تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816413045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنان هاشمي رفسنجاني در افتتاحيه مجلس خبرگان رهبري


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: سخنان هاشمي رفسنجاني در افتتاحيه مجلس خبرگان رهبري
قانونگذاري- همشهري آنلاين:
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در افتتاحيه پنجمين اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري در خصوص، دستور كار مجلس خبرگان،انتخابات رياست جمهوري و نوآوري‌هاي تكنولوژيك كشور سخناني ايراد كرد

به گزارش ايسنا آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به در پيش داشتن انتخابات دهم رياست جمهوري خاطرنشان كرد: زيبنده جامعه‌ اسلامي ماست كه با ديگران تفاوت‌هايي داشته باشد و قطعا بداخلاقي و شيوه‌هاي نادرست غيرعقلاني به هيچ عنوان زيبنده نظام ما نيست، بلكه باعث سرشكستگي كساني است كه به خاطر اسلام و انقلاب جهاد كرده‌اند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: موضوع انتخابات رياست جمهوري مدتي است مساله اول محافل و رسانه‌هاست كه ان‌شاءالله سر موعد با مقررات موجود به خوبي برگزار خواهد شد. مهم‌ترين وظيفه‌ متوليان انتخابات هم اين است كه قانون را رعايت كنند تا بدين وسيله بتوانند موجبات تقويت حضور مردم در انتخابات را فراهم كرده باشند.

وي افزود: اميدواريم انتخابات پرشور و با حضور حداكثري مردم برگزار شود كه اين باعث اعتبار نظام و از شاخصه‌هاي وفاداري مردم است؛ همان‌طور كه راهپيمايي سي‌امين سال پيروزي انقلاب هم نمايش عظيم حضور مردم، اعتبار نظام را چندين پله در 30 سالگي انقلاب بالا برد. ما هم اين خواسته را به طور جدي از مردم داريم كه در انتخابات هم حضور پرشوري داشته باشند. البته ما نيز بايد وسايل حضور مردم را فراهم كنيم.

خبرگاني‌ها براي حفاظت از انقلاب ايران در صحنه باشند

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به موضوع بحث اجلاس چهارم اين مجلس نيز يادآور شد: مساله‌اي كه در اجلاس پيش به طور جدي مورد بحث قرار گرفت و مجلس خبرگان پيشتاز آن بود، بحث يارانه‌ها و طرح تحول اقتصادي بود كه آقايان ضمن شنيدن نظرات دولت، نظرات‌شان را ابراز كردند. مسائل و دغدغه‌هايي كه عنوان شد، تاكنون ادامه دارد و اين بحث‌ها در مجلس با كمي تفاوت در حال انجام است. جاي خوشحالي است كه خبرگان بيش از ديگران با آگاهي اين بحث را در دستور كار قرار داد.

وي تاكيد كرد: ان شاءالله مجلس و دولت با همكاري كامل اين مساله را براي سال آينده به گونه‌اي شكل دهند كه با وجود كاهش منابع بودجه و افزايش هزينه و اتكا به درآمد نفت، بتوانيم سال آينده را با بودجه متوازن و عاقلانه پشت سر بگذاريم. اين موضوع قطعا همكاري دولت و مجلس را مي‌طلبد. ما هم به عنوان ناظر در مجمع اين بحث را زير نظر داريم.

وي با اشاره به تدوين سياست‌هاي كلي برنامه پنجم در مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: سياست‌هاي كلي خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال شد و معظم‌له با دقت بسيار با شرايط موجود سياست‌ها را بررسي و ابلاغ كردند. اگر چشم‌انداز سياست‌هاي ابلاغي رهبري مراعات شود در تدوين و اجراي برنامه پنجم مي‌توان كشور را به نقطه‌ خوبي رساند.

بحث ماهواره، موشك‌ها و نيروگاه بوشهر از افتخارات دفاع مقدس و شهداست

وي در ادامه با تقدير و تشكر از ارسال ماهواره به فضا گفت: اين براي اولين بار است كه ماهواره جمهوري اسلامي ايران به دور زمين مي‌چرخد و اطلاعات را مخابره مي‌كند. هم‌چنين شاهد بوديم كه قدرت موشكي ايران در چند صحنه خود را نشان داد. هم‌چنين طرح درازمدت نيروگاه اتمي بوشهر كه به مرحله‌ نهايي نزديك شده بود نيز به صورت مجازي اقدامات آزمايشي آن انجام شد. ما اميدواريم دولت روس به تعهداتش عمل كند و تاخيرات پي‌درپي و غيرمعقول در قطعه آخر تكرار نشود. اگرچه به نظر مي‌رسد در پشت پرده آمريكايي‌ها وارد شده و فشارهايي را وارد مي‌كنند.

هاشمي رفسنجاني اضافه كرد: بحث ماهواره، موشك‌ها و نيروگاه بوشهر از افتخارات دوران دفاع مقدس است. آن روزها وقتي احساس نياز جدي به اين صنايع مي‌شد، پايه‌هاي آن محكم شد. البته نيروگاه بوشهر مربوط به دوران پيش از انقلاب است اما پايه‌گذاري صنعت موشكي، ماهواره‌اي و فضايي و پي‌گيري بحث هسته‌يي را بايد از افتخارات دوران دفاع به حساب آورد كه شهدا در اين بخش سهم زيادي دارند.

محاكمه‌ جنايتكاران جنگي بايد پي‌گيري شود

وي در بخش ديگري از سخنان خود، جنگ غزه را صحنه نمايش خير و شر و قلمرو شيطان و فرشته توصيف كرد و گفت: شاهد بوديم كه جمعيت كوچكي در محيطي در محاصره با ارتشي كه مي‌گويند مقتدرترين است جنگيد و 22 روز با آن درگير بود. اسرائيل هم تمام شقاوت‌هاي ممكن را در غزه انجام داد. حقيقتا اين پيروزي افتخار بزرگي براي مقاومت و مردم فلسطين است كه توانسته‌اند در اين تهاجم پيروز شوند.

وي خاطرنشان كرد: افتخار بزرگ در غزه متعلق به مردم منطقه است كه صبورانه تحمل كردند و ننگ بزرگ براي اسرائيل است كه با اشتباهاتش در تاريخ معاصر ما ننگ بزرگ و شكست مفتضحانه‌اي را در تاريخ ثبت كرد. موضوع مهم اين است كه بحث بازسازي غزه، رفع محاصره از مردمي كه در تنگنا و سختي زندگي مي‌كنند و محاكمه‌ جنايتكاران جنگي پي‌گيري شود.

رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به افزايش موج درخواست محاكمه‌ اسرائيل به عنوان جانيان جنگي گفت: صدها حقوقدان از دادگاه لاهه خواسته‌اند كه آن‌ها را به عنوان جنايتكار جنگي محاكمه كنند و اين هم دور از دسترس نيست اما احتياج به پي‌گيري دارد. اگر اين اتفاق بيافتد براي اولين بار در همه عمر سلطه‌ صهيونيست‌ها در منطقه و حاميان آن‌ها براي حمايت از مظلومان در تاريخ ثبت خواهد شد. ما هم بايد در اين ميدان تلاش بسياري داشته باشيم.

وي با بيان اين‌كه " پس از شكست اسرائيل در لبنان و غزه گرفتاري‌هاي سياسي بسياري براي آن‌ها پيش آمد" گفت: موج معكوس مهاجرت، ضعف در تشكيل كابينه و بي‌اعتمادي مردم به اسراييل از جمله اين گرفتاري‌هاست. هوشياري ما در اين ميدان اهميت بسياري دارد كه بتوانيم اين مسائل را به خوبي رصد كنيم.

وي با اشاره به نقطه ضعف دنياي اسلام به‌ويژه دولت‌ها در حمايت از فلسطين تاكيد كرد: دولت‌هاي عربي بايد در آينده پاسخگو باشند. البته ما اميدواريم اين اشتباهات را جبران كنند و حداقل مقدمات بازسازي غزه را فراهم كنند.

خبرگاني‌ها براي حفاظت از انقلاب ايران در صحنه باشند

هاشمي رفسنجاني با بيان اين‌كه " تحريكات زيادي براي قرار دادن ايران در مقابل كشورهاي عربي وجود دارد" گفت: متاسفانه شاهد هستيم كه تلاش مي‌شود انقلاب اسلامي در برابر كشورهاي عربي، خطر معرفي شود كه نشانه‌هاي آن در مصر و مراكش وجود دارد. ما اميدواريم اين تحريكات و كارهاي نفاق‌افكنانه ادامه پيدا نكند؛ چراكه ايران بهترين دوست آن‌هاست.

وي افزود: يكي از وظايف ما خبرگاني‌ها اين است كه مراقب باشيم شرايط را در نظر داشته باشيم و براي حفاظت از انقلاب ايران در صحنه باشيم.

سفر موفق به عراق

وي با اشاره به سفر خود به عراق به دعوت رسمي رئيس‌جمهور اين كشور گفت: جمع‌بندي اين سفر نشان مي‌دهد كه ان‌شاءالله سفر موفق، كارساز و آينده‌سازي را در روابط دو كشور داشته‌ايم. در عراق جرياني از بقاياي حزب بعث وجود دارد كه پيش از ورود هيئت ايراني به عراق تبليغات مي‌كردند كه كسي مي‌خواهد وارد اين كشور شود كه مسئول جنگ‌هاي 8 ساله و خرابي‌هاي عراق است. در اين تحريكات از مردم تقاضاي تظاهرات شده بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: توصيه‌هايي به من شد كه در اين شرايط به صلاح نيست به اين كشور سفر كنيم اما اين شرايط هميشه وجود خواهد داشت. از سويي هم دوستان ما در عراق اصرار داشتند كه اين سفر به‌ موقع انجام شود. خوشبختانه در طول اين سفر شاهد بوديم كه نوري مالكي، جلال طالباني و شخصيت‌هاي ديگر عراقي، حرف‌هاي بزرگي در طرفداري از موقعيت ايران زدند و بحث‌شان اين بود كه عراق مرهون كمك‌هاي ايران است و براي بازسازي عراق و مديريت اين كشور هم احتياج به تجربه‌ ايران دارد.

وي با اشاره به پوشش گسترده‌ رسانه‌هاي داخلي عراق و رسانه‌هاي خارجي يادآور شد: در طول اين سفر به خاطر نگراني از توطئه‌ها كاروان بي‌سابقه‌اي به راه افتاده بود. البته ما تعداد زيادي هم محافظ به توصيه‌ دوستان در داخل و عراق به همراه داشتيم.

وي تاكيد كرد: در طول اين سفر مساله مهم بحث حضور آمريكايي‌ها بود. در تمام اين يك هفته ما بارها از جلوي پادگان‌هاي آمريكايي عبور كرديم اما آمريكايي‌ها را نمي‌ديديم و بعد اطلاع يافتيم كه به آن‌ها دستور داده شده در زمان تردد هيات ايراني در پادگان‌ها بمانند.

ديدار با علماي نجف

هاشمي رفسنجاني با اشاره به مباحث خود با علما و مراجع نجف، يكي از اهداف اين گفت‌وگوها را توسعه حرم‌ها و حوزه‌ها خواند و گفت: متاسفانه ظرفيت‌ها و امكان در حال حاضر به اندازه‌ نيازمندي‌ها نيست و اين كار بايد با كمك ايراني‌ها و خود عراقي‌ها انجام شود.

وي با اشاره به ديدار خود با آيت‌الله سيستاني گفت: بحث‌هايي كه با ايشان داشتيم براي آينده حوزه‌ نجف، حوزه‌ علميه‌ قم و ارتباط انقلاب اسلامي و عراق بسيار مي‌تواند اهميت داشته باشد. اين گفت‌وگوها مسائل خوبي را روشن مي‌كند و اميدواريم آقاياني كه از اين پس مي‌خواهند به آن‌جا بروند بحث‌هاي مفصل‌تري را فراتر از مباحث تشريفاتي با ايشان داشته باشند؛ چراكه آيت‌الله سيستاني نظرات سازنده و خوبي دارند و در عراق و كشورهاي اسلامي هم تاثيرگذارند. لذا همكاري حوزه، علما و سياسيون ما با ايشان اهميت فوق‌العاده‌اي دارد.

وي در بيان جمع‌بندي خود از سفر به عراق نيز تصريح كرد: به نظر مي‌رسد مشكلات زمان دفاع مقدس ايران با عراق به نفع ايران حل شده و آن‌ها از ايران به عنوان دوست اصلي خود ياد مي‌كنند. ما با اين موقعيت ممتاز مي‌توانيم تعاملات خوبي را با اين كشور داشته باشيم.

تبريك هفته وحدت

رئيس مجلس خبرگان با تبريك هفته‌ وحدت نيز اظهار كرد: همه بايد در جهت وحدت دنياي اسلام تلاش كنيم. اين موضوع در توصيه‌هاي آيت‌الله سيستاني هم وجود داشت كه به نفع شيعه است تا با كشورهاي مسلمان ديگر هم ارتباط داشته باشد و وحدت خود را حفظ كند.

وي در پايان با تسليت درگذشت آيت‌الله جمي و آيت‌الله مرعشي در طول دوره‌ چهارم مجلس خبرگان نيز گفت: ان‌شاءالله تا دوره‌ بعد از اين تلفات نداشته باشيم و همه سالم باشيد.

آيت‌الله يزدي، آيت‌الله سيداحمد خاتمي و حجت‌الاسلام والمسلمين دري نجف‌آبادي در جايگاه هيئت رئيسه حضور داشتند.

هم‌چنين چهره‌هايي همچون هاشمي شاهرودي، حسن روحاني، علي فلاحيان، مهدوي كني، واعظ طبسي، موحدي كرماني، مصباح يزدي، حسيني بوشهري، حائري شيرازي، احمد جنتي، محمد قمي، مقتدايي و علم‌الهدي در اين اجلاس حضور داشتند.

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن