تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805435764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

227هزار دامنه در كشور ثبت شد


واضح آرشیو وب فارسی:تلنا: 227هزار دامنه در كشور ثبت شد
شمار دامنه هاي اينترنتي ثبت شده در ايران به 227 هزار و 520 مورد رسيد و در اين ميان همچنان دامنه لاتين دات آي آر- ir - بيشترين تعداد ثبت دامنه هاي اينترنتي را به خود اختصاص داده و پرطرفدار تر است.


شمار دامنه هاي اينترنتي ثبت شده در ايران به 227 هزار و 520 مورد رسيد و در اين ميان همچنان دامنه لاتين دات آي آر- ir - بيشترين تعداد ثبت دامنه هاي اينترنتي را به خود اختصاص داده و پرطرفدار تر است.
هم اكنون بيش از 227 هزار و 520 مورد دامنه اينترنتي با پسوندهاي مختلف در كشور به ثبت رسيده كه دامنه لاتين نقطه آي آر (دات ir) بيشترين آمار دامنه هاي فعال در ايران به شمار مي رود.
براين اساس شمار دامنه هاي اينترنتي به ثبت رسيده در مركز دانش هاي بنيادي با پسوند لاتين دات ir هم اكنون 218 هزار و 143 دامنه است كه با اين وجود بيشترين دامنه هاي اينترنتي كه در كشور به ثبت مي رسد مربوط به دامنه لاتين ir است و تقاضا براي دامنه فارسي ايران هنوز چشمگير نيست.
از ميان دامنه هاي اينترنتي فعال در كشور حدود 4 هزار و 113 دامنه اينترنتي با پسوند فارسي نقطه ايران - دات ايران - فعال است كه اين آمار از كاهش فعاليت آدرس هاي با اين پسوند طي ماههاي اخير حكايت دارد.
همچنين دو هزار و 609 دامنه با پسوند co.ir و يك هزار و 491 دامنه اينترنتي با پسوند ac.ir در كشور به ثبت رسيده و فعاليت مي كند.
هم اكنون 346 دامنه اينترنتي با پسوند gov.ir در كشور فعال است و از ديگر دامنه هاي ثبت شده و فعال در كشور مي توان به 343 مورد ثبت دامنه اينترنتي با پسوند sch.ir، حدود 285 مورد ثبت پسوند org.ir، حدود 146 مورد پسوند id.ir و حدود 44 مورد دامنه اينترنتي با پسوند net.ir اشاره كرد.
به گزارش مهر، طبق آخرين آمار ارائه شده از سوي مركز دانش هاي بنيادي هم اكنون شهر تهران در ثبت دامنه هاي اينترنتي در ميان ساير شهرها و استان هاي كشور رتبه اول را دارد و اين اختلاف به حدي پررنگ است كه شهر تهران دو برابر ديگر استانها دامنه اينترنتي ثبت كرده است.
استان تهران و استان خراسان رضوي و شهرهاي شيراز، كرج، تبريز، قم، يزد، اهواز و كرمان پس از تهران در رتبه هاي بعدي ثبت دامنه اينترنتي در كشور قرار دارند.
دامنه اينترنتي (Internet domain) پسوندي است كه در بخشهاي پاياني نشاني اينترنتي وبگاه‌ها مي‌آيد و براي شناسايي سايت اينترنتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
پسوندهاي دامنه هاي اينترنتي هر يك براي اهداف و امور خاصي تعريف مي شود كه مهمترين آن براي هر كشوري پسوند ملي است. هم اكنون هر يك از كشورهاي جهان داراي يك يا چند پسوند ملي يا دامنه "سطح‌ بالاي كد كشوري" هستند كه براي سايت‌هاي آن كشور استفاده مي‌شوند.
دامنه سطح‌ بالاي كد ايران هم اكنون دات IR است اما دامنه ملي "دات ايران" كه امكان نوشتن آدرسهاي اينترنتي با حروف فارسي و از راست به چپ را ممكن مي كند نيز به تصويب سازمان نظارت بر نامها و ارقام اينترنتي (آيكان) رسيده است كه بر اساس آن فعاليت دامنه اينترنتي "نقطه ايران" با پشتيباني تمامي ورژن ها و سيستمهاي روز دنيا ممكن است.

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تلنا]
[مشاهده در: www.telna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن