تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816498471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان پزشكي قانوني خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان پزشكي قانوني خبر داد
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان پزشكي قانوني گفت: براي ايجاد ارتباط بيشتر ميان فقها و علمل و پزشكان مركز تحقيقات اختصاصي فقهي پزشكي قانوني در قم احداث مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، احمد شجاعي ظهر امروز در مراسم اختتاميه سومين همايش سراسري طب و قضا در هتل پرديسان مشهد ضمن تشكر و خوب ارزيابي كردن برگزاري اين همايش و مطالب ارائه شده در آن اظهار داشت: مباحث ارائه شده توسط پزشكان در حوزه پزشكي و همچنين مباحث حقوقي مطرح شده توسط قضات از بار تحقيقاتي و مطالعاتي خوبي برخوردار بود.
رئيس سومين همايش سراسري طب و قضا افزود: اما در بعد سوم اين همايش كه همان بعد مسائل فقهي و و شرعي است با مقداري ضعف روبه‌رو بوديم كه مي‌تواند نشان‌ دهنده نبود ارتباط قوي با حوزه و علما در زمينه باشد.
وي ادامه داد: نبود ارتباط قوي بين فقها و علما با دو گروه پزشكان و قضات به عنوان يك نقيصه در اين زمينه مطرح است چرا كه بررسي مباحث عنوان شده در طي اين همايش لازمه وجود بحث‌هاي علمي پزشكي، مباحث حقوقي و همچنين بحث‌هاي فقهي و شرعي است كه از در كنار هم بودن همه اين‌ها مي‌توان به نتيجه نهايي و مورد نياز رسيد.
شجاعي ايجاد مركز تحقيقات فقهي پزشكي قانوني را در راستاي اقدام جهت رفع اين نقيصه عنوان كرد و اظهار داشت: وجود اين مركز و قرارگرفتن آن در شهر قم مي‌تواند كانال ارتباطي خوبي ميان مركز تحقيقات قم، مراكز تحقيقات حوزه علميه، مراجع و علماي مختلف را ايجاد كند تا امكان بررسي دقيق و همه‌جانبه موضوعات مهم و پاسخ گويي به سؤالات حوزه پزشكي قانوني فراهم شود.
رئيس سازمان پزشكي قانوني در رابطه با احتمال ايجاد يك كميته جهت ادامه پيگيري مطالعه بر روي مباحث ارائه شده در سومين دوره همايش سراسري طب و قضا خبر داد و گفت: اين كميته مي‌تواند تا حصول نتيجه نهايي كار را ادامه داده و مصوبات اين همايش را پيگيري كند تا در مواردي كه نياز به اصلاح يا وضع قانون است با همكاري مجلس و نمايندگان اين اقدام صورت گيرد.
وي افزود: اين كميته همچنين مي‌تواند در مواردي كه نياز به يك وحدت رويه و ابلاغ درون قوه باشد از طريق مسئولان قوه، در مواردي كه پزشكي قانوني نياز به يك قانون و رويه واحد دارد از طريق پزشكي قانوني، در مواردي كه نواقص مباحث علمي وجود دارد از طريق دانشگاه‌ها و مراجع علمي در زمينه رفع آن استفاده كرد.
شجاعي ادامه داد: همچنين اين كميته در شرايطي كه در مسائل حقوقي نياز به ايجاد تغييرات وجود دارد مي توان از حقوق‌دانان و يا در مواردي كه سؤال يا مسئله اي در زمينه مباحث فقهي وجود دارد مي‌توان از مركز تحقيقات فقهي پزشكي قانوني در قم كمك گيرد تا يك نتيجه عملي از مباحث ارائه شده در اين همايش حاصل شود.
رئيس سومين همايش سراسري طب و قضا تهيه كتاب جامعي از مباحث طرح شده در همايش با بررسي‌ها و مطالعات تكميلي اين كميته احتمالي را اقدامي بسيار مناسب و قابل توجه ارزيابي كرد و اظهار داشت: كتب جامعي كه همه مسائل علمي، شرعي، فقهي و حقوقي را مطرح و بررسي كرده باشد مي‌تواند مرجع بسيار مناسبي براي مجلس و ساير نهاد‌ها جهت استناد به آن در زمينه وضع قوانين و همچنين براي علاقه‌مندان و محققان محسوب شود.
رئيس سازمان پزشكي قانوني در پايان مراسم اختتاميه اين همايش اظهار داشت: بر اساس اقدامات و برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، چهارمين همايش سراسري طب و قضا دو سال آينده در بهار سال 1392 در شهر شيراز برگزار مي‌شود.
انتهاي پيام/م20

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن