تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819169851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در جريان دومين روز از برگزاري جشنواره عمار عنوان شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در جريان دومين روز از برگزاري جشنواره عمار عنوان شد
خبرگزاري فارس: دومين روز از برگزاري دومين جشنواره مردمي عمار با نقد و بررسي فيلم‌هايي چون «دوپينگي‌ها» و «سلام بر ابراهيم» همراه بود.


به گزارش خبرنگار فرهنگي فارس، دومين روز جشنواره مردمي فيلم عمار روز گذشته در حالي برگزار شد كه آغاز آن با اكران فيلم سينمايي «ترن» ساخته زنده‌ياد امير قويدل بود.
بنابر اين گزارش روز گذشته مهم‌ترين فيلمي كه در جريان جشنواره فيلم عمار اكران شد، فيلم مستند «دوپينگي‌ها» بود كه در آن به بررسي تلاش جريان روشنفكري سينماي ايران براي تحريم فيلم «اخراجي‌ها‌3» و حمايت بي‌چون و چراي آنان از فيلم «جدايي نادر از سيمين» مي‌پردازد.
در اين مستند با برخي از بزرگان سينماي ايران درباره جريان تحريم فيلم «اخراجي‌ها 3» توسط جريان فتنه گفت‌وگو شده است.
تهيه‌كننده مستند دوپينگي‌ها، «محمدسعيد جباري» است و تدوين و صداگذاري آن توسط «مجتبي خلفي‌زاده» انجام داده است.
پس از پايان اكران اين فيلم، جلسه نقد و بررسي با حضور كارگردان، تدوينگر، محمد حسين بدري، مجري و سعيدي نويسنده برگزار شد.

* باطني: نتوانستيم مسئله حمله به حاتمي‌كيا را در «دوپينگي‌ها» ارائه كنيم

در اين نشست محمدصادق باطني، كارگردان فيلم با اشاره به سه بخش مستند «دوپينگي‌ها» گفت: اين فيلم ابتدا قرار بود تنها مقايسه رفتار و گفتار جريان روشنفكري در جريان اكران «اخراجي‌ها 3» باشد اما اتفاقات جديدي يكي پس از ديگري رخ داد كه نكات بيشتري به فيلم ما افزوده شد.
وي افزود: حمله جريان روشنفكري به عليرضا افتخاري، پروانه معصومي، شهاب حسيني و ... در اين فيلم ارائه شده است و اين البته ادامه دارد و ما نتوانستيم مسئله حمله به ابراهيم حاتمي‌كيا را ارائه كنيم.
در ادامه اين نشست باطني در پاسخ به سوال يكي از حضار در اينباره كه «شما يك طرفه به قضاوت نشسته‌ايد و بايد هشداري به مسئولان مي‌داديد كه چرا اجازه كار به ديگران نمي‌دهند؟»، گفت: هنگامي كه جعفر پناهي در تهران دستگير شد يك جريان برنامه‌ريزي فرهنگي در «سينماتك» فرانسه 50 طرح هجمه عليه ايران و سينماي ايران را طرح ريزي كردند.
وي افزود: يكي از اين 50 طرح در جشنواره برلين بود كه هم‌زمان با سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي برگزار مي‌شود و در نسخه سال 2011 اين جشنواره و در افتتاحيه آن يك ساعت تمام براي جعفر پناهي روضه‌خواني كردند و «وا حقوق بشرا» سر دادند.
كارگردان «دوپينگي‌ها» ادامه داد: در طول جشنواره برلين 2011 و در همه اكران‌ها صندلي خالي جعفر پناهي را قرار دادند و با همه اين حرف‌ها در اختتاميه جشنواره برلين 3 جايزه به فيلم «جدايي نادر از سيمين» دادند كه اين سوال برانگيز است كه چرا؟
وي با بيان اينكه آن‌ها در فرهادي يك شيرين عبادي ديدند، تاكيد كرد: آن‌ها طرح ريخته‌اند كه فيلم «جدايي نادر از سيمين» در اكثر جشنواره‌هاي معتبر برنده شود و امروز براي گلدن گلوب دومين جشنواره بزرگ سينمايي و جشنواره بفتا آن را نامزد كرده‌اند و شما بدانيد كه اين‌ها با توجه به رقيبان فيلم در اسكار، اين جايزه را به «جدايي نادر از سيمين» مي‌دهند.
باطني افزود: حال سوال اينجاست كه چرا به فرهادي كه چند سمند در جشنواره فيلم فجر برنده شد و حتي يك نماينده براي دريافت جايزه در اختتاميه فجر نداشت و احترامي براي آن قائل نشد، پس از جشنواره برلين 500 ميليون تنها براي تحقيقات كار بعدي خود گرفت؟ آيا هنوز معتقديد اجازه نمي‌دهند كه ديگران و نظرات ديگر اجازه ساخت فيلم ندارند؟
باطني در ادامه اين نشست همچنين در پاسخ به منتقدي كه اين فيلم را داراي كمترين پژوهش، عدم انسجام در ترتيب سكانس‌ها و خارج شدن از اصول مستندسازي ژورناليستي مي‌دانست، گفت: بايد روي ريز به ريز آنچه گفتيد صحبت كنيم و برخي را دليل دارم برخي را توجيه و برخي از ضعف‌ها را قبول مي‌كنم اما اين كار اول من است و ما در مركز مستندسازي سفير 30 مهندس هستيم چراكه ما در اين مركز به اين نتيجه رسيديم كه آنان كه تحصيل‌شان در اين زمينه است و مي‌توانند كار بسازند سلاح دوربين را زمين گذاشته‌اند.

* سازنده «سلام بر ابراهيم»: ارشاد، صداوسيما و سپاه از كار براي شهدا حمايت نمي‌كنند

بنابر اين گزارش در روز دوم جشنواره فيلم عمار همچنين براي فيلم‌هاي آذرخش ساخته سيامك مختاري، سلام بر ابراهيم ساخته ابوذر قاسمي، «نامه‌ها، عكس‌ها، آدم‌ها» ساخته سيدمحمدرضا خردمندان و پايان مدارا ساخته محمدحسين خوش‌بيان جلسه نقد و بررسي برگزار شد.
ابوذر قاسمي سازنده فيلم مستند «سلام بر ابراهيم» كه به بررسي زندگي شهيد ابراهيم هادي مي‌پردازد در جلسه نقد و بررسي و پرسش و پاسخ با انتقاد از گلايه‌هاي معاون سينمايي ارشاد درباره عدم حضور نيروهاي ارزشي در سينما، گفت: گويا شما ارزشي‌ها را فقط آقازاده‌ها مي‌دانيد و حمايتي از كار درباره شهدا نمي‌كنيد.
وي با اشاره به هزينه 250 هزار توماني براي ساخت مستندش، افزود: نمي‌توان اين مستند را با مستندي كه 2.5 ميليون هزينه كرده است مقايسه كرد.
كارگردان «سلام بر ابراهيم» تصريح كرد: آقايان چه در ارشاد، چه در صدا و سيما و حتي در سپاه از كاري كه براي شهدا ساخته شود حمايتي نمي‌كنند؛ وقتي به سپاه مي‌رفتيم براي كسب حمايت مي‌گفتند ساخته شده است؛ بله براي چه كساني براي شهيد همت و شهيد خرازي نه براي شهيد ابراهيم هادي.
همچنين در جلسه نقد و بررسي و پرسش و پاسخ فيلم مستند «آذرخش» كه به واقعه 16 آذر مي‌پردازد، سيامك مختاري با اشاره به نحوه ساخت اين مستند، گفت: چون قبلا كار كليپ كرده بودم سعي كردم در اين فيلم به جاي بازسازي صحنه‌هاي 16 آذر از نقاشي استفاده كنم.
بنابر اين گزارش وحيد آقا ساخته محمدمهدي خالقي كه به زندگي شهيد ديالمه مي‌پردازد، «آسيايي‌ها به غزه مي‌روند» ساخته سعيد فرجي كه به حركت كاروان آسيايي شكست حصر غزه مي‌پردازد و همچنين نگهبان‌آرا ساخته مهدي نقويان و همچنين پايان مدارا ساخته محمدحسين خوش‌بيان درباره فتنه 88 مورد توجه مردم قرار گرفت.
انتهاي پيام/ي

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن