تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815514042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احزاب و جمعيت ها


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: احزاب و جمعيت ها
جبهه اصول گرايان اصلاح طلب هفته آينده كانديداي خود را معرفي مي كند
دبير كل جبهه اصول گرايان اصلاح طلب گفت : به طور قطع و يقين در 27 اسفند ماه كانديداي قطعي خود را معرفي خواهيم كرد . سيدعلي سيدي ركني در گفت وگو با ايسنا افزود : جبهه اصول گرايان اصلاح طلب از بين چهار گزينه محمود احمدي نژاد محسن رضايي مهدي چمران و مصطفي پورمحمدي يك نفر را در نهايت به عنوان كانديداي مورد حمايت خود انتخاب خواهد كرد. وي با بيان اين كه در بين اصول گرايان يك سونامي انتخاباتي در راه است اظهار كرد : اين سونامي مي تواند از سوي آقاي مهندس چمران با توجه به جايگاه ويژه و موفقيت در رياست شوراي شهر يا آقاي محسن رضايي كه بر خلاف ادوار گذشته ياران نزديك ايشان كمر همت بر حضور ايشان بسته اند و يا آقاي پورمحمدي صورت بگيرد. دبير كل جبهه اصول گرايان اصلاح طلب اضافه كرد : هر يك از اين سه نفر به دليل جايگاهشان در بين مردم و جريان اصول گرايي سونامي هاي طيف اصول گرايان هستند كه قطعا از ميان آنها حداقل دو نفر به همراه آقاي احمدي نژاد وارد عرصه انتخابات خواهند شد. وي هم چنين با اشاره به جريان انتخابات در بين اصلاح طلبان گفت : طوفاني كه در طيف اصلاح طلب در راه است موجب شكست قطعي آنها خواهد شد و اين مساله به برخي گروه هاي موجود در آن طيف برمي گردد. اين گروه ها ضمن اينكه عامل تنش و سلب نشاط در فضاي سياسي هستند از عاملان شكست جريان اصلاحات در كشور خواهند بود.
آيا عماد افروغ هم در انتخابات كانديدا مي شود
شايع است كه يكي از اصلاح طلبان كه در مركز تحقيقات استراتژيك رياست جمهوري همكار عماد افروغ بوده است در انتخابات رياست جمهوري نهم به او پيشنهاد كرده بود كه كانديداي انتخابات رياست جمهوري شود. افروغ البته گويا اين پيشنهاد را اينك پس از چهار سال جدي گرفته و كانديداي انتخابات رياست جمهوري شده است . گزارش شهاب نيوز تصميم افروغ براي انتخابات رياست جمهوري البته بنا نبوده به اين زودي ها علني شود اما اينك سايت « شفاف » از كانديداتوري وي خبر داده است . به گفته اين سايت عماد افروغ به سبب سخنور بودن يكي از مولفه هاي جذاب كانديداتوري انتخابات رياست جمهوري را دارد اما آن چيزي كه ندارد گروه و تشكل هاي سازمان يافته اي است كه امكان سخنراني را براي او فراهم كنند. افروغ هرچند كه در بخشي از اصولگرايان حاميان خاص خود را دارد اما تجربه حذف وي از رياست كميسيون فرهنگي مجلس ثابت كرد كه بخشي ديگر از اصولگرايان نيز حضور او را برنخواهند تافت .
كروبي : همه ايرانيان سهامدار نفت مي شوند
حجت الاسلام مهدي كروبي دبيركل حزب اعتماد ملي در دومين بيانيه انتخاباتي خود خطاب به مردم ايران « گام برداشتن در جهت مردمي كردن اداره توليد و توزيع درآمدهاي نفتي » را به عنوان راهبرد اقتصادي حزب متبوعش در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري تشريح كرد. به گزارش ايسنا در اين بيانيه آمده است : با اشاره به طرح تحول اقتصادي و نقاط ضعف آن ابراز عقيده كرده است : پرداخت درآمدها به اقشار خاصي كه دولت حق انتخاب آن ها را دارد شائبه انتخاباتي بودن آن را مطرح مي كند. وي معتقد است : توزيع مستقيم يارانه ها به بخش هايي از مردم در جهت مخالف با ايده حل مشكل نفت است و اجراي آن خسارات و عوارض اساسي به دنبال خواهد داشت . اين اقدام در شكل حاضر موجب افزايش رشد جمعيت مي شود كه طي دو دهه گذشته سياست هاي موثري براي جلوگيري از رشد آن انجام شد و با اجراي برنامه حاضر ممكن است آثار مثبت آن سياست ها زايل گردد. رويكرد من به توسعه ملي رويكردي انسان محور است اين رويكرد قدرت تجميع توامان اهداف چشم انداز بيست ساله توسعه ملي از جمله دستيابي به رشد بالاي اقتصادي عدالت اجتماعي و عزت و منزلت انساني را در بردارد. در صورت اعتماد ملت به اميد خدا و در جهت توانمندسازي و دستيابي به زندگي دلخواه و عزت و كرامت انساني همه ايرانيان اين طرح را با جديت اجرا خواهم كرد. ترديدي ندارم كه بحث درباره اين موضوع مي تواند به فهم بهتر همه ما از اهميت نفت و نقش مخرب آن در شرايط حاضر در وضعيت اقتصادي كشور و ضرورت پيدا كردن راه حلي براي برون رفت از اين معضل تاريخي كمك كند اگر انتخابات اين دوره فقط همين يك دستاورد مهم را داشته باشد بايد آن را ارج نهاد و پيروزي بزرگي براي جامعه ايران تلقي كرد شايد پس از صد سال بتوانيم خود را از عوارض سو كشف نفت نجات دهيم و چهره ديگري از اين نعمت الهي را نيز تجربه كنيم .
عطريانفر : حضور مهندس موسوي مغتنم است اما اجماع اصلاح طلبان ضرورت است
محمد عطريانفر عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران و رييس كميته تبليغات ستاد انتخاباتي سيد محمد خاتمي از حضور احتمالي مهندس موسوي در عرصه انتخابات آتي رياست جمهوري استقبال كرد. به گزارش عصر ايران عطريانفر با چاپ ياداشتي در روزنامه اعتماد ملي با اشاره به موضوع حضور مهندس موسوي در انتخابات آتي رياست جمهوري نوشت : حضور احتمالي مهندس ميرحسين موسوي در صحنه انتخابات رياست جمهوري دهم را بايد به فال نيك گرفت . اين اعلام حضور احتمالي فضاي انتخاباتي را وارد مرحله جديدي مي كند تا با تكثر نامزدهايي كه جامعه شناخت بيشتري از آنها دارد و فرصت باقيمانده تا انتخابات مشاركت حداكثري و گسترده تري را شاهد باشيم . نفس حضور چهره هاي مطرح و شناخته شده وسعت حضور مخاطبان انتخاباتي را گسترش مي دهد و ضمنا اين باور را در جامعه تقويت مي كند كه انتخابات در ايران به ويژه انتخابات رياست جمهوري جنبه فرمايشي ندارد و قرار بر اين نيست كه نظام سياسي ايران هر كسي را كه مي پسندد الزاما همان فرد به قدرت برسد. عطريانفر در ادامه مطلب خود با اشاره به سه كانديداي مطرح در جريان اصلاح طلب براي رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري خرداد سال آينده نوشت : « حضور چهره ها و شخصيت هاي موثري چون جناب ميرحسين موسوي محمد خاتمي مهدي كروبي و ديگر شخصيت هاي فراتر از مرزبندي هاي خطي كه تجارب ارزشمندي را در تاريخ حضور سياسي و مديريتي خويش دارند به شكل گيري نظام رقابتي مدرن و مشاركت واقعي مردم و بهره گيري از چرخه نخبگان در حوزه قدرت كمك شاياني مي كند » . وي در ادامه مطلب خود نوشت : « اما به هيچ عنوان از نظر هيچ شخصيت علاقه مند به نظام و كشور و هيچ نخبه سياسي و علاقه مند به بهبود و سامان يافتگي كشور پذيرفته شده نيست كه آراي حوزه اصلاح طلبي كه متعلق به سبدهاي خاتمي موسوي و كروبي است به صورت پراكنده دچار تفرقه شود چرا كه اين سم مهلكي در شريان حيات سياسي اصلاح طلبان است و اتفاقا يكي از دغدغه هاي ميرحسين موسوي همين است . ما بايد از حضور مهندس موسوي استقبال كنيم اما مصرانه مي خواهيم كه براي حضور يكپارچه و نيرومند انديشه اصلاح طلبي در ايران در انتخابات پيش رو از ميان اين سه چهره صاحب نام حول يكي از شخصيت ها اجماعي صورت گيرد و دو شخصيتي كه به طور قهري و از سر تدبير سياسي ميدان را واگذار خواهند كرد تمام وجهه همت خود را در مسير تحقق پيروزي قاطعانه و مطمئن چهره اجماعي مورد نظر به كار ببرند » .
حسن روحاني : بيان واقعيات مردم را مايوس نمي كند
رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به واكنش هاي بدبينانه برخي مسئولان به انتقادات نخبگان گفت : عده اي پرخاش مي كنند كه چرا واقعيات را مي گوييد و ادعا مي كنند كه مردم با شنيدن اين واقعيات مايوس مي شوند. به اين دسته بايد گفت كه مردم قبل از همه ما مشكلات موجود را بي واسطه احساس مي كنند و بيان واقعيت نه تنها آنها را مايوس نمي كند كه اتفاقا باعث جلب اعتماد مردم نيز مي شود. به گزارش خبرگزاري مهر حجت الاسلام حسن روحاني طي سخناني درميزگرد تخصصي « حكمراني خوب در بخش كشاورزي » با تاكيد بر اهميت قانون و قانون گرايي به عنوان يكي از شاخص هاي خدشه ناپذير حاكميت خوب گفت : جامعه اي مي تواند مدعي « حكمراني خوب » شود كه قانون در آن محور همه چيز باشد و حكومت گران خود را كاملا به قانون مقيد بدانند. رئيس مركز تحقيقات استراتژيك در ادامه اظهارات خود « پاسخگويي » را يكي ديگر از شاخص هاي اصلي حكمراني خوب دانست و تاكيد كرد : نبايد اين گونه باشد كه دولت و حكومت خود را در زبان نوكر و خادم مردم بدانند اما در مقام عمل در مقابل مردم پاسخگوي واقعي نباشند. وي افزود : اگر دولتي در مقابل مردم خادم و پاسخگو باشد آن وقت ديگر از سئوالات و انتقادات مردم ناراحت نخواهد شد و با استفاده از رسانه هاي خود يا برخي افراد كم مايه و احساساتي منتقدان مشفق را ترور شخصيت نخواهد كرد. چنين دولتي مطمئنا به سئوال كنندگان پرخاش نخواهد كرد نه اين كه سئوال و استيضاح مطرح شده در خانه ملت را توطئه و برنامه ريزي مخالفان دولت بداند. دولت پاسخگو مي داند كه پرسشگري هم حق و هم وظيفه آحاد ملت است كه از طريق رسانه ها مجامع مختلف و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خبرگان و شوراها مطرح خواهد شد.
صفار هرندي : كارنامه مدعيان زير بغل مردم است
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بر لزوم رعايت اخلاق رسانه اي در آستانه انتخابات تاكيد كرد و گفت : كارنامه ادعاها و مدعيان زيربغل مردم است و حافظه تاريخي مردم اشتباه نمي كند. محمد حسين صفار هرندي در حاشيه همايش عمليات رواني ; مهندسي و آينده پژوهي در گفتگو با خبرنگار ايرنا با تاكيد بر اين كه مردم بايد اطلاعات درست را از رسانه ها دريافت كنند خاطر نشان كرد : اين اطلاعات بايد مبتني بر معرفت باشد. وي با تقبيح آنچه كه نوعي كلاه گذاري توصيف كرد گفت : نبايد گندم نمايي و جو فروشي شود و اين مربوط به همه رسانه ها است . صفار هرندي تاكيد كرد كه رسانه ها بايد به هويت ايراني و اسلامي ارزش ها و اعتقادات ملي پايبند باشند و به گونه اي رفتار كنند تا فرهنگ عمومي آسيب نبيند اقشار مردم عليه هم برانگيخته نشوند عليه مقدسات اقدامي نشود دروغ جاي واقعيت را نگيرد و به مردم وعده هاي نادرست داده نشود.
مهندس موسوي با صدور بيانيه اي رسما اعلام كانديداتوري كرد
مهندس ميرحسين موسوي با صدور بيانيه اي رسمي نامزدي خود در انتخابات رياست جمهوري را اعلام كرد.
متن كامل اين بيانيه بدين شرح است :
بسم الله الرحمن الرحيم
انتخابات رياست جمهوري كه بزرگترين جشنواره جمهوريت در نظام ماست نزديك مي شود. در آستانه اين رويداد سرنوشت ساز جاي آن است كه هر جان شيفته عدالت و آزادي و استقلال و توسعه كه به تحقق اين آرمان ها در چارچوب جمهوري اسلامي فكر مي كند به وظائف و تعهدات خود از نو بينديشد و با هدف استقرار يك جامعه ارزشي مبتني بر آموزه هاي اسلام ناب محمدي (ص ) و متكي بر انديشه هاي حضرت امام خميني مسئوليت خويش را بازشناسي كند. بر مردم شريف ايران پوشيده نيست كه اينجانب طي ماه هاي گذشته با كمك و همفكري آنان در تكاپوي اين جستجو بوده ام ; وضعيت كشور انتخاب هاي پيش رو حوادث ممكن ظرفيت هاي موجود و بسياري نكات خرد و كلان ديگر را مورد دقت قرار دادم و هرچه پيشتر رفتم همان دلايل و عواملي كه در وهله هاي گذشته به عدم حضور در صحنه انتخابات فرا مي خواندند بيشتر مرا متقاعد كردند كه اين زمان زماني ديگر است و حضور را ايجاب مي كند. اينك نه از روي خودپسندي تا ارزش ها و ارجمندي هاي همگنان را ناديده بگيرم و نه از سر تجاهل تا مشكلات پيش رو را ناچيز و بضاعت اندكم را كافي از توكل به خداوند بدانم بلكه به اميد اداي وظيفه قصد خويش را براي نامزد شدن در دوره دهم از انتخابات رياست جمهوري اعلام مي نمايم .
مستضعفان اين مطمئن ترين پايگاه براي ارزش هاي برآمده از انقلاب اسلامي و آماده ترين قشر براي اصلاحگري و پايبندترين پشتوانه براي اصول و اصول گرايي صبورانه به گوشند كه آيا فرزندان مصدرنشين شان همچنان به جايگاه عزيز آنان اقرار مي كنند و بر وظايف تخطي ناپذيرشان در حمايت از منافع محرومين اصرار مي كنند. معناي اين انتظار را چگونه لمس كرده است كسي كه نداند در سفره هاي كوچك آنان اولي تر از نان اعتناي صادقانه به ارزش هايي است كه جان جوانانشان را خرج آن كرده انده اين اولويتي است كه چشمه هاي بركت را از زمين مي جوشاند. تنها نمونه اي از اين جوشش دست آوردهاي برگشت ناپذير جوانان دانشمند ما در زمينه انرژي هسته اي است . اگر سرهاي آنان در مقابل اجنبي خم بود و يا احساس مي كردند كه آزادي گفتن و شنيدن و انتخاب كردن ندارند هرگز چنين جوشش هايي از آنان سر نمي زد. ما اين كاميابي ها را با هزينه كردن بودجه هاي نجومي به دست نياورده ايم بلكه ارزش ها هستند كه چنين ميوه داده اند و بركت آفريده اند.
به ويژه جا دارد كه ارزش آزادي در اين عصر مورد توجه چندين باره قرار گيرد. اين آرماني است كه خرازي ها و باقري ها و باكري ها در پاي آن جان داده اند زيرا اگر آنان و يارانشان نمي ايستادند از جمله نخستين نعمت هايي كه از ما سلب مي شد آزادي بود. ما را چه مي شود كه به كمترين بهانه خانه آرزوهاي همت را خراب مي كنيم تا به جايش برج هايي از جاه طلبي خود بسازيم بايد بدانيم كه گشودگي در مقابل انتظار مستضعفان و بازگشت به ارزشها هرگز كوشش براي يافتن راه حل هايي كه به نيرومند شدن اقتصاد كشور بيانجامد فضاي كسب و كار را رونق دهد و از نيروهاي مولد و توليد ملي حمايت همه جانبه كند از اهميت نخواهد انداخت .
شايد كساني تصور كنند عجله براي عملي كردن چنين نيت خيري استفاده از هر شيوه اي را مباح مي كند ولو اين كه شامل قانون شكني هاي گسترده باشد . اين كار صرفا نقض عهد با ملت نيست بلكه انكار خرد جمعي است . اينجانب صراحتا اعلام خطر مي كنم كه تداوم چنين رويه اي به آشفتگي هاي لاعلاج در نظام مديريتي منجر مي شود تا جائي كه يك روز در كشور سنگي بر روي سنگ نماند. آيا فرصت هايي كه تبعيت از قانون در اختيار قرار مي دهد پيش از اين مستهلك شده است كه دست به اين بازي خطرناك مي زنيم قانون اساسي ما براي رسيدن به همين اهداف داراي ظرفيت هاي عظيمي است كه همچنان مي توانند به فعليت برسند. به ويژه راهبردهاي ارزشمندي كه اصل هاي 43 و 44 از اين ميثاق ملي را شكل داده اند نياز به توجه بيش از پيش دارند و ما موظفيم منابع كمياب موجود را با تخصيص حداكثري در جهت تحقق هرچه كاملتر آنها به كار بنديم و از هدر دادن اين منابع در خدمت منافع كوتاه مدت و اغراض سياسي كم بها جلوگيري كنيم .
اينجانب ادعا نمي كنم كه اهداف پيش رو به صرف انتخاب يك شخص قابل دستيابي است بلكه خواست عمومي براي تجديد نظر در سياست ها و گسترش گفتمان انقلاب اسلامي و تكيه بر ارزش هاي بنيادين زائيده از آن در سطح عموم است كه مي تواند ضامن چنين تحولي باشد. حتي در آن صورت نيز نبايد منتظر معجزه بود. به ياد داشته باشيم كه يك قدم پيشرفت كه واقعا محقق شود بر آرزوهاي درازي كه جامه عمل نمي پوشند برتري دارد.
به زودي شور مبارزات انتخاباتي فراگير مي شود و درحرارت آن هر شخص و گروه جرعه هايي از آنچه كه هست را به مردم مي چشاند و نمونه اي از دولتي كه برقرار خواهد كرد را در معرض ديدگان بينا قرار مي دهد. شايد نتوان يك انتخابات جدي را در فضايي خالي از خرده گيري به ويژه نسبت به دولتي كه حاكم است در نظر آورد. با اين همه لازم است كه احترام دولت قانوني جمهوري اسلامي به دقت رعايت شود و انتقادات به صورت روشنگرانه مستدل دلسوزانه و نه با قصد فريب ارائه گردد.
در جريان فعاليت هاي انتخاباتي ستاد اينجانب حق چاپ و تكثير عكس مرا نخواهد داشت و از علاقمنداني كه ممكن است به صورت خودجوش وارد صحنه تبليغات شوند نيز انتظار دارم كه به اين خواست خدمتگزار خود توجه كنند. از نظر من نوشته ساده يك شهروند علاقمند به سرنوشت كشور در پشت شيشه مغازه اش دلنشين ترين و موثرترين الگوي تبليغاتي است . اين نه بدان معناست كه استفاده از تصوير را الزاما مسرفانه و يا فريبكارانه بدانم بلكه مي خواهم از كارهايي كه شايعه شيوعشان را در فصول انتخابات شنيده ام و اميدوارم هرگز واقع نشده باشند به اكيدترين وجهي پيشگيري كنم . هرگونه عمل خلاف اخلاق حضور و نشاط مردم را در صحنه انتخابات خدشه دار مي كند. چنانچه نام اينجانب در معرض اسائه قرار بگيرد انتظار از علاقمندان و حاميان سكوت است چه رسد به آن كه خداي ناكرده خود مرتكب هتك حرمت و بي ادبي نسبت به كسي شوند و نوشته يا گفته ناحقي را اشاعه دهند. علاقمندان مطمئن باشند اگر مواردي رخ دهد كه بر حسب موازين اخلاقي و قانوني نياز به پيگيري داشته باشد ستاد به وظيفه خود در اين زمينه عمل مي كند. همچنين از همه عزيزان و دوستان تقاضا دارم به هيچ وجه از امكانات و اموال عمومي چه به صورت مستقيم و يا غير مستقيم در امور انتخاباتي استفاده نكنند.
و سرانجام وحدت ; حل مسائل بزرگ نه فقط نياز به همفكري همه انديشه ها و گفتمان ها كه به وحدت و انسجام تمامي نيروهاي توانمند كشور نيز نيازمند است . اميدوارم با پختگي و حكمتي كه در دلسوزان وجود دارد بتوانيم سرانجام به اين هر دو ضرورت پاسخي درخور بدهيم .
براي مردم ايران آرزوي بهروزي مي كنم و از ايزد منان تقاضا دارم به بهترين وعده هايي كه به برترين بندگان خويش داده است در مورد اين ملت بزرگوار وفا كند كه پيامبرانش گفته اند : فمن تبعني فانه مني .
مير حسين موسوي

چهارشنبه|ا|21|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن