تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813347786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش: طرح علي احمدي پويا و مترقي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مديركل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش: طرح علي احمدي پويا و مترقي است
مديركل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش، طرح منتسب به "عليرضا علي احمدي" وزير آموزش وپرورش كه در آن به "جداسازي كتاب هاي درسي و محيط آموزشي دختران و پسران" اشاره شده را پويا و مترقي ذكر كرد.


"مهري سويزي" بااشاره به سخنان علي احمدي در باره "رعايت اندروني و بيروني فضاي آموزشي" گفت: رعايت اندروني و بيروني فضاي آموزشي كه متاسفانه بازتاب منفي در برخي رسانه ها داشته، يك طرح پويا، بالنده و مترقي است كه معناي آن اين است كه فضاهاي آموزشي دختران بايد از دو ويژگي محفوظ بودن و مفرح بودن برخوردار باشد.
وي بابيان اينكه اكنون بسياري از مدارس كشور از ويژگي هاي يادشده برخوردار نيست، افزود: درحال حاضر تنها در 10درصد مدارس كشور اين ويژگي ها رعايت شده و بايد بتوانيم اين ويژگي ها را در 50درصد مدارس گسترش دهيم.
سويزي، طرح محرم سازي و شاداب سازي مدارس را به عنوان دو حلقه مفقوده در احداث مدارس ذكر كرد و گفت: بسياري از مدارس كشور در نقطه اي از شهر واقع شده كه معمولا مشرف و يا همجوار با ساختمان هاي اطراف بوده كه اين مساله محدوديت هايي براي حضور دانش آموزان دختر در اماكن مدرسه ازجمله حياط آموزشگاه ها فراهم مي كند.
وي، يكي از علت هاي مخالفت را ناشناختگي طرح از سوي مخالفان ذكر كرد وگفت: بايد با شتاب بخشيدن به حركت خود، شمار مدارس تحت پوشش طرح را به 50درصد برسانيم تا دانش آموزان انرژي خودرا تخليه كنند و در محيط مدرسه آزادانه به فعاليت بپردازند.
سويزي بااشاره به اينكه دانش آموزان دختر در خارج از مدرسه و اجتماع با دقت ارزش هاي ديني را در حفظ پوشش اسلامي رعايت مي كنند، افزود: اساسا بكارگيري تناسب در نظام آموزشي دليل بر بلوغ نظام آموزشي است.
وي افزود: اجراي طرح شاداب سازي و مفرح سازي، سبب پويايي و بالندگي آموزش و پرورش و مدرسه مي شود و با اجراي اين طرح مكان هاي ورزشي مدارس از ديد ساختمان هاي همجوار خارج مي شود.
سويزي گفت: با اجراي طرح شاداب سازي و مفرح سازي محيط آموزشي، دانش آموزان دختر در محيطي بانشاط و مفرح مي توانند به فعاليت هاي تعليم و تربيتي خود بپردازند.
مديركل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: در مدرسه زندگي و مدرسه فردا بايد لوازمات متناسب با آن نيز تهيه شود و اين گونه نگاه كردن به موضوعات،‌دليل بر بلوغ نظام آموزشي كشور است.
1569//1348

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن