تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815278064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس كل دادگستري استان فارس: افزايش جمعيت كيفري نگران كننده است


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: رئيس كل دادگستري استان فارس: افزايش جمعيت كيفري نگران كننده است


خبرگزاري آريا- افزايش جمعيت كيفري استان فارس و بحث پيرامون راه كارهاي پيشگيري از آن محور اصلي سومين نشست شوراي قضايي استان فارس قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري آريا، ذبيح اله خدائيان رئيس كل دادگستري استان بيان داشت سازمان زندانها نقش موثري در امنيت جامعه دارد و اين كه در كشور ايران اين سازمان وابسته به قوه قضائيه مي باشد اقدام بسيار ارزندهاي كه قانونگذار به آن توجه داشته است .
وي در ادامه ابراز نگراني از افزايش جمعيت كيفري زندانها تاكيد كرد:قضات شريف بايستي از اعزام به زندان هركس كه مرتكب جرم مي شود حتي الامكان خودداري نمايند و از راهكار هاي قانوني مانند تخفيف، تبديل و تعليق مجازات و همچنين آزادي مشروط و مرخصي و اشتغال به كار در جهت كاهش جمعيت كيفري زندان ها استفاده نمايند.
خدائيان ضمن تأكيد بر اين كه زندان تنها براي افرادي لازم است كه جامعه را براي مردم به زندان تبديل مي كنند گفت: مجازات حبس و برخوردهاي شديد قانوني براي مجرمان حرفه اي به خصوص مجرمان جرائم خشن ، سارقين مسلح ، قاچاقچيان مواد مخدر و ساير جرائم سلب كننده نظم و امنيت عمومي لازم و ضروري است.
دكتر خدائيان در ادامه خاطر نشان كرد: هر چند به لحاظ فيزيكي و فضاي نگهداري زندانيان با مشكلاتي مواجه هستيم اما دستگاه قضايي روند برخورد قاطع خود را با مجرمان جرائم مهم را ادامه خواهد داد.
وي افزود: استفاده و بهره از امتيازات و ظرفيت هاي قانوني محكومين تنها براي آن دسته از متهماني است كه متنبه و اصلاح شده اند و آثار اين اصلاح رفتار در آنان مشهود باشد.
خدائيان همچنين بر دقت بيشتر در اعطاي مرخصي به محكومين سابقه دار و مرتكبين جرائم خشن تأكيد كرد و از قضات استان خواست تا از اعطاي مرخصي به زندانياني كه با آزاد شدن شان عرصه را به مردم تنگ مي كنند خود داري كنند.
در ادامه اين نشست موسي احمدي مديركل زندانهاي فارس نيز گفت: به بركت انقلاب اسلامي در سال64 سازمان زندانها كه زائيده تفكرات انقلابي و بر گرفته از آموزه هاي ديني است با هدف اصلاح و تربيت مجرمين تأسيس شد
و بنيانگذار جمهوري اسلامي امام عظيم الشان ( ره) بر توجه به زندانيان تاكيد نموده و فرمودند:«در هر صورت، زندان اسلامى بايدروى همان موازين اسلامى باشد. همانى كه وقتى كه به شخص اول اسلام، حضرت امير(ع)، ضربت مي‏زند، بعد كه مي‏بردندش، سفارش مي‏كند كه اين را از همان غذايى كه خودتانمي‏خوريد بدهيد».
احمدي ادامه داد: قوانين ودستورالعمل و تاكيد رياست محترم قوه قضائيه بر رعايت حقوق شهروندي و كرامت انساني ما را ملزم به رعايت اصول زندانباني اسلامي مي كند.
وي افزود: مجازات زندان و گرايش به زندان و زندان محوري از گذشته هاي دور در جامعه رايج بوده و متاسفانه تاكنون به قوانين و مقررات و حتي بر افكار آحاد جامعه و مقنين و مجريان سايه افكنده و زدودن آن كار بسيار دشوار است.
مديركل زندانهاي فارس تأكيد كرد: با افزايش جمعيت كيفري زندانها، نه تنها اصلاح و تربيتي كه مد نظر مقام معظم رهبري، رياست قوه قضائيه، مسئولين سازمان زندانها و مسئولين قضائي استان و آنچه مد نظر قانونگذار است صورت نمي گيرد و تحقق پيدا نمي كند بلكه انسانهايي به مراتب خطرناك تر و كينه توزتر و بيمارتر از قبل از زندان آزاد مي شوند.
اين مقام مسئول با تأكيد بر فرهنگ سازي در بين مردم اظهار داشت: امروز طرفي كه در دعوي حاكم مي شود اصرار دارد كه طرف مقابل براي مدت كوتاهي هم كه شده زنداني شود و به غيراز زندان به چيز ديگري رضايت نمي دهد بايد فرهنگ سازي كرد كه آسيب هاي ناشي از حبس دامنگير جامعه نيز مي شود.
وي با تأكيد براينكه وقتي يك ناامني در شهر ايجاد مي شود و اتفاقي رخ مي دهد و يا چهره شهر به لحاظ وجود مجرمين زيبنده نيست و يا مردم احساس ناامني مي كنند اظهار داشت: از بالاترين مقام اجرائي و نماينده عالي دولت تا عالي ترين مقام قضائي و عالي ترين مقامات نظامي و انتظامي و سياسي، ساعتها وقت صرف مي كنند تا تصميم گيري بكنند با پديده اي كه بوجود آمده چگونه برخورد كنند، اينجاست كه مي بينيم زندان نقش اصلي و موثر را در اجراي آن تصميمات داشته است.
عضو شوراي قضائي استان تصريح كرد: زندان تامين كننده حلقه امنيت است، زندان ها زشتيها وبديهاي جامعه را جذب مي كنند تا ساير نهادها و سازمانها زيبا ديده شوند و متصديان امر شايستگي خود را در عملكردها و گزارشات برتر از ديگران ببينند اما نبايد غافل بود كه ابزاري به نام زندان بوده كه با آسودگي خاطر سياستهاي خود را اجرائي و عملي كرده اند.
مديركل زندانهاي فارس افزود: ما زندانبانان معتقديم در شرايط كنوني يكي از ابزارهاي مهم در مهار و كنترل جرائم، كاهش آسيبهاي اجتماعي، ايجاد امنيت و اجراي عدالت زندان است.
وي تأكيد كرد: آنان كه جامعه اي امن مي خواهند و تمايل دارند از امنيت ايجاد شده برخوردار باشند اندكي هم به فكر تامين نيازهاي زندانيان و زندانها باشند، بعيد نيست توجيها موجب فاجعه اي جبران ناپذير شود.
احمدي در ادامه به ميزان اعتبارات اداره كل زندانهاي استان نيز اشاره كرد و گفت: اداره كل زندانهاي فارس با كمبود بودجه مواجه است در صورتي كه بخواهيم با كمبود اعتبارات زندانها را اداره نمائيم با بحران جدي مواجه مي شويم.
وي تأكيد كرد: از رياست محترم كل دادگستري و رياست شوراي قضائي كه هميشه چتر حمايتي ايشان بر سر دستگاههاي وابسته به قوه قضائيه بوده و همچنين روساي سازمانها وابسته خصوصاٌ سازمان بازرسي كه دستگاه نظارتي و تاثير گذاري است استدعا داريم كه مارا ياري فرمايند.
گفتني است در اين نشست مقرر گرديد در راستاي مكانيزه شدن ارتباطات محاكم استان و سازمان زندان هاي فارس سيستم جامع ارتباطات الكترونيكي بين مجتمع هاي قضايي شيراز و زندان عادل آباد در مرحله اول اجرا شود .

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن