تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814678282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دريادار حبيب‌الله سياري: بستن تنگه هرمز براي ما مثل آب خوردن است


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: دريادار حبيب‌الله سياري: بستن تنگه هرمز براي ما مثل آب خوردن است
فرمانده نيروي دريايي ارتش كشورمان در پاسخ به اظهارت اخير پنتاگون مبني برعدم توانايي ايران براي مسدود كردن تنگه هرمز حتي براي يك روز گفت كه بستن تنگه هرمز براي ايران مانند نوشيدن يك ليوان آب است.به گزارش فارس، امير دريادار حبيب‌الله سياري در گفتگو با شبكه پرس‌تي‌وي اعلام كرد كه هدف ايران از برقراري رزمايش‌هاي نظامي در منطقه برقراري امنيت پايدار براي همه منطقه است و كشوري كه مي‌تواند امنيت پايدار را در منطقه ايجاد كند مسلما توانايي انجام اقدامات ديگر را نيز دارد.

وي با اشاره به اينكه ايران اكنون از تنگه هرمز عبور كرده و وارد عرصه آب هاي آزاد بين‌المللي شده هشدار داد بستن تنگه هرمز براي ايران مانند نوشيدن يك ليوان آب است. ايران امروز به دنبال كسب مهارت در آب‌هاي بين‌المللي است. سياري با تاكيد بر اينكه در صورت لزوم ايران به راحتي قادر به بستن تنگه هرمز خواهد بود تصريح كرد كه هدف ايران اين نيست بلكه به دنبال برقراري امنيت پايدار در منطقه براي همه كشور‌ها است.

وي ضمن بيان اينكه حضور نظامي كشور‌هاي خارجي در خليج فارس تهديدي عليه امنيت اين منطقه است تاكيد كرد منافع منطقه براي كشور‌هاي آن است و خودشان توانايي دفاع و تامين امنيت آن را دارند.سياري در ادامه با اشاره به توانمندي‌هاي نظامي ايران در ساختن تجهيزات جنگي با اشاره به ناوشكن جماران گفت بنا به فرموده مقام معظم رهبري نيروي دريايي ايران بايد در عرصه آب‌هاي بين‌المللي حضور داشته باشد چرا كه دريا و منافعش براي همه است.ناوشكن جماران كه در ماموريت خود تا درياي سرخ پيش رفت نشان داد كه از توانمندي براي پيشروي بيشتر در آب‌هاي آزاد برخوردار است.در آخرين روز از مرحله دوم و تاكتيكي رزمايش بزرگ دريايي ولايت 90در آب‌هاي جنوب شرق كشور انواع سامانه‌هاي توپخانه‌‌اي و قايق‌هاي تندرو راكت‌انداز نيروي دريايي ارتش به عنوان يكي از آخرين لايه‌هاي دفاع ساحلي عليه شناورهاي نفوذي دشمن به اجراي آتش پرداختند.در اين عمليات انواع توپخانه‌هاي مستقر در سواحل و نيز شناورهاي تندروي آذرخش مجهز به سامانه‌هاي راكت‌انداز اهداف از پيش تعيين شده را در محدوده درياي عمان منهدم كردند.اميردريادار حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش به همراه جمعي از فرماندهان ستاد‌كل نيروهاي مسلح و ارتش جمهوري اسلامي ايران از نزديك رزمايش تكاوران دريايي را مشاهده كرده و سطح آمادگي آنها را در مقابله با اهداف از پيش‌ تعيين شده بررسي كردند.

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن