تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803887532




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فتنه عاشوراي 88، خون ملت ايران را به جوش آورد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فتنه عاشوراي 88، خون ملت ايران را به جوش آورد
اصفهان- پس از شكست سران فتنه در انتخابات 22خرداد 88 و آغاز فتنه گريهاي شبانه روزي در فاصله پس از انتخابات تا روز عاشوراي حسيني، مسئولان ، نيروهاي امنيتي، انتظامي و مردم ولايتمدار ايران اسلامي تلاش كردند با خويشتن داري، مذاكره، گفت وگو و ديپلماسي سياسي آتش فتنه گران را خاموش كنند.


اين شرايط درحالي بود كه فتنه گران با خط دهي رسانه هاي غربي بر اوج حماقت خود مي افزودند تا آنكه در ظهر عاشورا و مصادف با مقدس ترين روز شيعيان جهان، همانند سپاه يزيد بر پرچم ها، خيمه ها، كتل ها، هياتهاي عزاداري حمله كردند و به غارت اموال عمومي و دولتي پرداختند و بارديگر صحنه كربلا را در پايتخت ام القراي جهان اسلام تداعي كردند.

در اين هنگام خيل عاشقان اباعبدالله الحسين (ع) كه سالها آرزوي حضور در كربلا و در كنار سرور و مقتدايشان را داشتند، به خيابانها، روستاها، شهرها و كلانشهرهاي ايران عزيز ريختند و با عمق جان فرياد "يا حسين مظلوم" سردادند.

آري پس از13 قرن و اندي بارديگر نوبت به مردم ايران اسلامي رسيد تا وفاداري خود را به اهل بيت پيامبر (ص) نشان دهند.

و اينك در روز نهم ديماه 88 فرصت از راه رسيد و مرد و زن، پير و جوان و كودك، جانبازان، رزمندگان دفاع مقدس و همه و همه كه خونهاي بدن آنها به جوش آمده بود، در قالب هياتهاي عزادار از هرسو و برزني و با مشتهاي گره كرده، اشكهاي جاري برگونه ها و از عمق وجود فرياد و بانگ برآوردند "ياحسين(ع)"، "يا ابوالفضل(ع)"، "يا زينب(س)"، "مرگ بر منافق"، "مرگ بر فتنه گر"، "خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست"، "واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد" و... راهي خيابانها و ميدانهاي اصلي شهر و منطقه خود شدند و صحنه بي بدليلي را در تاريخ ايران ثبت كردند.

حوادث بعد از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري از معدود حوادثي بود كه در سال هاي پس از انقلاب اسلامي، كشور را در آزمون سختي قرار داد و نظام اسلامي پس از سه دهه از استقرار آن توانست از اين آزمايش نيز سربلند خارج شود.

حوادث عاشوراي سال 88 و هتاكي به ساحت مقدس سيد الشهدا(ع) يكي از پيامدهاي حوادث ماههاي پر التهاب پس از انتخابات 88 و نقطه اوج چندماه فتنه انگيزي محسوب مي شد كه به بركت و عنايات الهي، هدايت خردمندانه رهبر معظم انقلاب و بصيرت و هوشياري مردم اين فتنه خاموش شد.

مهمترين عامل خاتمه فتنه گيريهاي سال 88 را مي توان به بيداري اقشار مختلف مردم و گوش به فرمان رهبر عظيم الشان ايران اسلامي بودن، ياد كرد.

يادآوري آن حماسه بزرگ كه حضرت آيت الله خامنه اي بارها از زواياي مختلف به ريشه هاي عميق آن پرداختند، از اهميت بسياري برخوردار است و بايد به آن توجه ويژه اي داشت و همچنان ابعاد گوناگون آن را براي جامعه و بويژه جوانان بازخواني كرد تا ملت ايران نسبت به چنين حركت هايي هوشيار باشند و در آينده با بصيرت بيشتري عمل كنند.

در همين حال جمع زيادي از مردم فهيم و بصيراصفهان نيز همانند آحاد ملت ايران كه از دشمن شناسي، موقعيت شناسي و شعور سياسي بالايي در 30سال گذشته برخوردار بودند، روز هشتم ديماه 88 به صورت خود جوش به خيابانهاي اين شهر آمدند.

در همين زمينه تعدادي از شهروندان اصفهاني روز جمعه مصادف با دومين سال اين حماسه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا به بيان ديدگاه ها و مواضع خود درباره حماسه هاي هشتم و نهم ديماه 88 پرداختند.

يكي از شهروندان اصفهاني با بيان اينكه حماسه هشتم و نهم دي ماه در تاريخ اسلام ماندگار است، گفت: حوادث تلخ هتك حرمت عاشوراي حسيني در سال 88را نمي توان فراموش كرد.

"حامد خسروي" افزود: حوادث تلخ و ناگوار روز عاشوراي حسيني در مركز نظام جمهوري اسلامي ايران، اهانتي بزرگ به ساحت اسلام و مقدس ترين ارزش هاي ديني و مذهبي بود.

وي با بيان اينكه رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب موجب خاموش شدن جريان فتنه و شكست دشمنان شد، اظهاركرد: مردم ايران توانستند مقابل جريان فتنه 88 ايستادگي و دشمنان جمهوري اسلامي را شكست دهند.

يكي از كارمندان اصفهاني نيز گفت: گرچه مردم ايران توانستند از جريان فتنه عبور كنند اما نبايد به اين مساله نگاه سطحي داشته باشيم.

"خليل همتي" با بيان اينكه دشمنان در جريان فتنه با شكست سختي روبرو شدند، افزود: ملت ايران نيز از حوادث سال هاي گذشته درس هاي زيادي براي تداوم انقلاب اسلامي و ايستادگي در مقابل دشمن آموخت.

وي با بيان اينكه فرمايشات رهبر معظم انقلاب در كنترل فتنه سال 88 راهگشا بود، اظهاركرد: بيانات رهبري نقشه راه انقلاب است و بايد مسوولان و مردم آن را سرلوحه كار خود قرار دهند.

يكي ديگر از شهروندان اصفهاني نيز با بيان اينكه مردم اصفهان در حماسه هشتم دي، پايبندي خود را به ولايت فقيه نشان دادند، گفت: حماسه هشتم و نهم ديماه در تاريخ حماسه هاي ملت ايران فراموش نشدني است.

"فاطمه هاشمي" افزود: بصيرت، ايمان و تبعيت از رهبري سبب خنثي شدن فتنه ها و توطئه هاي دشمنان اين كشور شد.

وي، راهپيمايي سراسري 9 دي ماه 88 را حركت الهي و مردمي دانست و اظهاركرد: مردم ايران هميشه در تمام صحنه ها حضور فعال دارند.

يكي از شهروندان اصفهاني، فتنه 88 را يك طراحي دقيق از سوي دشمنان اين مرز و بوم عنوان و گفت: اين فتنه را سازمان جاسوسي استكبار و رژيم صهيونيستي طراحي كرده و توسط برخي عنصر خودفروخته به اجرا گذاشت.

"رضا حيدري" به حضور پرشور آحاد مردم در حماسه نهم دي ماه و دفاع از آرمان هاي انقلاب و نظام اسلامي اشاره كرد و گفت: رسانه ها خارجي از اين حضور حماسي مردم در 9 دي شگفت زده شدند.

وي با اشاره به اينكه دشمن براي نهمين دوره از انتخابات مجلس شوراي اسلامي نقشه هاي شومي طراحي كرده است، افزود: فتنه 88 را از ياد نبريم كه درس هاي زيادي براي مردم ايران داشته است.

يكي از دانش آموزان اصفهاني گفت: هشتم و نهم ديماه روزهاي خروش ملت ايران در مقابل توطئه ها و فتنه هاي دشمنان بود.

" آرمان قرباني" افزود: در اين روز ملت هميشه در صحنه ايران اسلامي به صورت خودجوش براي دفاع از ارزش هاي ديني به خيابان ها آمدند و بساط فتنه گران را برچيدند.

7137/1011/587

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30739858

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3724]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن