تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816201554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش سالانه رؤسا و مسئولان ستادهاي حفاظت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم استان فارس


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: همايش سالانه رؤسا و مسئولان ستادهاي حفاظت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم استان فارس


خبرگزاري آريا- تضمين امنيت فارس با پيشگيري اجتماعي يا برخوردهاي پليسي و انتظامي ، اولويت برنامه هاي دستگاه قضايي بايد بر پيشگيري از جرائم متمركز شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، رئيس كل دادگستري فارس در همايش سالانه دادستان ها ، رؤسا و مسئولين ستادهاي مردمي پيشگيري و حفاظت اجتماعي دادگستري فارس با اشاره به اهميت بحث پيشگيري در كاهش جرائم ، ضمن اعلام مطلب فوق گفت: اگر هنوز شاهد هستيم آمار پرونده هاي قضايي ما نسبت به برخي كشورهاي هم طراز بالاتر است اين امر نشان دهنده آن است كه ما نتوانستيم به خوبي در بحث پيشگيري عمل كنيم.
خدائيان افزود : زماني پيشگيري به نتيجه دلخواه مي رسد كه همه دستگاه ها وارد عمل شده و همه قوا اين امر را وظيفه خود بدانند و تا زماني كه در اين زمينه فرهنگ سازي نشود جامعه به ارزش آن پي نمي برد . اين در حالي است كه خوشبختانه بحث پيشگيري از جرائم از مدت ها قبل در دستگاه قضايي آغاز و از يك دفتر به معاونت تبديل گرديده و به دنبال آن دستگاه قضايي از حالت شعاري خارج و وارد مرحله عمل شده است.
وي با ذكر اين سوال كه : تا چه زماني ما بايد در دستگاه قضايي بنشينيم تا در بيرون از سيستم قضايي پرونده سازي شود و ما به پرونده ها رسيدگي كنيم؟ ؛ خواستار توجه بيشتر دادستان ها به بحث پيشگيري شد و در خصوص استفاده از ظرفيت هاي مردمي در كاهش جرائم گفت: يكي از مشكلاتي كه در استان فارس با آن سابقه فرهنگي و تاريخي وجود دارد و مردم از آن رنج مي برند اين است كه برخي سعي دارند اين گونه جلوه دهند كه فارس از امنيت مطلوبي برخوردار نيست در حالي كه اين شايسته فارس نيست.
رئيس شوراي قضايي فارس افزود: بايد تلاش كنيم استان ما يكي از امن ترين استان ها باشد و دراين زمينه اگر اراده كنيم مي توانيم موجب ارتقاي امنيت استان شويم.
خدائيان خواستار پيگيري جرائم خشن تا زمان اجراي احكام اين گونه جرائم توسط دادستان ها شد و گفت: اعمال مجازات هاي سنگين در خصوص اين جرائم باعث مي شود تامردم بدانند كه خدمتگزاران آنها با كساني كه مخل امنيت جامعه هستند با قاطعيت برخورد مي كنند.
وي از حضور اتباع بيگانه غير مجاز به عنوان يكي ديگر از عوامل مخل امنيت جامعه ياد كرد و اضافه نمود: دادستان ها بايد با كمك استانداري و فرمانداري ها، اتباع غيرمجاز را شناسايي و طرد كرده و با كارفرمايان متخلف نيز برخورد لازم صورت گيرد.
خدائيان ادامه داد: نبايد فارس به مكاني امن براي اتباع بيگانه بدل شود چرا كه ممكن است جرائم زيادي توسط اين اتباع صورت گيرد البته ما مخالف حضور اتباع بيگانه نيستيم اما اگر تبعه خارجي مي خواهد به كشور ما بيايد بايد مجوز داشته باشد.
رئيس كل دادگستري فارس اظهار داشت: جرم سرقت يكي از مواردي است كه مردم فارس از آن رنج مي برند. اين در حالي است كه متأسفانه در اين زمينه كاهش نداشته ايم و ضروري است برخورد با اين جرم در اولويت كاري ما قرار گيرد.
وي باتأكيد بر لزوم برخورد قاطع با جرائم مربوط به سرقت گفت: در مراحل مقدماتي تحقيقات ضمن برخورد با مجرمان اين گونه جرائم نبايد به آنها مرخصي داده شود و ضروري است سرقت و آدم ربايي تبديل به خطوط قرمز شوند.
خدائيان تصريح كرد: اين فايده ندارد كه ما مجرمان را به زندان بيندازيم و آنها پس از رفتن به زندان به مرخصي بروند، نبايد اين گونه باشد كه 2 سال حبس براي مجرمان صادر شود و بعد آنها يك سال در مرخصي باشند و باز هم مرتكب جرم شوند.
وي اضافه كرد: با توجه به اين موضوع بايد نظارت جدي بر كار زندان ها صورت گيرد زندان هاي ما از نظر ظرفيت اسمي تكميل هستند به عبارت ديگر حجم زندانيان بيشتر از ظرفيت تعيين شده زندان هاست.
خدائيان تصريح كرد : يكي ديگر از مواردي كه بايد در اولويت كاري ما قرار گيرد بحث اجراي احكام است كه ضرورت دارد در اين خصوص برنامه ريزي لازم صورت گيرد چرا كه اگر ما حكم صادر كنيم و اين احكام اجرا نشود فايده اي ندارد.
رئيس كل دادگستري فارس گفت: متأسفانه ما مدت هاست شاهد حضور افراد كارچاق كن و دلال هستيم كه با سوءاستفاده از عناوين قضائي در اطراف دادگاه ها حضور مي يابند و از مراجعه كنندگان اخاذي مي كنند و مردم نيز فكر مي كنند كه اين افراد پول را براي قاضي و كاركنان دادگستري مي گيرند.
وي با تأكيد بر لزوم برخورد با كارچاق كن ها به منظور پيشگيري از سوءاستفاده از عنوان دستگاه قضائي ادامه داد: اين افراد حتي قبل از ما به دادگاه ها مي آيند و بعد از ما مي روند و مقر آنها جلوي دادگستري است و سوءاستفاده مالي آنها به نام ما تمام مي شود كه بايد با اين افراد با قاطعيت برخورد شود تا شاهد سوءاستفاده از عنوان دستگاه قضائي نباشيم.
فرمانده انتظامي فارس نيز در اين جلسه با اشاره به آمادگي پليس براي همكاري و تعامل با دستگاه قضائي براي خدمت به مردم افزود: از روزي كه بشر خلق شد جرم و مجرم هم به وجود آمد اما بايد ديد چگونه مي توانيم جرم را مديريت و مجرمان را به دام اندازيم.
سردار سجاديان افزود: از زماني كه به عنوان فرمانده انتظامي فارس فعاليت خود را آغاز كرده ام يك استراتژي را تبيين كرده و رويكرد بر اين مبنا قرارگرفت كه ابتدا دلايل و مستندات را با انجام كارهاي اطلاعاتي جمع كرده و بعد كار عملياتي انجام دهم نه آنكه مجرم را 10 روز بگيريم و نگه داريم تا پس از آن بتوانيم موضوع را ثابت كنيم.
وي اضافه كرد: با اجراي اين رويكرد طي ماه هاي اخير كمترين تلفات را داديم. در اين ميان اگر چه در جرائم سرقت هاي خرد در 8 ماه ابتداي سال 5 درصد افزايش داشتيم اما در طول اين مدت در زمينه سرقت بانك كاهش 80 درصدي را شاهد بوديم.
فرمانده انتظامي فارس تصريح كرد: اولين كار در كاهش جرائم، بحث پيشگيري كيفري است تا مردم بدانند قانون حاكم بر جامعه است و هر كس خلاف كند با او برخورد مي كنيم. سردار سجاديان گفت: نكته ديگر توجه به پيشگيري اجتماعي است نه اينكه هر اتفاقي كه مي افتد بگوييم پليس با لباس و اسلحه در محل حضور يابد در حالي كه نيروي انتظامي بايد در گام آخر باشد و پيشگيري اجتماعي بايد بر پيشگيري انتظامي ارجحيت يابد.
وي با تأكيد بر لزوم تقدم مقابله با علت ها به جاي مقابله با معلول ها در جرائم افزود: ما در بحث پيشگيري كيفري، اجتماعي و انتظامي آماده هرگونه همكاري با دستگاه قضائي هستيم.
سردار سجاديان با اشاره به توطئه هاي دشمنان براي برهم زدن امنيت برگزاري انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي از جمله احتمال برخي تحركات خرابكاران، از آمادگي كامل پليس و دستگاه قضائي براي تخلفات احتمالي دراين زمينه خبر داد.
معاون پيشگيري و حفاظت اجتماعي دادگستري فارس نيز در اين جلسه ضمن ارائه گزارشي از فعاليت هاي اين معاونت گفت: جرم جزء لاينكف جامعه بشري است و جامعه اي پيدا نمي شود كه عاري از جرم باشد اما نكته مهم آن است كه ميزان جرم در هر جامعه بايد چقدر باشد و اين بر طبق مقتضيات هر جامعه است.
احمد رحمانيان افزود: بحث پيشگيري از جرائم يك بحث فرا دستگاهي است و نبايد اين گونه تلقي شود كه پيشگيري از جرم تنها به عهده دستگاه قضائي است بلكه همه دستگاه ها بايد در اين زمينه با ما همكاري كنند.
وي ادامه داد: امروز وظايفي فراتر از پيشگيري كيفري داريم و آن پيشگيري غير كيفري است كه اگر بتوانيم انگيزه ها و زمينه هاي وقوع جرم را كاهش داده و از بين ببريم ديگر نياز به برخورد كيفري نيست.
رحمانيان گفت: پيشگيري از وقوع جرائم وظيفه اخلاقي، ايراني و اسلامي به منظور سالم سازي محيط است اين در حالي است كه در حوزه پيشگيري از وقوع جرم هنوز در ابتداي راه هستيم و اگر بخواهيم شعاري، صوري و سطحي عمل كنيم نتيجه اي به دنبال ندارد.
وي تصريح كرد: در حال حاضر در شهرستان هاي استان فارس 37 ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي و در شيراز 4 ستاد وجود دارد. و فارس با 658 هسته فعال، رتبه دوم كشور را از اين نظر دارد.
معاون پيشگيري و حفاظت اجتماعي دادگستري فارس ضمن ارائه گزارشي از فعاليت هسته هاي پيشگيري وحفاظت اجتماعي فارس اظهار داشت: علاوه بر اين هم اكنون 200 هسته نيز درحال طي مراحل گزينش هستند ضمن اينكه در طول 8 ماهه اول امسال 100 هسته جديد گزينش شده اند و در طول اين مدت 2130 گزارش از اين هسته ها ثبت گرديده است.
وي برگزاري 400 مانور و انجام 20 هزار تذكر لساني را از جمله فعاليت هاي اين معاونت طي 8 ماه گذشته ياد كرد و تصريح نمود: فعاليت هاي اين معاونت باعث شده در 8 ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در زمينه آدم ربايي 8 درصد در جرائم مربوط به اخلال در نظم اقتصادي 46 درصد در سرقت مسلحانه 13 درصد و در ميزان قتل عمد 19 درصد كاهش جرائم داشته باشيم.
همچنين در خصوص پيشگيري فرهنگي چندين طرح را در دستور كار داريم.

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن