تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812787419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشتمين دوسالانه نقاشي ايران آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: هشتمين دوسالانه نقاشي ايران آغاز شد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - هنرهاي تجسمي

هشتمين دوسالانه ملي نقاشي ايران با حضور هنرمندان و علاقه مندان پنجشنبه ـ هشتم دي ماه ـ در موسسه فرهنگي، هنري صبا گشايش يافت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود شالويي، مدير كل مركزهنرهاي تجسمي در افتتاحيه دوسالانه با اشاره به رشد كمي و ارتقاي كيفي آثار در هشتمين دوره دوسالانه گفت: همراهي هنرمندان و سعي و همت مسؤولان و همكاران دوسالانه موجب شد، دوسالانه پررونق و پرمحتوا و با ارزش برگزار شود.

شالويي با تاكيد بر برگزاري منظم دوسالانه نقاشي، بيان كرد: اميدواريم دوسالانه نقاشي با شور و رونق و بدون وقفه برگزار شود و زنگ آغاز نهمين دوسالانه ملي نقاشي ايران با اختتاميه هشتمين دوسالانه نواخته شود.

مدير كل مركزهنرهاي تجسمي در ادامه از هنرمندان پيشكسوت، استادان و هنرمندان جوان كه در دوسالانه همكاري و مشاركت داشتند، اعضاي شوراي سياستگذاري، هيات انتخاب و داوري، دبير و نهادها و مراكز مشاركت كننده در دوسالانه قدرداني كرد.

***

در ادامه اين مراسم احمد وكيلي ـ دبير هشتمين دوسالانه ملي نقاشي ايران ـ گفت: در اين دوسالانه 6226 اثر از 1589 هنرمند به دبيرخانه رسيد كه پس از دو مرحله بررسي توسط هيات انتخاب 317 اثر براي دوسالانه انتخاب شد.

وكيلي با اشاره به تم دوسالانه گفت: براي اولين بار براي دوسالانه نقاشي تم در نظر گرفته شد و با نظر اعضاي شوراي سياستگذاري تم «نگاهي نو به مكتب هرات» براي دوسالانه انتخاب شد و اگر اين رويكرد ادامه يابد نقاشي ما به هويت ملي دست مي يابد.

***

همچنين يوري دولان، داور هشتمين دوسالانه ملي نقاشي ايران از كشور اسلواكي نيز در اين مراسم گفت: كشور ايران ر ا دوست دارم و نقاشي و نقاشان ايران را مي شناسم و با هنرمندان ايران ارتباط دارم. در كارگاه‌هاي نقاشي دوسالانه كه در فضايي مناسب در شهر تاريخي و فرهنگي نيشابور برگزار شد نقاشان جوان در اين كارگاهها با الگو قرار دادن هنر ايراني و با نگاهي جديد آثارشان را خلق كردند.

دولان افزود: آثاري كه در اين ورك شاپ با نگاه معاصر و توجه به ريشه هاي هنر ايران ارائه شد فراتر از تصورم بود. آثار نقاشان جوان ايران قابليت عرضه در كشورهاي مختلف جهان را دارند و ضرورت دارد كه زمينه اي براي عرضه آثار هنرمندان ايران در جهان فراهم شود.

***

در بخش ديگري از اين مراسم، احمد خليلي فرد، نقاش و عضو شوراي سياستگزاري هشتمين دوسالانه ملي نقاشي ايران و داور دوسالانه نيز گفت: ديرزماني بود نقاشان اين ديار در سرزمين غوغاي رنگ و خط كه بينال(دوسالانه) مي ناميم گرد هم نيامده بودند. رنگ تشنگي از لبان همه جاري بود و شوق ديدار نقاشي هايتان در دل زبانه مي كشيد. جمعي از دلسوختگان و عاشقان هنر نقاشي كه براي شما عزيزان نام آشنايند به دعوت مركز هنرهاي تجسمي و موزه هنرهاي معاصر تهران كه سكاندارش همواره يار و مددكار نقاشان اين ديار بوده است، دور هم جمع شدند كه ديدار امروز را رقم زد تا شايد عشق آغاز شود.

خليلي فرد در ادامه گفت: اين جمع را همه به خوبي مي شناسند،و با مهربا ني ها، دوستي ها و حتي جدل هايشان آشنايند. سكان اين بي ينال به دست يكي از تربيت يافتگان مدرسه معلم بزرگ و انديشمند دلسوز نقاشي ايران مرحوم هانيبال الخاص افتاد. همين جا شايسته است كه قدردان همكاري و همياري بي دريغ تمامي بزرگواراني باشيم كه با رويي گشاده و سينه هايي مالامال از مهرباني دست ياري به سوي ما دراز كردند و يار و ياورمان شدند.حاصل اين هم انديشي و همفكري نمايشگاهي است كه اينك رودر روي شماست كه به پيشنهاد دبير محترم بي ينال و دوست بزرگوارمان احمد وكيلي و تاييد شوراي محترم سياستگزاري بر مبناي "نگاهي نو به مكتب هرات" كه جمع تمامي مكاتب پيش از خود بود، نام نهاده شد تا شايد به هدف والاي خود دست يابيم.

وي ادامه داد: هدف اين بود كه توجه هنرمندان و هنرجويان عزيز ايران را دگر باره به گذشته پرافتخار خود با نگاهي نو و با تامل به هنر نقاشي ايراني كه در مقاطعي از تاريخ هنر جهان موثر افتاده و نيز هنرمندان بسياري از درخت پربار نگارگري ايراني ميوه ها چيده اند، جلب كند كه به مدد الهي ادعا داريم چنين شده است.

خليلي فر افزود: دليل اثبات اين ادعا حضور بي سابقه نقاشان از سراسر كشورعزيزمان است و نيز برپايي كارگاه آموزشي كه در نيشابور با حضور 40 هنرمند نقاش برگزار شد. كارگاهي كه طي دو روز در نيشابور برگزار شد و آثار آن در مشهد به نمايش گذاشته شد ، حاصل كار تعجب داوران خارجي را برانگيخت. داوراني را كه در كشورهاي متعدد نمايشگاه هاي فراواني را ديده اند و شاهد برپايي كارگاههاي بسياري بوده اند، به ستايش واداشت. باشد كه هنرمندان نقاش اين ديار چون گذشتگان خالق آثار زيبنده و با ارزش هنري باشند كه گنجينه هنري ايران را غني تر سازند.

او اعلام كرد: در هشتمين دوسالانه ملي نقاشي ايران 317 اثر از 286 هنرمند به نمايش گذاشته شده است كه 131 اثر با تم نگاهي نو به مكتب هرات و 186 اثر با موضوع آزاد است و در بخش مدعوين 50 اثر از 50 هنرمند پيشكسوت و استاد نقاشي ارائه شده است.

همچنين، در راستاي هشتمين دو سالانه ملي نقاشي ايران ،نمايشگاه آثار ورك شاپ دوسالانه ،در مشهد برگزار شد.

***

اختتاميه كارگاه دوسالانه نقاشي با حضور هنرمندان و مسوولان چهارشنبه ـ هفتم دي ماه ـ در مجتمع فرهنگي هنري امام رضا (ع) مشهد برگزار شد و نمايشگاه آثار كارگاه در نگارخانه «آرتين» مشهد گشايش يافت.

در مراسم اختتاميه كارگاه‌هاي دوسالانه نقاشي، احمد وكيلي ـ دبير هشتمين دوسالانه ملي نقاشي ايران ـ گفت: هشتمين دوسالانه نقاشي با يك خرد جمعي برنامه ريزي شد و براي اولين باردوسالانه نقاشي با يك تم يعني «نگاهي نو مكتب هرات» و براي اولين بار دوسالانه در مسير تمركز زدايي در تهران، نيشابور و مشهد برگزار شد.

وكيلي با اشاره به استقبال هنرمندان از دوسالانه گفت: در اين دوره ركورد شركت كنندگان در دوره هاي دوسالانه شكسته شد، 6226 اثر از 1589 هنرمند به دوسالانه ارائه شد و هنرمندان از استان هاي مختلف آثارشان را به دوسالانه فرستادند. 1047 نفر از هنرمندان شركت كننده در دوسالانه زن هستند كه نشان مي دهد زنان ايران حضور قدرتمندي در عرصه هنر دارند.

وي به تم نگاهي نو به مكتب هرات در دوسالانه پرداخت و گفت: اين موضوع براي پرداختن به هويت ايراني اسلامي انتخاب شده و اولين تلنگر و حركت است. اميدوارم با تداوم اين حركت فضاي نقاشي ايران با هويت ملي دنبال شود، در اين صورت هنر ايران در جهان مطرح مي شود و در دراز مدت اتفاق مهمي را در اين زمينه شاهد خواهيم بود.

وكيلي در پايان از هنرمندان و شركت كنندگان در دوسالانه و مسوولان و هنرمندان نيشابور در برگزاري كارگاه دوسالانه نقاشي قدرداني كرد.

سيد جواد جعفري مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي در ادامه گفت: دوسالانه نقاشي امسال در استان خراسان رضوي و تهران برگزار شد و موضوع «مكتب هرات» نيز پيوندي را با خراسان در اين دوسالانه برقرار كرد.

جعفري با اشاره به برگزاري دوسالانه نقاشي در استان خراسان رضوي گفت: اين دوسالانه زمينه هاي را براي پويايي بيشتر هنرهاي تجسمي در استان فراهم مي كند.

در ادامه اين مراسم جوايز برگزيدگان كارگاه‌هاي دوسالانه نقاشي معرفي شدند و جوايز آنها اهدا شد.

عرفان شهياد، حميد خندان و مريم مهدوي برگزيده شدند و شيما خشخاشي، سيد علي سيداني، ناهيد رمضاني، مصطفي سلطاني و مهدي پازوكي مورد تقدير قرار گرفتند.

همچنين در اين مراسم از هنرمندان پيشكسوت هنرهاي تجسمي خراسان رضوي تجليل شد و در اين بخش مرتضي روحاني، حسين ماستياني، اصغر كفشچيان مقدم، محمدرضا حميدي، صباح صدرزماني، حسين طالبي و علي اكبر وطن پرست و هنرمند زنده ياد بشير محدثي فر تجليل شدند.

پس از معرفي برگزيدگان كارگاههاي دوسالانه، نمايشگاه آثار هنرمندان شركت كننده در كارگاههاي دوسالانه در نگارخانه «آرتين» مشهد گشايش يافت كه اين نمايشگاه و فروش ٍآثار تا 26 دي ماه در نگارخانه آرتين ادامه دارد.

كارگاه‌هاي هشتمين دوسالانه ملي نقاشي ايران با حضور 40 هنرمند از 12 استان كشور 4و 5 دي ماه در كاروانسراي عباسي نيشابور برگزار شد و يوري دولان از اسلواكي، احمد خليلي فرد و داريوش حسيني آثار كارگاهها را داوري كردند.

انتهاي پيام

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن