تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816358814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سه هزار و 500 ميليارد ريال براي آبرساني به روستاهاي كشور اختصاص يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سه هزار و 500 ميليارد ريال براي آبرساني به روستاهاي كشور اختصاص يافت
كرمان - مشاور وزير نيرو و مدير عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور گفت:سه هزار و 500 ميليارد ريال براي آبرساني به روستاهاي كشور در سال جاري اختصاص يافته است.


به گزارش ايرنا، "سيدمهدي ثمره هاشمي" روز پنجشنبه در آيين معرفي مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان كرمان، افزود: بر اين اساس اكنون طرح توزيع استاني اين اعتبار مشخص شده و در مرحله پرداخت است.

وي اضافه كرد: سال جاري توجه جدي به آب روستايي شده و استثنايي‌ترين سال از لحاظ مقدار اعتبارات در اين بخش است.

وي در ادامه گفت: همچنين از مجموع هفت هزار و 500 ميليارد ريال اعتبار ابلاغ شده از محل مازاد درآمد نفت در سالجاري، پنج ميليارد ريال براي بخش آب روستايي و دو هزار و 500 ميليارد ريال براي آب هاي مرزي در نظر گرفته شده است.

مشاور وزير نيرو در ادامه گفت: از اين ميزان اعتبار اختصاص يافته براي آب روستايي، 240 ميليارد ريال به استان كرمان اختصاص يافته است.

وي همچنين با اشاره به اختصاص 50 درصد از اعتبارات ماده 180 توسعه روستاهاي كشور به بخش آب، گفت: از مجموع هفت هزار و 200 ميليارد ريال اين بخش از اعتبار، سه هزار و 600 ميليارد ريال آن به بخش آب روستايي اختصاص يافته است.

وي ادامه داد: سهم استان كرمان از اين مقدار اعتبار نيز حدود 290ميليارد ريال است.

مدير عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور در ادامه با بيان اينكه استان كرمان براي بالا بردن شاخص‌هاي آب و فاضلاب نيازمند حركت جدي است، گفت: در استان كرمان مسائل و مشكلات خشكسالي و آبرساني بويژه در روستاها زياد است كه بايد توجه جدي‌ شود تا بتوانيم نخستين نياز انسان‌ها را تامين كنيم.

مدير عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور خاطر نشان كرد: استان‌هايي در كشور وجود دارد كه با وجود اينكه چندان شرايط آبي خوبي ندارند، اما از ميانگين شاخص‌هاي كشوري بالاتر هستند و پروژه‌ها را با سرعت بيشتر و جدي‌تري پيگيري كرده اند.

وي با اشاره به شاخص بهره‌مندي آب روستايي كشور به ميزان 75درصد عنوان كرد: اين شاخص در استان كرمان 65 درصد است.

وي همچنين گفت: اگر چه كرمان استان پهناور كشور‌ است كه با خشكسالي‌هاي متمادي روبه رو بوده، اما بايد با تدبير و برنامه‌ريزي صحيح و مديريت درست شرايط را كنترل كرد.

وي با بيان اينكه آبرساني به روستاها سخت اما ممكن است، اظهار داشت: بايد حداقل نياز مردم را در بخش آب آشاميدني و بهداشتي تامين كنيم كه بابرنامه‌ريزي و شناخت اولويت‌ها‌ مي‌توان

در فاصله زماني كوتاه مسائل و مشكلات آبرساني به كرمان و در كنار آن فاضلاب را رفع كرد‌ و به شاخص كشوري رسيد.

ثمره هاشمي ادامه داد : در توزيع اعتبارات خشكسالي استان كرمان به نظر مي‌رسد، چندان توجهي به بخش آب نشده با وجود اينكه رييس جمهور 60 درصد آن را براي بخش آب اعلام كردند، اما اعداد و رقم استان نشان مي‌دهد كه از مجموع340 ميليارد ريال اختصاص يافته، 80ميليارد ريال آن به آب و فاضلاب روستايي و شهري از سوي اعتبارات خشكسالي استان پرداخت شده است.

ثمره‌هاشمي، با بيان اينكه در بخش دوم اعتبارات خشكسالي ملي نيز اعتبارات خوبي براي آبرساني استان كرمان ديده شده است، گفت: اين توجه نيز به اين دليل است كه بايد مطابق با اولويت و واقعيت‌ها كار كرد.

وي همچنين بيان كرد: استان كرمان در زمينه آب مشكل زيادي دارد و در گزارش‌هاي هفتگي آب در وزارت نيرو همواره شهرهاي كرمان در فهرست هستند.

مشاور وزير نيرو و مدير عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور ادامه داد: در بودجه سال 91 نيز طرح‌هاي آبرساني اولويت‌دار به استان هايي مانند كرمان، خراسان جنوبي، بخشي از سيستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، بخشي از خراسان رضوي و يزد به صورت ويژه در نظر گرفته شده است.

وي همچنين گفت:استان كرمان در بخش فاضلاب نيز عقب‌ماندگي جدي دارد به گونه اي كه شاخص برخورداري كرمان از طرح فاضلاب، چهار درصد است كه اين مقدار در كشور‌ 35 درصد عنوان شده است.

ثمره‌هاشمي، با اشاره به شاخص برخورداري 100 درصدي فاضلاب

در بعضي از استان‌ها، گفت:به اين استان اعتبار خاص داده نشده بلكه با كارجدي و تامين اعتبار از موارد ديگر موفق به اجراي طرح هاي فاضلاب شده اند.

مدير عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور در اين رابطه گفت:بايد به دنبال تامين منابع از راه وام‌هاي بانكي، سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و فروش اموال مازاد باشيم.

وي تصريح كرد: فعاليت مضاعفي براي بالا بردن شاخص‌هاي آب و فاضلاب در استان كرمان بايد صورت گيرد كه اين امر نيز با برنامه‌‌ريزي صحيح و دقيق محقق مي شود.

معاون امور عمراني استانداري كرمان نيز در اين آيين گفت: اين استان داراي حدود شش هزار روستا است، كه يك هزار و 75 روستا آن به طور سيار آبرساني مي شود.

"محمد جواد كامياب" افزود: اين استان بيش از 13 سال است كه خشكسالي را پشت سر گذاشته و در سال جاري نيز از كم بارش ترين استان هاي كشور به شمار مي رود.

وي با تاكيد بر اين كه استان كرمان نيازمند اعتبارات ملي و استاني

در بخش آب است، اظهار داشت: توزيع اعتبارات استاني براساس اولويت ها و دغدغه هاي استان تخصيص مي يابد و بر اين اساس 20 درصد اعتبارات استان كرمان در بخش آب هزينه مي شود.

معاون امور عمراني استاندار كرمان با اشاره به پهناوربودن اين استان گفت: براي اجراي طرح هاي مختلف در زمينه آب نيازمند توجه ويژه مسوولان هستيم.

وي به اجراي طرح هاي تكميلي بخش آب در برنامه پنجم توسعه اشاره كرد و گفت: حدود دو هزار ميليارد ريال براي جبران عقب ماندگي طرح هاي آبرساني نياز داريم.

كامياب خاطرنشان كرد: در حال حاضر 624 روستاي بالاي 20 خانوار جمعيت در استان كرمان فاقد آب آشاميدني سالم هستند.

معاون امور عمراني استاندار كرمان، تصريح كرد: اگر اين اعتبار به اين ترتيبي كه هست اختصاص يابد، به نظر مي رسد براي تامين آب سالم اين تعداد روستا 10سال زمان نياز است.

به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي در اين آيين" علي رشيدي"

به عنوان مديرعامل شركت آب وفاضلاب روستايي استان كرمان معرفي و از زحمات "موسي بختياري نسب" قدرداني شد.ك/2

7438/2624/330

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30739118

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن