تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820940077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ها


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: تازه ها
حقوق لازم براي حداقل زندگي : 679 هزار تومان
عضو كميته مزد كانون هماهنگي شوراهاي اسلامي كار تهران گفت : تحقيقات اين كميته نشان مي دهد كه بر مبناي حداقل 44 كالاي اساسي هزينه هاي ابتدايي يك خانواده چهار نفره از 679 هزار تومان كمتر نخواهد بود . به گزارش ايلنا علي اديم افزود : بر اين اساس حداقل دستمزد كارگران براي سال جديد نبايد حتي يك ريال از 250 هزار تومان كمتر باشد . وي گفت : اين در حالي است كه به موجب تصميم دولت مبني بر افزايش بهاي حامل هاي انرژي اخذ ماليات بر ارزش افزوده و نقدي شدن يارانه ها سير صعودي تورم در سال 88 شديدتر خواهد شد. وي افزود : تجربه هر ساله نشان مي دهد كه افزايش دستمزدها در نهايت فقط براي چند ماه جواب گوي هزينه زندگي كارگران بوده است . وي با اشاره به مطالبات مزدي معوقه كارگران در سال هاي جنگ و پس از آن گفت : مي دانيم براي كارخانه ها امكان پرداخت دستمزد 679 هزار توماني وجود ندارد اما نبايد كاري كرد كه كارگران براي تامين هزينه هاي خود سردرگم بمانند .
« آنتي ساركوزيسم » در فرانسه رو به گسترش است
روزنامه لوموند چاپ پاريس گزارش داد كه پديده آنتي ساركوزيسم در فرانسه در حال گسترش است و هواداران « نيكلا ساركوزي » كه در انتخابات رياست جمهوري گذشته به وي راي داده بودند اكنون نگاه مثبتي به او ندارند. لوموند افزود : در حاليكه « نيكلا ساركوزي » رييس جمهور فرانسه براي مقابله با بحران مالي جهاني كه اين كشور را نيز در برگرفته تلاش زيادي را به كار گرفته است اما گزارشها حاكي از اين است كه وي محبوبيت اوليه خود را از دست داده و پديده « آنتي ساركوزيسم » در اين كشور در حال افزايش است . بنابر اين گزارش كاهش محبوبيت ساركوزي به ويژه پس از تعطيلي شماري از كارخانه ها و بيكاري كارگران موجب كاهش شديد محبوبيت رييس جمهور فرانسه شد و اينك مخالفت با سياست هاي وي در ميان قضات وكلاي مدافع پزشكان معلمان و دانشجويان همچنان رو به افزايش است .
توطئه جديد « جند الشيطان » در تاسوكي
با هوشياري مرزدارن ميهن اسلامي عمليات جديد گروهك عبدالمالك ريگي در منطقه تاسوكي خنثي و تعدادي از اشرار اين گروه به هلاكت رسيدند. در آستانه سومين سالگرد فاجعه تاسوكي عناصر باقيمانده و فريب خورده گروهك جند الشيطان (ريگي ) كه با تجهيزات آمريكايي روانه مناطق اطراف تاسوكي شده بودند به كمين نيروهاي اسلام خورده و تعداد زيادي از آنها به درك واصل يا اسير شده و تعدادي هم پا به فرار گذاشتند. گفته مي شود افرادي كه كشته شده اند پس مانده هاي عبدالمالك هستند كه به قصد ارتكاب جنايت ديگري شبيه تاسوكي با تجهيزات قابل توجهي وارد ايران شده بودند. آنان يك بار ديگر بنا داشتند تا افراد ديگري را به بهانه مبارزه با نظام در راستاي اهداف دشمنان اسلام با گرفتن پول هنگفتي به شهادت برسانند. به گزارش سايت ابنا آخرين خبرها حاكي است كه تعداد تروريست هاي كشته شده 15 نفر بوده است . ضمن اينكه 6 نفر از مرزداران و جان بركفان ميهن اسلامي هم زخمي شده اند . بنا به گفته اين خبرگزاري بين كشته شده ها افراد نزديك به عبدالمالك ريگي حضور داشته اند كه فعلا تيم شناسايي در حال تشخيص هويت معدومين است .
ايران اظهارات زيباري درباره اروندرود را رد كرد
سفير ايران در بغداد وجود هرگونه اختلاف ميان ايران و عراق را در خصوص مسايل مرزي رد كرد. در پي اظهارات هوشيار زيباري وزير امور خارجه عراق مبني بر وجود اختلافات جدي ميان ايران و عراق درباره ترسيم مرزهاي زميني و دريايي حسن كاظمي قمي سفير ايران در بغداد در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن وجود هرگونه اختلاف ميان دو طرف را در اين باره رد كرد. وي اظهار داشت : كميته هاي ويژه ترسيم مرزها به زودي كار خود را آغاز خواهند كرد. وزير امور خارجه عراق در گفتگو با تلويزيون الشرقيه مدعي مشكلات گسترده با ايران درباره ترسيم مرزها با اين كشور شده بود.
دو برابر شدن زنان زنداني در 7 سال گذشته
يك پژوهشگر مسائل اجتماعي ايران از افزايش دوبرابري تعداد زنان زنداني طي هفت سال گذشته خبر داد. به گزارش سايتر « ايلنا » سعيد مدني در نخستين نشست از سلسله نشست هاي تخصصي مجازات و خشونت با عنوان زنان زنداني و كودكان آنها گفت : در سال 80 حدود چهار درصد از زندانيان را زنان تشكيل مي دادند و تخمين زده مي شود در حال حاضر حدود هشت درصد زندانيان زن باشند . وي با بيان اين كه مادران زنداني افرادي مجرم و بسياري از آنها دچار اختلالات روحي و رواني هستند و مطالعاتي كه بر روي زندان زنداني انجام شده است اين گفته ها را تاييد مي كند تصريح كرد : از حدود چهار درصد زنان زنداني سال 80 بالغ بر 60 درصد بين 19 تا 29 سال و اغلب داراي فرزند بودند.
واردآوردن خسارت به اموال شيعيان عربستان
پايگاه خبري « الراصد » وابسته به شيعيان عربستان ديروز از به آتش كشيدن خودروي يكي از معلمان شيعه توسط افرادي ناشناس كه به نظر مي رسد نيروهاي افراطي هيئت امر به معروف و نهي از منكر بوده اند در منطقه « الجوف » در شمال عربستان سعودي خبر داد. اين پايگاه خبري همچنين افزود : چندين جوان كه صورت خود را پوشانده بودند ساعات اوليه صبح خودروي يك معلم شيعي را در شهر « سكاكا » در منطقه « الجوف » در شمال عربستان سعودي به آتش كشيده و فورا پا به فرار گذاشتند. اين پايگاه خبري در ادامه نوشت : پس از تماس اهالي منطقه خودروي آتش نشاني فورا خود را به محل اين جنايت رساند اما خودرو به طور كامل در آتش سوخته بود. تحقيقات نيروهاي پليس منطقه در مورد اين جنايت آغاز شده است . در همين حال منابع آگاه شيعي اعلام كردند طي چند روز اخير به جز اين جنايت چندين خودرو متعلق به شيعيان در معرض آتش سوزي و آسيب رسيدن از سوي افراط گرايان وهابي قرار گرفت اما تلاش آنان ناكام ماند.
كلهر : احمدي نژاد بانيروي انتظامي راسا برخورد مي كند!
مشاور رسانه اي رئيس جمهور تصريح كرد كه اگر نيروي انتظامي در طرح امنيت اجتماعي روي حرف خودش بايستد وزير كشور با اين نيرو برخورد مي كند و اگر وزير كشور هم برخورد نكرد احمدي نژاد راسا وارد خواهد شد. مهدي كلهر با اعلام مخالفت دولت با قرائت پليس از ارتقاي امنيت اجتماعي تاكيد كرد كه رئيس جمهور با لباس مردم كاري ندارد و پليس نيز بايد « كف قانون » را اجرا كند : يك قرائت در پليس وجود داشت كه معتقد بود من بايد وظايفي را كه آموزش و پرورش حوزه علميه و صدا و سيما انجام نداده بايد انجام دهم و دكتر احمدي نژاد از روز اول مخالف بود. من براي آنكه تقابل دولت و پليس در جامعه زشت بود نامه اي سرگشاده به آقاي سردار احمدي مقدم نوشتم و به ايشان تذكر دادم مواظب باشيد اين راه بسيار خطرناك است و از افراط و تفريط بپرهيزيد. باز دوباره آقاي الهام تذكر دادند كه اين شيوه را قبول نداريم . كلهر با اشاره به وضعيت موهاي خودش اظهار داشت كه احمدي نژاد پيش از اين گفته است : « اتفاقا اسلام روز همين شكل و قيافه كلهر است » و سپس خاطره انتخابات سال 84 را تعريف كرد : « من شبي كه براي مناظره با آقاي مرعشي مي رفتم به آقاي احمدي نژاد گفتم مي خواهيد برم آرايشگاه بعد بروم مناظره . دكتر گفت نه و اصرار داشت كه من با همين تيپ و قيافه در مناظره حاضر شوم . »
دفتر آيت الله سيستاني خبر يك روزنامه عراقي را تكذيب كرد
يكي ازمسئولان دفتر آيت الله سيستاني گفت : خبري كه توسط روزنامه « المشرق » در مورد برخي اظهار نظرهاي رد و بدل شده ميان آيت الله سيستاني و آقاي رفسنجاني منتشر شده به هيچ وجه صحت ندارد. سيد محمد علي طباطبايي در مورد انتشار برخي اخبار مبني بر توصيه آيت الله سيستاني به آقاي هاشمي رفسنجاني به عدم دخالت در امور داخلي عراق گفت : خبري كه توسط روزنامه « المشرق » در مورد برخي اظهارنظرهاي رد و بدل شده ميان آيت الله سيستاني و آقاي هاشمي رفسنجاني منتشر شده به هيچ وجه صحت ندارد و دروغ محض است . وي افزود : اين گونه اخبار شايعه پراكني است . حتي برخي روزنامه ها نوشته بودند كه آيت الله سيستاني دعوت آقاي هاشمي رفسنجاني را رد كرد كه آن خبر هم درست نيست . آيت الله سيستاني گفته بود كه رفتن به حرم اميرالمومنين (ع ) كه خيلي هم نزديك بوده مشكل است چه برسد اينكه بخواهد به ايران سفر كند. گفتني است روزنامه المشرق چاپ بغداد كه از روزنامه هاي وابسته به جناح هاي سني مذهب است در شماره صبح ديروز خود طي خبري با هدف اختلاف افكني ميان عراق و ايران ادعا كرد كه در ديدار آقاي هاشمي رفسنجاني با آيت الله سيستاني وي از آقاي هاشمي خواسته است كه ايران از دخالت در امور داخلي عراق خودداري كند.

چهارشنبه|ا|21|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن