تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816723272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رحيمي: مصوبات جديدي در هيات دولت براي حل مشكلات ايلام تصويب شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رحيمي: مصوبات جديدي در هيات دولت براي حل مشكلات ايلام تصويب شد
ايلام- معاون اول رييس جمهوري گفت: در نشست امروز هيات دولت، علاوه بر رفع موانع اجرايي مصوبات استاني سه دور قبلي، مصوبه هاي جديدي نيز براي حل مشكلات استان ايلام تصويب شد.


به گزارش خبرنگار ايرنا، "محمدرضا رحيمي" عصر پنجشنبه پس از نشست هيات دولت در ايلام در جمع خبرنگاران بيان كرد: در اين نشست مصوب شد، وزير نيرو پرداخت حق آبه سد سيمره را بررسي و اجرايي كند.

رحيمي همچنين اختصاص 300 ميليارد ريال اعتبار براي عمران شهري و كمك به كشاورزان و دامداران استان را از ديگر مصوبه هاي جديد دولت عنوان كرد.

وي افزود: در اين نشست مصوب شد بانك مركزي، از خروج منابع بانك هاي خصوصي از استان ايلام جلوگيري كند.

معاون اول رييس جمهوري احداث پنج سرسراي ورزشي در شهرستان هاي مهران، دره شهر، شيروان چرداول، دهلران و ملكشاهي را از ديگر مصوبات جديد نشست هيات دولت عنوان كرد.

وي اظهار داشت: كار گروهي به رياست "محمود بهمني" رييس كل بانك مركزي تشكيل شده است تا تمامي نيازهاي ريالي و ارزي استان را شناسايي و تامين كند.

رحيمي ادامه داد: اعتبار ريالي مورد نياز از طريق بانك هاي داخلي و اعتبار ارزي از طريق صندوق توسعه ملي تامين خواهد شد.

وي اضافه كرد: استاندار ايلام به صورت مشروح جزييات مصوبات شوراي عالي اشتغال و نشست هيات دولت كه امروز در ايلام برگزار شد را براي مردم استان تشريح خواهد كرد.

**راهكارهاي مناسبي براي رفع معضل بيكاري در استان انديشيده شد

معاون اول رييس جمهور گفت: راهكارهاي مناسبي براي رفع معضل بيكاري استان در شوراي عالي اشتغال و نشست هيات دولت انديشيده شد.

رحيمي ادامه داد: در دولت هاي نهم و دهم در مجموع تا به امروز،13 ميليارد ريال و 800 ميليارد ريال تسهيلات در قالب قرض الحسنه، بنگاه هاي زود بازده و طرح هاي آمايش صنعتي پرداخت شده است.

وي اظهار داشت: استاندار ايلام و همكارانشان ايجاد هفت هزار شغل را در سال 79 تعهد كرده بودند كه خوشبختانه 12 هزار و 389 شغل يعني 80 درصد بيشتر از تعهد انجام شده، در اين استان شغل ايجاد شد.

معاون اول رييس جمهوري بيان كرد: همچنين در سال 90 در استان ايجاد بيش از 18 هزار شغل تعهد شده كه تاكنون منهاي بخش مسكن، 10 هزار و 600 شغل ايجاد شده است.

رحيمي گفت: نرخ بيكاري در استان ايلام بالاست و بايد اقدام هاي موثر و بيشتري براي تك نرخي شدن آن انجام شود.

وي تاكيد كرد: بيكاري مشكل اساسي خانواده ها و نگراني اصلي پدران و مادران است و بايد اين معضل حل و فصل شود.

معاون اول احمدي نژاد ادامه داد: در سفر چهارم هيات دولت به استان، موانع سر راه اشتغال جوانان برداشته شد و تصميم هايي گرفته شد كه اگر اجرا شود، ميزان بيكاري در ايلام به عدد بسيار پاييني خواهد رسيد.

رحيمي اظهار داشت: تنها با اختصاص بودجه اي كه از سوي بانك ها براي ايجاد اشتغال در نظر گرفته شده است، مي توان حدود 13هزار شغل در منطقه ايجاد كرد كه در آن صورت نرخ بيكاري استان از 14 درصد به حدود شش تا هفت درصد كاهش خواهد يافت.

معاون اول رييس جمهور گفت: در اين سفر مقرر شد تمامي تعهدهاي بانك ها در خصوص بنگاه هاي زودبازده و طرح هاي نيمه تمام و نيازمند سرمايه در گردش تا 22 بهمن ماه امسال نهايي شود.

رحيمي افزود: امروز از مديران بانك ها تعهد گرفته شد تسهيلات مورد نياز طرح هاي اشتغالزا بخصوص در بخش مشاغل خانگي را تامين كنند كه كاري استثنايي در كشور بود.

وي اضافه كرد: نرخ بيكاري استان ايلام در سال هاي 90 و 91 تك رقمي خواهد شد.

**رفع مشكل 50 مصوبه سفرهاي قبلي دولت

معاون اول رييس جمهور گفت: 40 مصوبه در سه سفر پيشين هيات دولت در استان به تصويب رسيده است كه اجراي 50 مصوبه با مشكلاتي مواجه بود كه مشكل اجراي تمامي آن ها رفع شد.

رحيمي افزود: اجراي اين مصوبات با مشكلاتي از جمله نبود اعتبار، نداشتن مجوز و مشكل قانوني رو به رو بود كه راهكارهاي رفع همه آن ها در نشست امروز هيات دولت انديشيده شد.

وي ادامه داد: بنابر اين تا پايان دولت دهم تمامي 450 مصوبه سه سفر قبلي دولت به اين استان با سقف اعتباري 60 هزار ميليارد ريال اجرا خواهد شد.

دور چهارم سفرهاي استاني رييس جمهور و هيات دولت كه از ديروز پنجشنبه آغاز شده بود با برگزاري نشست خبري معاون اول رييس جمهور به پايان رسيد.

رييس جمهور در اين سفر با مردم هشت شهرستان استان ايلام ديدار و گفت و گو كرد.

حضور در جمع نخبگان و ايثارگران استان و نشست هيات دولت از ديگر برنامه ها رييس جمهوري در اين سفر بود.

هفت وزير به عنوان وزراي معين به هفت شهرستان استان سفر كرده و ضمن بهره برداري از طرح هاي مختلف و تشكيل شوراي اداري شهرستان ها، با مردم نيز ديدار كرده و از نزديك دستورهاي لازم براي رفع مشكلات آنها را صادر كردند.

در اين راستا، وزير كشور به شهرستان ايلام، وزير صنعت، معدن و تجارت به ملكشاهي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به مهران، وزير نفت به دهلران، وزير ارتباطات و فناوري به دره ‌شهر، وزير جهاد كشاورزي به شيروان چرداول و وزير نيرو به شهرستان ايوان سفر كردند.

معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست نيز به شهرستان آبدانان سفر ‌كرد.

بهره برداري و يا آغاز اجراي 46 طرح در بخش هاي مختلف استان ايلام ره آورد سفر دو روزه رييس جمهور و اعضاي هيات دولت به اين استان بود.

پرونده چهارمين دور سفرهاي استاني رييس جمهور و هيات دولت با گره گشايي از مصوبات سه سفر قبلي و تصويب مصوبات جديدي در شوراي اشتغال و نشست هيات دولت به پايان رسيد.

كارشناسان حوزه هاي مختلف اقتصادي و فرهنگي ايلام بر اين باورند كه تحقق كامل مصوبه هاي سفرهاي استاني دولت در كنار مديريت كارآمد مسوولان ارشد، پيگيري و تلاش خستگي ناپذير مديران دستگاه هاي اجرايي چهره اين استان سرشار از منابع و ظرفيت را متحول خواهد كرد.

ك/4/534/565/320

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30739256

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن