تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820651350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استفاده از فناوري هاي تجديدشدني در مسابقات المپيك 2012 لندن


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: استفاده از فناوري هاي تجديدشدني در مسابقات المپيك 2012 لندن
«مسابقات المپيك 2012 لندن» سبزترين اتفاق ورزشي در تاريخ خواهد بود و فناوري ارتباطات و اطلاعات نقش عمده و اساسي در اجراي آن برعهده خواهد داشت.
ميثم لطفي : تب استفاده از نيروهاي خورشيدي و انرژي هاي قابل تجديد روندي است كه اين روزها در بيشتر شركت هاي بزرگ دنبال مي شود و دولت ها سعي مي كنند با افزايش سرمايه گذاري روي اين بخش، ضمن بقاي محيط براي آيندگان، هزينه هاي خود را در استفاده از انرژي كاهش دهند و با ارائه خدمات بهتر و ارزنده تر به مشتريان، سهم بيشتري از بازارهاي جهاني را تصاحب كنند. اگر چه از آغاز جريان استفاده از انرژي هاي تجديد شدني يا به عبارت ديگر «انرژي هاي سبز» مدت زيادي نمي گذرد اما اين جريان و فناوري هاي وابسته به آن طرفداران زيادي دارد و بسيار مورد توجه و استقبال شركت هاي بزرگ و كاربران قرار گرفته است. به دنبال افزايش محبوبيت فناوري هاي سبز در جهان، دولت بريتانيا كه ميزبان مسابقات المپيك سال 2012 ميلادي است اعلام كرده اين اتفاق بزرگ را به طور كامل بر پايه «انرژي ها و فناوري هاي سبز» اجرا خواهد كرد. دولت بريتانيا ادعا مي كند «مسابقات المپيك 2012 لندن» سبزترين اتفاق ورزشي در تاريخ خواهد بود و فناوري ارتباطات و اطلاعات نقش عمده و اساسي در اجراي آن برعهده خواهد داشت.
«گري پنل» مدير اطلاعات كميته سازماندهي بازي هاي المپيك و پارالمپيك لندن (LOCOG) و مدير خدمات IT شركت Atos Origin كه در جريان ارائه خدمات فناوري در مسابقات المپيك 2012 حضور دارد، اظهار داشته است كه دولت بريتانيا با صرف هزينه هاي فراوان سبزترين المپيك تاريخ را برگزار مي كند. پنل و شركت Atos Origin به تازگي برخي فناوري هاي سبز و سازگار با محيط زيست مانند سرورهاي مجازي كه بر سيستم هاي مبتني بر Cloud Computing فعاليت مي كنند و مي توانند در كنترل هزينه هاي كميته سازماندهي المپيك مفيد باشند را به نمايش گذاشته است.
«مايكل هيرون» مدير هماهنگي مسابقات المپيك 2012 در شركت Atos Origin معتقد است با كاهش نرم افزارها و سخت افزارها در جريان مسابقات المپيك 2012، بيش از پيش به حفظ و بقاي محيط زيست كمك شده و از حجم آسيب هاي واردشده به محيط كاسته خواهد شد.
شركت Atos Origin هم اكنون مديريت كنسرسيوم مراكز ارائه دهنده خدمات فناوري ارتباطات و اطلاعات براي مسابقات المپيك 2012 را بر عهده دارد و با ساخت و راه اندازي زيرساخت هاي فناوري براي اين مسابقات سعي مي كند آخرين فناوري هاي سازگار با محيط زيست را ارائه دهد.
هيرون كه مدير عملياتي مسابقات المپيك 2008 پكن، مدير ائتلاف مسابقات المپيك 2004 آتن و مدير كيفيت مسابقات ورزشي Salt Lake City سال 2002 نيز بوده، در اين باره اينطور توضيح مي دهد: «ما در تلاشيم تا از حجم سخت افزارها، سيستم هاي خنك كننده، مصرف انرژي، سيستم هاي تهويه هوا و تجهيزات وابسته به آن كه قرار است براي مسابقات المپيك لندن خريداري شود، بكاهيم.»
«درك وارد» مدير بازاريابي و ارتباطات استراتژيك بريتانيايي شركت Atos Origin در اين باره مي گويد: «ما همواره در تصورات خود بر اين اصل استوار بوديم كه مي توان با استفاده فناوري هاي تجديدشدني و سازگار با محيط زيست يك رويداد بزرگ نظير مسابقات المپيك را سازماندهي كرد زيرا با تكيه بر اين فناوري ها ما خواهيم توانست از حجم نرم افزارها و سخت افزارهاي مورد نياز براي اين مسابقات بكاهيم و در عوض، سيستم هاي سازگار با محيط زيست را به كار گيريم.»
اينطور كه كميته سازماندهي مسابقات المپيك 2012 لندن پيش بيني كرده، در اين مسابقات حدود 900 سرور، 1000 شبكه كامپيوتري و سيستم هاي امنيتي وابسته و هشت هزار كامپيوتر به كار گرفته خواهد شد. به گفته هيرون، شركت Atos نيز در تلاش است پيش از به كارگيري كليه سخت افزارها، نرم افزارها و ابزارهاي مربوط به اين مسابقات، به مدت 20 هزار ساعت تمامي آنها را آزمايش كند.
تيم سازماندهي فناوري هاي مسابقات المپيك با مشكل ديگري نيز مواجه است. شركت Nortel كه از بزرگ ترين توليدكنندگان تجهيزات مخابراتي و ارتباطي در بريتانيا محسوب مي شود و حامي اصلي مسابقات المپيك 2012 لندن بود، به دنبال افزايش بحران اقتصادي جهاني و بروز مشكلات مالي فراوان در اواسط ماه ژانويه فرمي را كه مربوط به ورشكستگي شركت ها مي شود و11 Chapter نام دارد، پر كرد.
اينطور كه «گري پنل» اعلام كرده كميته LOCOG هم اكنون در حال انجام مذاكرات فراوان با شركت Nortel است تا دريابد كه پركردن اين فرم دقيقاً چه معنايي دارد و چه تاثيراتي را بر مسابقات المپيك برجا خواهد گذاشت. با اين وجود، پنل همچنان اصرار دارد كه وضعيت بد اقتصادي و فشارهاي مالي وارد شده به شركت مخابراتي Nortel تاثيري بر مسابقات المپيك 2012 برجا نخواهد گذاشت.
پنل در اين باره توضيح مي دهد: «ما به طور دقيق وضعيت مالي و بحران هاي اقتصادي به جود آمده را براي كليه شركت هاي حامي خود مورد مطالعه و بررسي قرار مي دهيم و اين همان توقعي است كه همگان از ما دارند. ما در حال حاضر هيچ مشكلي نمي بينيم و صراحتاً اعلام مي كنيم وضعيت بد اقتصادي كه در ماه هاي گذشته ايجاد شده، مشكلي را براي مسابقات 2012 لندن به وجود نخواهد آورد.»
مدير اطلاعات مسابقات المپيك لندن نيز خاطر نشان كرد زيربناها و ساختمان هاي مربوط به «پارك المپيك» كه در لندن داير مي شود، به طور كامل به سرورهاي مجازي مرتبط خواهد بود و در آنها ابزارهاي IT به عنوان فضاي ميزبان جهت به اشتراك گذاري خدمات براي افراد حاضر مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
مسابقات المپيك 2012 لندن بيش از دوره هاي پيشين اين مسابقه خدمات الكترونيكي و مجازي از راه دور را در اختيار مفسران ورزشي قرار مي دهد كه طي آن، سيستم اطلاعاتي، نتايج لحظه به لحظه مسابقات، اطلاعات ورزشكاران و سيستم هاي رسانه اي براي پوشش دهي مسابقات در سراسر دنيا در اختيار مفسران قرار مي گيرد. در اين مسابقات تنها يك كانال ويژه براي انتشار اخبار المپيك وجود دارد كه اين مجراي خبري واحد زير نظر كميته LOCOG فعاليت مي كند. اين جريان باعث مي شود از سفرهاي غيرضروري جلوگيري شده و نسبت به مسابقات المپيك 2008 پكن از كاغذ كمتري استفاده شود. اين طور كه آمارهاي رسمي منتشر شده نشان مي دهد، در جريان مسابقات المپيك پكن بيش از 50 ميليون كاغذ توسط چاپگرها به چاپ رسيد.
اما با تمام اين توضيحات، همچنان كارشناسان در تلاشند تا بهترين سيستم هاي مجازي را براي اين مسابقات به كار گيرند. كميته AOCOG اعلام كرده است كوچك ترين مشكلي را نيز نخواهد پذيرفت و جلو تمام مشكلات و اختلال هاي احتمالي در اين رويداد را خواهد گرفت.
چندي پيش نيز شركت بزرگ مخابراتي British Teleom-BT طرح هاي خود را به عنوان شريك مخابراتي-ارتباطاتي بازي هاي المپيك 2012 لندن اعلام كرد. «استوارت هيل» نايب رئيس پروژه 2012 London شركت BT گفت برنامه هايي در دست است تا اهميت فناوري تلفن همراه در رابطه با تراكنش هاي متقابل براي تماشاگران و پيگيري كنندگان بازي هاي 2012 لندن مشخص شود.
به گفته هيل، اين غول مخابراتي اينك درحال آماده سازي زيرساخت هاي مخابراتي است كه براي مخابره و ارسال بازي ها مورد نياز خواهد بود. يكي از مراحل اين برنامه ريزي شامل تعيين تمايلات كاربران حول استفاده از موبايل و تعيين سرويس هاي مورد نياز تا پيش از پخش آزمايشي شبكه در سال 2010 است.
او در اين باره توضيح داد: «ما اينك درحال مذاكره مدير فناوري اطلاعات كميته بازي هاي المپيك لندن هستيم تا نشان دهيم چگونه مي توان در راستاي پياده سازي سرويس ها براي پشتيباني از سيستم هاي مخابراتي همراه و همچنين ارتقاي نحوه تعامل مردم با اين بازي ها تلاش كرد.»
سرويس هاي تلفن همراه كه احتمالاً از جانب BT در اختيار مردم قرار خواهند گرفت شامل گزارش مستقيم وقايع، سرويس هاي نظرسنجي در خصوص ورزشكاران منتخب مردم و همچنين ارتباط با ترمينال هايي خواهد بود كه تماشاگران مي توانند با استفاده از دستگاه هاي موبايل خود اقدام به پرداخت و خريد بليت هاي الكترونيكي با قابليت ذخيره روي گوشي هاي موبايل و چك كردن آن با استفاده از تجهيزات راديويي مخصوص كنند.

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن