تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813427080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با فروش5400 ميليارد ريال اوراق مشاركت؛ نيروگاه‌هاي برق‌آبي به كمك تامين برق تابستان91 مي‌آيند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با فروش5400 ميليارد ريال اوراق مشاركت؛ نيروگاه‌هاي برق‌آبي به كمك تامين برق تابستان91 مي‌آيند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي

با فروش5400 ميليارد ريال اوراق مشاركت در دو مرحله براي اجراي طرح نيروگاه‌هاي برق‌آبي، دغدغه‌ها براي تامين برق در زمان اوج مصرف تابستان 91 برطرف مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ايسنا، مديرعامل شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران با اعلام اين مطلب، افزود:‌ طرح‌هايي كه اوراق مشاركت آن از دهم تا پانزدهم دي ماه جاري عرضه مي‌شود، در مراحل نزديك به بهره‌برداري هستند و ظرفيت خوبي را پيش از دوران اوج مصرف تابستان 91 به صنعت برق اضافه مي‌كنند.

سيدمحمدرضا رضازاده درباره سود اين اوراق و ساير ويژگي‌هاي آن گفت: سود پيش‌بيني شده براي اين اوراق كه از طريق شعب منتخب بانك سپه عرصه مي‌شود، 17 درصد بوده و معاف از ماليات در سيستم بانكي است؛ ضمن اينكه اين اوراق در سيستم بانكي قابل بازخريد است.

وي با بيان اينكه اين اوراق در يك دوره چهار ساله و بازپرداخت سه ماهه عرضه شده‌اند، افزود: باتوجه به نزديك‌بودن طرح‌هاي برق‌آبي به مراحل نهايي، ممكن است با اتمام پروژه، سود قطعي بالاتري در اختيار خريداران اوراق مشاركت بگذاريم.

مديرعامل شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران در ادامه تاكيد كرد: بهتر است مردم به‌جاي هدايت سرمايه‌هاي خرد به سمت بازارهاي نامتعادل و نامطمئني مانند بازار سكه و ارز، در پروژه‌هاي زيربنايي و مهم كشور سرمايه‌گذاري كنند.

رضازاده خاطرنشان كرد: تكميل اين زيرساخت‌ها باعث مي‌شود انرژي برق بيشتري توليد شده و چرخ فعاليت‌هاي ديگر همچون كشاورزي و صنعت هم حركت كند و از اين رو استقبال از اين اوراق ضمن اينكه سرمايه‌هاي مردم را در مسير صحيحي هدايت مي‌كند، از مطمئن‌ترين راه‌هاي سرمايه‌گذاري است.

اين مقام مسئول همچنين با بيان اينكه به دنبال ساير روش‌هاي جذب منابع مالي براي تكميل طرح‌ها هستيم، ادامه داد: در عرضه قبلي اوراق مشاركت براي اين طرح‌ها اگر كسي قبل از پايان دوره مي‌خواست اوراق را به فروش برساند حتما بايد از طريق بازار بورس اقدام به فروش مي كرد كه به دليل شفاف نبودن ساز و كار با ابهاماتي مواجه بود، در حالي كه در حال حاضر سيستم بانكي مي‌تواند اين اوراق را بازخريد كند.

وي تاكيد كرد: هم‌اكنون راهكارهاي مختلفي را براي تامين منابع مالي طرح‌ها به كار مي‌گيريم كه امكان استفاده از اوراق صكوك، سرمايه‌گذاري خارجي و منابع داخلي ناشي از اجراي هدفمندي يارانه‌ها قابل اشاره است و همچنين امكان جذب سرمايه‌هاي خارجي نيز بخش ديگري از كار است كه در اين زمينه نيز پيشرفت‌هاي خوبي حاصل شده است.

انتهاي پيام

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن