تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815280181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با تصويب بودجه 9 هزار ميليارد توماني، اجراي قانون مديريت خدمات كشوري از ابتداي 88 تصويب شد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: با تصويب بودجه 9 هزار ميليارد توماني، اجراي قانون مديريت خدمات كشوري از ابتداي 88 تصويب شد
نمايندگان مجلس با اختصاص 9 هزار ميليارد تومان به افزايش حقوق كارمندان و بازنشستگان دولتي، اجراي قانون مديريت خدمات كشوري از فروردين 88 را تصويب كردند.
به گزارش شبكه خبر به نقل از فارس، در ادامه بررسي جزئيات لايحه بودجه 88 در بخش هزينه اي، بند 12 اين لايحه كه در مورد قانون مديريت خدمات كشوري است، به تصويب نمايندگان مجلس در صحن علني رسيد و براي نهايي شدن تنها به تائيد شوراي نگهبان نياز دارد.

بر اساس بند الف 1 اين مصوبه، كليه دستگاه هاي اجرايي مشمول قانون مديريت خدمات كشوري مكلف اند براساس ضوابط و شاخص هاي موضوع ماده (29) قانون و آيين‌نامه اجرايي مربوطه، ساختار تشكيلاتي، پست هاي سازماني و ساير اصلاحات ساختاري موضوع قانون مديريت خدمات كشوري را با رعايت ماده (31) آن قانون ظرف حداكثر شش ماه به تأييد معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور برسانند.

در بند الف 2 اين مصوبه آمده است: در اجراي فصل پنجم قانون مديريت خدمات كشوري، دستگاه هاي اجرايي مكلف اند اعتبارات مربوط به فناوري اطلاعات و خدمات اداري و دولت الكترونيك و پايگاه هاي اطلاعات را صرفاً در جهت تحقق اهداف آن قانون و با هماهنگي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور هزينه نمايند.

بر اساس بند الف 3 مصوبه، در اجراي فصل دوم قانون مديريت خدمات كشوري، چهار درصد از بودجه مصوب دستگاه هاي اجرايي از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (به استثناي فعاليت هاي آموزشي دانشگاه هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني و مراكز تحقيقاتي وابسته) و سازمان تربيت‌بدني و سازمان ميراث فرهني و گردشگري و صنايع دستي در اختيار وزير و يا بالاترين مقام دستگاه اجرايي مربوطه قرار مي‌گيرد تا در راستاي تحقق احكام فصل دوم قانون به ويژه مواد 13،16 و 24 هزينه نمايد.

به گزارش فارس، در بند الف 5 نيز تاكيد شده است: كميته‌اي متشكل از رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور، وزراي آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و آموزش پزشكي، رئيس ديوان محاسبات و 4 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به انتخاب كميسيون‌هاي برنامه‌ و بودجه و ديوان محاسبات، آموزش و تحقيقات و بهداشت و درمان و فرهنگي مجلس شوراي اسلامي بر نحوه اجرا و تحقق احكام فوق نظارت و هر شش ماه گزارش اجراي موارد فوق را به مجلس ارائه مي‌كنند.

بند الف 6 نيز تاكيد دارد، تخلف از مفاد جز (الف) در حكم تصرف غيرقانوني در اموال عمومي بوده و مرتكب مشمول حكم ماده (598) قانون مجازات هاي اسلامي خواهد بود.

در بند ب 1 اين مصوبه نيز آمده است: در راستاي اجراي قانون مديريت خدمات كشوري كليه مجوزها و مقررات پرداختي خارج از فصل دهم قانون مديريت خدمات كشوري به استثناي پاداش موضوع ماده 20 قانون مذكور و پرداخت هاي قانوني در زمان فوت، از كارافتادگي، بازنشسته شدن يا ازدواج و (كمك هاي رفاهي مستقيم و غير مستقيم در سقف مصوب شوراي توسعه مديريت) از ابتداي سال 1388 لغو مي‌شود.

همچنين دولت مجاز است ضرايب ريالي موضوع ماده (64) و تبصره آن و ماده (125) قانون مديريت خدمات كشوري در خصوص شاغلان و بازنشستگان و موظفان و مستمري‌بگيران متناسب با اعتبار مصوب در هر مورد را تعيين و اجرا نمايد.

هرگونه افزايش حقوق و مزايا ناشي از اصلاح و تغيير احكام حقوقي و نظام پرداخت، از جمله افزايش ضريب ريالي موضوع مواد مذكور مي‌تواند تا سقف پنجاه هزار ميليارد ريال براي شاغلان شامل تا سقف پانزده هزار ميليارد ريال بخشي از اعتبارات هزينه‌اي مندرج در جدول شماره 5 اين قانون و سي‌وپنج هزار ميليارد ريال ريال مندرج در جز 24 رديف (550000) جدول شماره 9 اين قانون تأمين و پرداخت مي‌شود.

درج تفاوت تطبيق موضوع تبصره ماده (78) در احكام حقوقي از ابتداي اجراي فصل دهم قانون مديريت خدمات كشوري (1/1/1388) مانع از افزايش مذكور نخواهد بود و تفاوت مذكور در حكم حقوق ثابت باقي خواهد ماند.

بنابراين مصوبه، افزايش حقوق بازنشستگان، مؤظفان و مستمري‌بگيران كشوري و لشكري و نيز تعيين ضريب حقوقي براي اعمال جداول موضوع مواد (110 و 109) قانون مديريت خدمات كشوري در مورد بازنشستگان مجموعاً تا سقف چهل هزار و هفتصد و نوزده ميليارد ريال مندرج در جز (13) رديف (550000) جدول شماره (9) اين قانون تأمين و پرداخت مي‌شود.

جداول موضوع فصل دهم قانون مديريت خدمات كشوري از جمله جدول يا جداول موضوع ماده (65) و تبصره‌هاي آن و نحوه تطبيق وضع كارمندان با جداول ياد شده و ميزان فوق‌العاده‌هاي موضوع ماده (68) با اعمال افزايش امتيازات موضوع فصل دهم تا پنجاه درصد بنا به پيشنهاد معاونت توسعه و مديريت سرمايه انساني رئيس جمهور و با تصويب شوراي توسعه مديريت اجرا مي‌شود. در هر صورت امتيازات ايثارگران به نحوي تطبيق مي‌يابد كه دريافتي آنها از اين بابت كاهش نيابد.

افزايش اعتبارات هزينه‌اي نسبت به اعتبارات مصوب وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتي از هر محل جز براي تأمين كسري احتمال ناشي از اجراي اين بند ( تا سقف بيست درصد (20%) هر يك از رديف‌هاي اعتباري منظور در جداول اين قانون و پيوست‌هاي آن با تشخيص دولت) ممنوع مي‌باشد.

به گزارش فارس، اعمال افزايش هاي موضوع اين بند در مورد دستگاه هاي مشمول كه از بودجه عمومي استفاده نمي‌كند از محل منابع داخلي آنها خواهد بود.

پرداخت فوق‌العاده بندهاي 5 و 6 ماده (68) قانون مديريت خدمات كشوري مشروط به اصلاح ساختار موضوع جز الف اين بند و از محل منابع حاصل از صرفه‌جويي مي‌باشد .

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن