تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816879774




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازتاب سفر گل به ايران در مطبوعات تركيه


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: بازتاب سفر " گل " به ايران در مطبوعات تركيه
مطبوعات روز سه شنبه تركيه به طور گسترده به مساله سفر " عبدالله گل " رييس جمهوري تركيه براي شركت در اجلاس سران اكو در تهران پرداخته اند.

روزنامه هاي تركيه به طور عمده به اين نكته پرداخته اند كه گل در سفر به تهران خواستار گفت و گو بين تهران و واشنگتن مي شود و اين مساله را مهم تر از اجلاس سران اكو ارزيابي كردند.

روزنامه " صباح " در خبر خود با تيتر " گل : دستي كه دراز شده است در هوا نماند " ‌نوشت:عبدالله گل در سفر به تهران با آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب ايران و احمدي نژاد رييس جمهوري ديدار خواهد كرد.

به نوشته صباح، گل در هر دو ديدار خود به رهبران ايراني اين پيغام كه " دستي را كه آمريكا دراز كرده است ، بگيريد " خواهد داد.

اين روزنامه با عنوان اين كه در پروتكل سياسي ايران، آيت الله خامنه اي در رديف اول جاي دارد، افزود:بعد از سال هاي طولاني اين اولين بار است كه آيت الله خامنه اي با يك " رهبر غربي " ديدار خواهد كرد ، چرا كه وي آخرين بار در سال ها قبل رييس جمهوري اتريش را نيز به حضور پذيرفته بود.

به نوشته صباح، " رجب طيب اردوغان " نخست وزير تركيه نيز در سال 2006 در جريان سفر به ايران از سوي آيت الله خامنه اي پذيرفته شده بود.

به نوشته صباح، گل در ديدار با مسوولان ايراني اين نكته را كه دولت جديد آمريكا فرصتي براي مذاكره با اين كشور است ، گوشزد خواهد كرد.

به نوشته اين روزنامه، گل هفته جاري در ديدار با هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا در آنكارا گفته بود : انزواي ايران بحران موجود را به صورت ماندگارتري در مي آورد.

به نوشته صباح، در آستانه سفر گل به ايران، آنكارا به دليل آتش گشودن سربازان ايراني به دو برادر در مرز اوزآلپ بين دو كشور و كشته شدن يكي از آنان ، يك يادداشت اعتراض به ايران داد.

روزنامه " راديكال " هم با تيتر " ( گل ) براي آمريكا نبض تهران را خواهد گرفت" نوشت:در ديدار كلينتون از آنكارا مساله گفت وگوي بين واشنگتن –تهران مساله اصلي بود و بعد از آن باباجان براي شركت در اجلاس وزيران خارجه كشورهاي عضو اكو راهي تهران شد و گل نيز امروز عازم ايران مي شود.

به نوشته راديكال مسوولان تركيه در تهران ديدگاه هاي خود را در مورد دولت جديد آمريكا با ايرانيان در ميان خواهند گذاشت.

به نوشته راديكال، آمريكا گام اول در گفت و گو با ايران را در دعوت از تهران براي شركت در كنفرانس افغانستان برداشت و متكي وزير خارجه ايران در اين زمينه گفت: آمريكا با ادعاي از ميان برداشتن افراطي گري و تاسيس صلح و امنيت ، افغانستان را اشغال كرد ولي در هيچ از يك ادعاهاي خود موفق نشد.

به نوشته اين روزنامه وزراي خارجه افغانستان و پاكستان خواهان شركت ايران در اين كنفرانس شدند.

" آكشام" ديگر روزنامه تركيه با تيتر " گل در تهران ديدگاه هاي كلينتون را تشريح خواهد كرد" مطالبي مشابه درج كرده است.

روزنامه " خبرترك " نيز با تيتر " گل پيغام آمريكا را به ايران خواهد داد " ‌نوشت : گل رييس جمهوري تركيه در ديدار با مسوولان ايراني به آنان خواهد گفت كه دولت اوباما فرصتي براي آغاز مذاكرات و ديالوگ بين دو طرف است و ايران نبايد اين فرصت را از دست بدهد.

به نوشته اين روزنامه ، كلينتون وزير خارجه آمريكا نيز در آنكارا گفته بود كه در مورد ايران از تركيه درخواست كمك خواهند كرد.

به نوشته اين روزنامه گل در سفر به تهران علاوه بر ديدار با احمدي نژاد با آيت الله خامنه اي نيز ديدار خواهد كرد و اين اولين ديدار آيت الله خامنه اي با رييس جمهور كشوري است كه با نهادهاي غربي ارتباط دارد.

نظرات كاربران:

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن