تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815344113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس كميته آموزش و پرورش مجلس : دستگاه هاي دولتي در اجراي مصوب حذف كنكور كم كاري كرده اند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: رئيس كميته آموزش و پرورش مجلس : دستگاه هاي دولتي در اجراي مصوب حذف كنكور كم كاري كرده اند
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي، با الزامي دانستن اجراي مصوّب حذف كنكور، گفت: كم كاري دستگاه هاي دولتي، مانع اجراي اين مصوّب شده است.
اسدالله عباسي، نماينده رودسر و املش، عضو كميسيون آموزش و تحقيقات و رئيس كميته آموزش و پرورش، در مصاحبه اختصاصي با پايگاه اطلاع رساني اين شبكه، در خصوص حذف كنكور در سال 90 گفت: مجلس كليات حذف كنكور و جايگزين كردن سوابق تحصيلي را تصويب و اعضاي كارگروه آن را مشخص كرده است.

عبّاسي با بيان اينكه وزارتخانه ها و دستگاه هاي دولتي خود موظّف بودند روش هاي اين قانون را تنظيم كنند، افزود: ما درصدد نيستيم
براي آنها تعيين تكليف كنيم.

رئيس كميته آموزش و پرورش مجلس، كم كاري دستگاه هاي دولتي را مانع اجراي اين مصوّب دانست و گفت: اين مصوّب، هنوز به جاي مناسب نرسيده است.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات، با بيان اينكه از اعضاي كارگروه ويژه حذف كنكور، توضيح و گزارش خواستيم، ولي گزارش آنها قابل قبول نبوده است، افزود: پس از تصويب بودجه، نخستين جلسه مجلس شوراي اسلامي در سال 88، مبحث كنكور خواهد بود.

عباسي با بيان اينكه "پس از قانون شدن اين موضوع، مجريان حق ندارند كم كاري كنند"، گفت: بايد موضوع پيگيري شود و با بالا رفتن ظرفيت دانشگاه ها، راهكارهاي راهبردي هر چه سريع تر عملياتي شود.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، همچنين در خصوص سهميه كنكور گفت : قانون سهميه ها از دهه 70 است كه با ورود به دهه 90 اكنون بايد بازنگري و بخشي از اين سهميه تعديل شود.

رئيس كميته آموزش و پرورش، با اشاره به محروم شدن بسياري از دانشجويان نخبه كشور در سال گذشته گفت: امكانات آموزشي در كشور، فراهم كردن فرصت هاي آموزشي و آموختن براي همه دانشجويان مستعد در همه دانشگاه ها، به ويژه دانشگاه هاي مادر، بايد عادلانه توزيع شود.

عباسي، در خصوص برگزاري آزمون هاي استاندارد گفت: وزارتخانه هاي آموزش و پرورش و علوم، تحقيقات و فناوري نيز با توجه به امكانات و نرم افزارهاي موجود براي اجراي آزمون هاي استاندارد، هيچ مشكلي نخواهند داشت.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، در خصوص اينكه چرا همزمان با تدوين طرح و تصويب قانون، نظر آموزش و پرورش عنوان نشد تا اجراي طرح و رفع نقائص عقب نيفتد، گفت: با وجود انجام كارها، ولي پيگيري ها قابل توجه نبوده و ديدگاه ها منسجم و به شكل واحد در نيامده و خروجي جلسه ها بر ما روشن نشده است.

عباسي افزود: هنوز عزم جدّي و ملّي در كارگروه حذف كنكور مشاهده نشده است و پس از بررسي بودجه، نخستين پيشنهاد به كميسيون، درخواست ارائه گزارش فعاليت هاي اين كارگروه خواهد بود.

اين مقام آگاه، در خصوص مقدار اعتبارات اين مصوب گفت: براي اين مصوّب، احتياجي به اعتبارات نيست، ولي براي اجراي آزمون ها بايد دولت اعتبارات لازم را در نظر بگيرد و در آينده چنين كاري انجام خواهد شد؛ همان طور كه براي كنكور اعتبارات لازم اختصاص يافته و هيچ مشكلي نخواهد بود.

چهارشنبه|ا|21|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن