تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803144972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس كل سازمان نظام پزشكي خبرداد: تسويه حساب بدهي بيمه ها به بيمارستان هاي دولتي تا خرداد


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: رئيس كل سازمان نظام پزشكي خبرداد: تسويه حساب بدهي بيمه ها به بيمارستان هاي دولتي تا خرداد
گروه اجتماعي: رئيس كل سازمان نظام پزشكي ايران از تصفيه حساب كامل بيمه ها با بيمارستان هاي دولتي ظرف مدت سه ماه خبر داد و گفت: 60 درصد از بدهي بيمه ها به اين بيمارستان ها بايد ظرفت مدت دو هفته پرداخت شود.
به گزارش مردم سالا ري، رئيس كل سازمان نظام پزشكي ايران در نشست خبري پايان سال به تشريح مصوبات كميسيون تلفيق مجلس در حوزه سلامت پرداخت و افزود: بدهي بيمه ها به بيمارستانها باعث ورشكستگي آنها شده است.
رييس كميسيون بهداشت و درمان مجلس با اعلام سرانه درمان حدود 10 هزار توماني سال 88 و تصويب افزايش پلكاني آن در كميسيون تلفيق بودجه، درعين حال از موظف شدن بيمه ها به پرداخت 60 درصد مطالبات بيمارستان ها طي دو هفته و تسويه حساب با آنها طي سه ماه خبر داد و گفت: تزريق هزار و 200 ميليارد تومان به سازمان بيمه خدمات درماني و دو هزار و 500 ميليارد تومان به سازمان تامين اجتماعي براي اصلاح حقوق بازنشستگان در كميسيون تلفيق بودجه مجلس شوراي اسلامي تصويب شده است.
رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس به اداره بيمارستانها از طريق هيئت امنا در سال 88 اشاره كرد و افزود: در بودجه 88 علاوه بر 8 بيمارستان در تهران قرار شده در هر يك از استانها نيز حداقل يك بيمارستان به صورت هيئت امنايي اداره شود.
وي نحوه اداره بيمارستان هاي دولتي به صورت هيات امنايي را از ديگر جهت گيري هاي مهم كميسيون تلفيق بودجه سال 88 عنوان كرد و گفت: به منظور اصلاح وضعيت بيمارستان هاي دولتي در سال 87 مقرر شد كه حدود 18 بيمارستان به صورت هيات امنايي اداره شوند كه اين امر به دلايلي محقق نشد. بر اين اساس براي سال 88 در نظر گرفته شده كه 8 بيمارستان در تهران و از هر شهرستان يك بيمارستان به صورت هيات امنايي اداره شده و اختيارات هيات امناي دانشگاه ها به هيات امناي خود بيمارستان ها داده شود; چرا كه در سال جاري بيمارستان ها اختيارات لازم را نداشتند بر اين اساس اين اختيار به بيمارستان ها تفويض شده است. همچنين ساز و كار اصلاح تعرفه هاي دولتي نيز به منظور اداره بهتر بيمارستان هاي دولتي در كميسيون تلفيق بودجه در نظر گرفته شده است.
دكتر صدر از افزايش ميزان سرانه درمان در كميسيون تلفيق بودجه مجلس خبر داد و گفت: بر اساس پيش بيني هاي كارشناسان، سرانه درمان براي سال 88 بايد به 12 تا 13 هزار تومان مي رسيد; اين درحاليست كه سرانه شش هزار و 500 توماني از طرف شوراي عالي بيمه اعلام شده بود. روشن بود كه با اين سرانه حوزه سلامت در سال 88 وضعيت مطلوبي نخواهد داشت. بر اين اساس طي چند هفته گذشته در كميسيون تلفيق بودجه براي اصلاح سرانه درمان تلاش شد. بر اين اساس سرانه درمان سال 88 و سال هاي ديگر طوري تنظيم شده كه به صورت پلكاني و با توجه به تورم افزايش يابد. به اين ترتيب درصدي از حداقل حقوق كاركنان و بازنشستگان لشگري و كشوري دولت (7 درصد) به اين منظور اختصاص مي يابد.
وي افزود: به اين ترتيب به منظور حمايت از بيمه ها از مسير سرانه و حقوق كاركنان، شاغلين و بازنشسته ها، 400 ميليارد تومان و از طرف ديگر نيز 800 ميليارد تومان از فروش سهام شركت هاي دولتي و در مجموع تاكنون هزار و 200 ميليارد تومان به سازمان خدمات درماني به منظور تقويت اين سازمان تزريق شده است.
رييس كميسيون بهداشت و درمان مجلس در ادامه، تقويت بنيه سازمان تامين اجتماعي و پرداخت ديون دولتي به اين سازمان را از ديگر مصوبات كميسيون تلفيق بودجه عنوان كرد و گفت: اين سازمان حدود 24 تا 25 ميليون نفر از جمعيت كشور را تحت پوشش بيمه قرار داده است. بر اين اساس در كميسيون تلفيق بودجه معادل 2 هزار و 500 ميليارد تومان براي اصلاح حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي در نظر گرفته شده است. اقدامات اين چنيني كميسيون هاي بهداشت و درمان و تلفيق بودجه مجلس، حمايت از اقشار نيازمند و كارگران قسمت هاي مختلف تامين اجتماعي را به دنبال دارد.
وي با اشاره به حمايت از پزشك خانواده و بيمه روستايي در كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي گفت: در اين زمينه براي توليت سلامت و وظايف وزارت بهداشت به منظور برنامه ريزي و نظارت بر حوزه سلامت مصوبات خوبي انجام شده است. بر اين اساس توليت كامل حوزه سلامت با وزارت بهداشت است و دستگاه هاي مختلف حوزه سلامت بايد سياست گذاريهاي اين وزارتخانه را رعايت كنند. دستگاه هاي مختلف دولتي حوزه سلامت نيز بايد اختلافات خود را در داخل خود دولت حل كنند. همچنين بخش عمده اي از اعتبارات حوزه سلامت براي تامين نيازهاي روستاهاي كشور اختصاص داده شده است.
دكتر صدر با اشاره به حمايت از سازمان هلال احمر و صندوق هاي رفاه دانشجويي در كميسيون تلفيق بودجه ادامه داد: در رابطه با تامين داروهاي گران قيمت مربوط به بيماران خاص نيز مصوباتي در كميسيون تلفيق بودجه تصويب شده است كه باعث مي شود هزينه هاي تامين داروي اين بيماران كاهش يابد. اين مصوبات ديروز به تصويب صحن علني مجلس رسيد.
وي با اشاره به اعتراضات اخير به نحوه برگزاري آزمون دستياري گفت: شائبه هايي مبني بر اختلال در كيفيت سوالات، فروش سوالات قبل از برگزاري آزمون و همچنين مشخصات افراد و گرفتن سهميه هاي مختلف، براي شركت كنندگان در اين آزمون به وجود آمده بود و تجمع هايي را انجام دادند. بر اين اساس كميسيون بهداشت و درمان مجلس از وزارت بهداشت درخواست رسيدگي به اين موضوع را كرد. همچنين خود كميسيون نيز اين موضوع را دنبال مي كند.
دكتر صدر ادامه داد: بر اين اساس مقرر شد كه كليه اعتراضات معترضان به صورت آزاد به مسئولان منتقل شده و مسئولان بدون هيچ حساسيتي اين موارد را دنبال كنند. به اين ترتيب در صورت محرز شدن حتي يك مورد از فروش سوالات يا تخلف، هرگونه تغيير لازم به منظور احقاق حق افراد صورت مي گيرد. وزارت بهداشت اعلام آمادگي كرده كه اين كار را به صورت جدي دنبال مي كند. همچنين مقرر شده كه هيات هاي تعيين سوالات مجددا سوالات مورد اشكال را بررسي كنند. در مجموع تلاش مي شود كه افراد ترديدي در سلامت و صحت امتحانات و سنجش ها نداشته باشند.
رييس سازمان نظام پزشكي با اشاره به تعيين تعرفه هاي سال 88 بخش خصوصي گفت: به اين منظور معاونت سلامت وزارت بهداشت و معاونت نظارت و برنامه ريزي سازمان نظام پزشكي جلسات مشتركي را انجام مي دهند.
دكتر با اشاره به برگزاري پنجمين دور انتخابات هيات مديره هاي سازمان نظام پزشكي گفت: اين انتخابات با حضور پرشور جامعه پزشكي همراه بود و افراد منتخب در زمان بندي هاي معين كار خود را در 180 شهرستان كشور آغاز كرده و مشغول انجام وظيفه شدند. همچنين مجمع عمومي اين انتخابات در 14 اسفند به منظور تعيين رييس كل، اعضاي شوراي عالي و بازرسان مجمع سازمان نظام پزشكي با حضور 213 نماينده هيات مديره هاي نظام پزشكي سراسر كشور تشكيل شد.
دكتر صدر گفت: سازمان نظام پزشكي در متن اين انتخابات با جريان هاي مختلفي مواجه شد كه تلاش مي كردند اين سازمان را به جهت هاي مختلف از جمله به سمت حركت هاي سياسي و يا قرار دادن سازمان در زير مجموعه وزارت خانه هاي ديگر، سوق دهند. خوشبختانه آرا» پزشكان و منتخبان آنها در هيات مديره ها ثابت كرد كه انتخابات سازمان نظام پزشكي انتخاباتي صنفي است و سازمان نظام پزشكي سازماني مستقل است كه بايد وظايف خود را براي بيماران و پزشكان فارغ از جريانات سياسي انجام دهد.

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 389]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن