي آن در بين جوانان به ايراد سخنراني پرداختند.

در اين بررسي وي به تبيين تبعات و پيامدهاي موبايل در سطح خرد و كلان جامعه پرداخت و از موبايل به‌عنوان «رسانه جوان» ياد كرد كه با جاذبه‌ها و ويژگي‌هاي مورد علاقه نسل جوان از جمله نوگرايي، علاقه به فناوري، انعطاف‌پذيري، اثرپذيري فرهنگي همخواني و هماهنگي دارد.

* انتصاب رييس كميته فرهنگ اسلامي - ايراني در فضاي ديجيتال

رضا تقي‌پور - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و رييس كارگروه مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات و امنيت (فاوا) - طي حكمي دكتر حسن عليزاده، رييس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال را به‌عنوان رييس كميته تخصصي "فرهنگ اسلامي - ايراني در فضاي ديجيتال" را منصوب كرد .

* برگزاري 14 نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال

تعداد 14 نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال به همت مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سراسر كشور و تا پايان سال برگزار مي‌شود.

رحيم خياطي - مدير برگزاري نمايشگاه‌هاي استاني رسانه‌هاي ديجيتال - با اعلام اين خبر گفت كه مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سال 1375 با هدف ساماندهي حوزه نرم‌افزاري و رسانه‌هاي ديجيتال كشور راه‌اندازي شد.

انتهاي پيام

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن