تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816500514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: خبر
دانشگاه فرهنگيان مراكز استان جايگزين دانشگاه تربيت معلم مي شوند

گروه آزمون و سنجش: نماينده مردم گرمسار در مجلس شوراي اسلامي گفت: براساس سند تحول بنيادين آموزش پرورش دانشگاه فرهنگيان در مراكز استان جايگزين دانشگاه تربيت معلم مي شوند. عبدالرضا ترابي در گفتگو با مهر افزود: با توجه به اينكه دانشگاه تربيت معلم به تربيت معلمان اختصاص دارد همواره اين موضوع جاي سئوال است كه چرا يك معلم پس از تربيت در اين دانشگاه، استخدام نمي شود اما افراد خارج از اين دانشگاه استخدام آموزش و پرورش مي شوند و به جاي افراد اين دانشگاه، نيروي حق التدريسي استخدام شود.وي افزود: بر همين اساس راه حل اين مشكل در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش ديده شد و قرار است در مركز هر استان يك دانشگاه به نام دانشگاه فرهنگيان تاسيس شود كه جايگزين دانشگاه تربيت معلم فعلي خواهد شد تا بتواند به امور تربيت معلمان بنا بر نياز آموزش و پرورش بپردازد.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به الزامات تحول در نظام آموزشي كشور گفت: يكي موضوع تعليم است كه از دبستان تا متوسطه ادامه دارد و ديگري نيز به بحث معلمان و مربيان مربوط مي شود.وي افزود: در سالهاي اخير آزمايش و خطا در سيستم آموزشي بسيار انجام شده اما اين تعييرات بيشتر شكلي بوده تا محتوايي. تغييرات شكلي مانند نظام هاي ترمي واحدي و يا تغيير سيستم دبستان پيش از انقلاب اسلامي نيز وجود داشته است كه به نظر مي رسد مي تواند نتيجه بخش تر از سيستم قبلي باشد.ترابي با اشاره به تغييرات نظام آموزشي كشور در سه دهه اخير گفت: در آموزش و پرورش سالهاي اوليه پس از انقلاب، محتوا بر شكل غلبه داشت اما پس از آن بتدريج تغييرات شكلي جاي خود را به تغييرات محتوايي داد و نظام آموزشي تشريفاتي شد.وي اضافه كرد: بحث تعليم و تربيت ديني و اسلامي فرزندان بسيار مهم است و اين بحث بايد به طور جدي پيگيري شود.

كرسي فقه ارتباطات در حوزه ايجاد شود

گروه آزمون وسنجش: مدير موسسه انديشه فكر اسلامي گفت: حوزه بايد وارد مباحث نوين فقهي شود و كرسي فقه ارتباطات را راه اندازي كند. به گزارش مهر، آيت الله محسن اراكي در همايش فقه ارتباطات در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي اضافه كرد: فقه ارتباطات يكي از مهم‌ترين مباحثي است كه بايد در حوزه‌‌ها پيگيري شود در حالي كه هنوز متاسفانه در اين زمينه فتح بابي هم صورت نگرفته است. وي با اشاره به تعاريف مطرح شده از فقه در تعريف فقه ارتباطات اظهار داشت: فقه ارتباطات به نظام اطلاع‌رساني و تبادل معلومات درون جامعه مي‌پردازد و موضوع آن نيز احكام مترتب بر مسايل ارتباطي است.

مؤسس مركز اسلامي انگليس با بيان اينكه بايد ميان فقه ارتباطات با معاشرت و تبليغ و تفاوت قايل شد اظهار داشت: فقه كلان و خرد اگرچه در هم تنيده است اما هركدام موضوعات متفاوتي براي بحث دارد.اراكي، حقوق ارتباطات، معاملات مربوط به اطلاعات و معلومات و احكام تكليفي از ناحيه وجوب يا حرمت را از جمله موضوعات فقه خرد برشمرد.آيت‌الله اراكي با اشاره به لزوم بررسي احكام تكليفي فقه ارتباطات خرد گفت: اين فقه به لحاظ تنوع اطلاع‌ رساني از بعد فقهي به بخشهاي زيادي مانند اشاعه‌اي، تعليمي، تربيتي، تهييجي، ترويجي، تخويفي و... قابل تقسيم است.استاد حوزه علميه قم اضافه كرد: ضرورت و اهميت شرعي فقه ارتباطات، حدود كلي و وظايف دولت در ايجاد سيستم ارتباطات و نظارت، امنيت ارتباطات و... از جمله موضوعاتي است كه در فقه كلان به آن پرداخته مي‌شود. اراكي استراتژي ارتباطات و اهداف را از ديگر اين موضوعات برشمرد و از حوزه خواست تا با راه اندازي كرسي فقه ارتباطات بيش از گذشته به اين موضوعات بپردازد. اراكي افزود: آزادي ارتباطات و حدود آن، احكام كنترل اطلاعات، جرائم ارتباطي، جنگ ارتباطات و تعاون و همكاري ارتباطي از ديگر موضوعات فقه كلان است و دايره وسيعي براي تحقيقات فقهي در اختيار محققان قرار مي‌دهد.

يادآور مي‌شود: اين همايش اولين همايش با موضوع فقه ارتباطات بود كه از سوي مؤسسه سروش حكمت مرتضوي، با همكاري برخي نهاد‌ها از جمله پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و با همكاري دفتر تبليغات اسلامي و مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما برگزار شد.

معاون فرهنگي وزير علوم خبر داد؛

ايجاد يك دانشگاه دخترانه در هر استان

گروه آزمون وسنجش: معاون فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از ايجاد يك دانشگاه دخترانه دولتي در هر استان تا پايان سال تحصيلي 91-90 خبر داد. به گزارش ايسنا، غلامرضا خواجه سروي در حاشيه همايش «نقش جايگاه دانشگاه در بيداري اسلامي» در جمع خبرنگاران، افزود: در راستاي اجراي طرح عفاف و حجاب، وزارت علوم از ايجاد دانشگاه‌هاي دخترانه غيرانتفاعي نيز حمايت مي‌كند. وي در خاتمه همچنين از برنامه ايجاد پرديس خواهران در كنار پرديس دانشگاه‌هاي بزرگ خبر داد.

راه‌اندازي دوره دكتري زمين‌شناسي نفت در دانشگاه شهيد چمران اهواز

گروه آزمون وسنجش: رييس مركز پژوهشي زمين‌شناسي و ژئوشيمي نفت دانشگاه شهيد چمران اهواز از موافقت شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم با راه‌اندازي دوره دكتري رشته زمين‌شناسي گرايش نفت براي نخستين بار در كشور در اين دانشگاه خبر داد. بهرام عليزاده در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه براي ظرفيت پذيرش اين دوره سه تا پنج دانشجو در نظر گرفته شده است، اظهار كرد: پذيرش دانشجو در اين رشته از طريق آزمون دكتري كه فروردين ‌ماه برگزار مي‌شود، انجام مي‌شود. وي افزود: همچنين مجري مقطع كارشناسي ارشد اين رشته براي نخستين بار در كشور دانشگاه شهيد چمران اهواز است كه امسال 12 نفر دراين مقطع از طريق آزمون سراسري پذيرفته شدند.

معاون دانشجويي وزير بهداشت:

برخي دانشگاههاي علوم پزشكي بين المللي مي شوند

راه‌اندازي دوره دكتري زمين‌شناسي نفت در دانشگاه شهيد چمران اهواز

گروه آزمون وسنجش: رييس مركز پژوهشي زمين‌شناسي و ژئوشيمي نفت دانشگاه شهيد چمران اهواز از موافقت شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم با راه‌اندازي دوره دكتري رشته زمين‌شناسي گرايش نفت براي نخستين بار در كشور در اين دانشگاه خبر داد. بهرام عليزاده در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه براي ظرفيت پذيرش اين دوره سه تا پنج دانشجو در نظر گرفته شده است، اظهار كرد: پذيرش دانشجو در اين رشته از طريق آزمون دكتري كه فروردين ‌ماه برگزار مي‌شود، انجام مي‌شود. وي افزود: همچنين مجري مقطع كارشناسي ارشد اين رشته براي نخستين بار در كشور دانشگاه شهيد چمران اهواز است كه امسال 12 نفر دراين مقطع از طريق آزمون سراسري پذيرفته شدند. معاون دانشجويي و فرهنگي وزير بهداشت با اشاره به تغيير دسته بندي دانشگاههاي علوم پزشكي، گفت: دانشگاههاي علوم پزشكي بر اساس مصوبه هيئت هاي امنا، به 6 گروه تقسيم مي شوند و ماموريتها براساس اين تقسيم بندي اجرا شود. دكتر محمدحسين آيتي در گفتگو با مهر افزود: در دور سوم هيئت امناي دانشگاههاي علوم پزشكي و بر اساس قانون پنجم توسعه، طرحي تصويب شد كه دانشگاههاي علوم پزشكي از شكل فعلي تيپ يك، دو و سه خارج و به 6 گروه تقسيم بندي شوند.

وي افزود: بر اساس تقسيم بندي جديد دانشگاههاي تيپ يك به دو گروه تيپ يك الف و تيپ يك ب، دانشگاههاي تيپ دو به دو گروه تيپ دو الف و تيپ دو ب و دانشگاههاي تيپ سه به دو گروه تيپ سه الف و تيپ سه ب تقسيم بندي مي شوند.

آيتي اظهار داشت: براساس اين تقسيم بندي دانشگاههاي الف گروه تيپ يك دانشگاههاي بين المللي هستند كه بايد در رتبه بندي بين المللي قرار گيرند و برنامه حمايتي از آنها نيز مشخص خواهد بود.وي با اشاره به تغييرات ساختار معاونت هاي دانشجويي و فرهنگي در دانشگاههاي علوم پزشكي بر اساس اين تقسيم بندي، گفت: همين موضوع در دانشگاهها و معاونت هاي دانشجويي و فرهنگي اجرا مي شود و ضمن اينكه معاونت هاي دانشجويي و فرهنگي از هم جدا نمي شوند، در تمام دانشگاههاي علوم پزشكي اين معاونت ها مستقل از آموزشي و پژوهشي ديده خواهند شد.معاون وزير بهداشت اظهار داشت: البته در برخي از دانشكده ها و آموزشكده ها كه تعداد دانشجو كم است همچنان يك معاون علاوه بر مسئوليت هاي دانشجويي و فرهنگي، آموزشي و پژوهشي را نيز برعهده دارد.وي خاطرنشان كرد: در دوره چهارم هيئت امناي دانشگاههاي علوم پزشكي كه زمستان امسال برگزار مي شود تصميم بر اين است كه به بحث ساختار چارت دانشگاه ها پرداخته شود.

با اعلام شرايط پذيرش؛

دانشگاه علم و صنعت دانشجوي كارشناسي ارشد بدون كنكور مي پذيرد

گروه آزمون وسنجش: دانشگاه علم و صنعت ايران تعداد محدودي از دانشجويان ورودي 87 دانشگاه‏ها و موسسات آموزش عالي كشور را بدون كنكور در مقطع كارشناسي ارشد سال تحصيلي 92-91 مي پذيرد. به گزارش مهر، دانشجويان متقاضي بايد داراي معدل 16 باشند و حداقل 100 واحد در مقطع كارشناسي دوره روزانه حضوري را تا 31 شهريورماه سال 91 بگذرانند. دانشجويان براي پذيرفته شدن بايد داراي رتبه بين 1 تا 5 در ميان دانشجويان رشته و گرايش مورد نظر باشند.ثبت نام اوليه متقاضيان تا 17 دي ماه سال جاري به صورت غير حضوري ادامه دارد. دانشجويان داوطلب شركت در دوره هاي بدون آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه علم و صنعت موظف است سه رشته گرايش مورد علاقه را به ترتيب اولويت مشخص كند. اين دانشگاه اعلام كرد، صرفاً درخواست پذيرش داوطلبان دانشجو و يا دانش آموخته دانشگاه‏هاي دولتي كشور مورد ارزيابي و بررسي قرار داده خواهد شد.

تأسيس دانشكده دندانپزشكي در دانشگاه آزاد اسلامي دشتستان

گروه آزمون وسنجش: رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد دشتستان گفت: مراحل اوليه كسب مجوز احداث دانشكده دندانپزشكي در اين واحد روند بسيار خوبي دارد و با انجام مراحل بازرسي و گزينش هيات علمي طرح اجرا خواهد شد.به گزارش آنا، مسعود دهدشتي اظهار داشت: اعضاي هيئت علمي معرفي و پرونده آنها تشكيل و براي انجام كارهاي مصاحبه و بررسي به وزارت علوم ارسال شده است. وي اضافه كرد: از لحاظ بازرسي و بازبيني نيز اين طرح در نوبت بازرسي از ساختمان توسط معاونت پزشكي مي باشد . دهدشتي يادآورشد: اين طرح پيشنهادي كه از دو سال بعد از تاسيس اين واحد مطرح شد از بدو تاسيس منطقه 16 و استقلال استان بوشهر و استان كهگلويه و بويراحمد به مركزيت بوشهر و استقرار دبيرخانه منطقه شانزده دانشگاه آزاد اسلامي در بوشهر در مسير پيشرفت بسيار خوبي قرار گرفته است. وي اضافه كرد: از آنجايي كه دانشكده هاي شاخه پزشكي بسيار هزينه بر است و تجهيزات بسيار پيشرفته و بالايي نياز دارد كار دشوار و زمانبري است ولي سعي بر اين است كه به محض انجام كارهاي اوليه و بازرسي و رفع نواقص احتمالي كار پذيرش در اسرع وقت صورت پذيرد.

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن