تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815400357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاشيه هاي ششمين روز ثبت نام/ناتواني باهنر در سخن گفتن!/ تاجر انگشتر در آرزوي نمايندگي مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حاشيه هاي ششمين روز ثبت نام/ناتواني باهنر در سخن گفتن!/ تاجر انگشتر در آرزوي نمايندگي مجلس
ناتواني باهنر در سخن گفتن!/ تاجر انگشتر در آرزوي نمايندگي مجلس
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي كه ساعت ها خبرنگاران را در ستاد انتخابات وزارت كشور در انتظار خود نگه داشته بود به دليل جراحي دندان نتوانست با خبرنگاران گفتگو كند.

به گزارش خبرنگار مهر ، حضور گسترده داوطلبان نمايندگي مجلس نهم در ستاد انتخابات وزارت كشور حواشي جالبي به همراه داشت.

* علي مطهري نماينده و عليرضا زاكاني نمايندگان تهران از جمله اولين چهره هاي شناخته شده سياسي بودند كه در ساعات اوليه آغاز به كار ثبت نام داوطلبان در ستاد انتخابات كشور حضور يافتند. مطهري در گفتگويي كه با خبرنگاران داشت گزارش منعكس شده روز گذشته كميسيون اصل نود مجلس درباره فتنه 88 را متعصبانه و يك طرفه خواند و در طرف ديگر سالن وقتي زاكاني از زبان خبرنگاران اين نظر مطهري شنيد گفت آقاي مطهري خيلي اطلاعات كمي دارد.

* اسد الله بادامچيان و محمد نبي حبيبي از حزب موتلفه اسلامي نيز با هم در محل ستاد انتخابات وزارت كشور حضور يافتند. وقتي خبرنگاران از نظر بادامچيان درباره عملكرد مجلس هشتم جويا شدند به لايحه حمايت از خانواده هم در سخنانش اشاره كرد. خبرنگاران گفتند اين لايحه را كه هنوز به سرانجام نرسانديد و بادامچيان در جواب گفت آن هم به خاطر شما خانم هاست! البته ما هر كسي كه در حزب موتلفه زن صيغه اي داشته باشد يا ازدواج موقت كرده باشد از حزب بيرون مي كنيم چون حزب موتلفه جايگاه اجتماعي دارد . بادامچيان بدون كد رهگيري كه همان ثبت نام اينترنتي است به وزارت كشور آمد و وقتي از او پرسيده شد چرا بدون كد رهگيري آمده است گفت ما هم مثل مردم مي خواهيم ثبت نام كنيم . اين درحالي است كه رئيس ستاد انتخابات كشور بارها به ثبت نام كنندگان يادآور شده بود كه با كد رهگيري در محل ثبت نام حضور پيدا كنند.

* در ميان مردم عادي كه براي ثبت نام آمده بودند حضور يك فرد كه براي بار دوم در اين هفته به وزارت كشور آمده بود توجه خبرنگاران و عكاسان را به خود جلب كرد. اين فرد مدعي بود 20 هنر دارد و بايد به مجلس برود تا الگويي باشد. خطاطي ، ورزش هاي زرمي ، تسلط بر 5 زبان خارجي ، تيراندازي ، اختراع ، نانچاكو ، خبرنگاري ، تنفر از سيگار و مشروبات الكلي ، عكاسي و فيلمبرداري، تهيه و توليد فيلم و سناريو نويسي و تهيه مستندات اجتماعي و ورزشي وفرهنگي، تشكيل كاروانهاي سياحتي و زيارتي براي زيارت كربلا و مكه، ترويج خنده و خنداندن، اسب سواري و.... از جمله هنرهاي مد نظر و عنوان شده او بود.

* اين داوطلب نمايندگي مجلس برگه هايي همراه داشت كه رئوس برنامه هايش را در آن نوشته بود. تيتر اين برنامه ها اين بود: " اگر من نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي بگردم!" او عكس هايي هم به همراه خود آورده بود. عكس هايي كه اين فرد را در چهره هاي متفاوتي نشان مي داد. دو انگشتر برجسته در دست داشت و درباره آنها گفت كه تاجر بزرگ انگشتر در سوريه است و مردم سوريه او را به اسم ابو محمدمهدي مي شناسند چون اسم پسرش محمدمهدي است. عكس هايي هم از پسرش به خبرنگاران و در مقابل دوربين صداو سيما نشان داد. به گفته خودش مدرك ليسانس كارگرداني دارد روز شنبه هم مراجعه كرده اما مشكل مدرك دارد و يك مشكل ديگر اينكه آرزوي نمايندگي مجلس را هم دارد. معركه او كه خبرنگاران و عكاسان را حسابي مشغول خود كرده بود با حضور مسئولان حراست وزارت كشور خاتمه داده شد.

* حضور تعداد زيادي از نمايندگان مجلس هشتم هم خبر ساز و حاشيه ساز شد. اين نمايندگان كه تقريبا همزمان در وزارت كشور حضور داشتند در زمان انتظار براي انجام كارشان با هم گپ و گفتي هم داشتند.

* علي مطهري ،اسدالله بادامچيان ، عليرضا زاكاني ، عليرضا مرندي ، شهاب الدين صدر و محمد رضا باهنر نواب رئيس مجلس ، پرويز سروري ، طيبه صفايي نمايندگان تهران ، سيد محمود دولت آبادي نماينده شاهين شهر ، مقيمي نماينده خميني شهر ، كريم فيروزجايي نماينده بابل از جمله نمايندگاني بودند كه روز پنج شنبه به ستاد انتخابات كشور مراجعه كردند.

محمد باقر بهرامي شكرالله عطارزاده سيد احمد موسوي حسن مرادي هم از جمله نمايندگان ادوار مجلس بودند كه امروز در ستاد انتخابات وزارت كشور حضور داشتند.

* رئوف قادري نماينده مردم پاوه در مجلس پنجم كه خود را عضو سابق حزب اعتماد ملي معرفي كرد به خبرنگاران گفت در اين دور از انتخابات مستقل شركت مي كند.

* حلقه هاي درست شده دور افراد مطرح و شناخته شده سياسي و مصاحبه و عكاسي از آنان تقريبا ديگر ثبت نام كنندگان را شاكي كرد تا جايي كه به صدا درآمدند كه "چرا خبرنگاران فقط با اين چهره ها مصاحبه مي كنند كه اتفاقا به درد اين كشور هم نمي خورند!"

* از ظهر به بعد خبر حضور باهنر در ستاد انتخابات پيچيد و خبرنگاران حتي براي صرف ناهار هم تعلل داشتند تا اينكه بالاخره بعد از چند ساعت انتظار باهنر در ستاد انتخابات كشور حضور يافت و عكاسان و خبرنگاران همراه با قدمهاي محكم نايب رئيس مجلس او را همراهي كردند غافل از اينكه باهنر اساسا در سخن گفتن ناتوان است.

* فردي كه باهنر را همراهي مي كرد به خبرنگاران كه به نايب رئيس مجلس نزديك مي شدند چشم غره مي رفت به اين معني كه نزديك نشويد. باهنر وقتي با اولين سئوال خبرنگاران مواجه شد با اشاره دست گفت كه حرف نمي زند و بلافاصله دهانش را نيمه باز كرد و گاز استريل آغشته به خون را كه در دهانش بود نشان داد و عذرموجه خود در حرف نزدن را به خبرنگاران ثابت كرد. اما اين موضوع هم باعث نشد كه خبرنگاراني كه گرد او جمع شده بودند محل را ترك كنند . بالاخره تعويض گاز استريل آغشته به خون دهان باهنر حال خبرنگاران را دگرگون و آنها را متفرق كرد. البته اين تعويض گازها سوژه عكاسان شد. هرچند باهنر هم برايش مهم نبود كه شاتر دوربين ها در هر ثانيه بيشتر از 5 عكس از وي برمي دارد. وضعيت باهنر كه جراحي دندان داشت باعث شد كارش را زودتر از باقي داوطلبان انجام دهند و او را راهي كنند.

* مصاحبه علي مرندي نماينده مجلس براي خبرنگاران چنگي به دل نزد. چون اساسا مرندي جواب مفصلي به سئوالات نمي داد و پاسخ هاي او بيشتر خبرنگاران را گيج كرد. او گفت مستقل است اما اين را هم گفت اگر در ليست قرار نگيرد انصراف مي دهد. گفت گروههايي با او رايزني داشته اند كه ممكن است از جبهه پايداري هم باشند اما او شايد آنها را نشناسد!

* طيبه صفايي و سقاي بي ريا داوطلباني بودند كه خود را مورد حمايت جبهه پايداري معرفي كردند. صفايي گفت كه در ليستي كه به قول او ساكتان فتنه در آن باشند حضور نخواهد داشت.

* حجت الاسلام كامل خيرخواه نماينده دور دوم ، سوم و پنجم مجلس شوراي اسلامي هم كانديداي نهمين دوره انتخابات مجلس بود كه امروز به وزارت كشور آمد. تاكيد كرد مستقل و از حوزه انتخابيه لاهيجان مي آيد ، به مسائل داخلي و خارجي واقف است ، مردم او را قبول دارند و فرد متعصب و دگمي نيست. همينطور ولايي است و به هيچ جناحي هم وابسته نيست.

* شهاب الدين صدر نايب رئيس مجلس كه به شدت از گفتگو با خبرنگاران استقبال مي كند وقت زيادي براي مصاحبه گذاشت. اين نماينده مجلس به قدري به كار رسانه اي عملكردش اهميت مي دهد كه در زمان ثبت نام هم تيم خبري و عكس خود را به همراه داشت. اين درحالي است كه خبر سخنراني او در عصر پنج شنبه همزمان با مصاحبه او براي خبرنگاران اس ام اس مي شد.

* در بين داوطلبان زناني در رده سني سي تا سي و پنج سال حضور داشتند. انگيزه خود را از شركت در انتخابات عملكرد ناموفق مجلس هشتم عنوان كردند و تاكيد داشتند كه درصورت ورود به مجلس بهتر از نمايندگان فعلي عمل خواهند كرد. اين درحالي است كه وقتي از آنان پرسيدم آيا با كار مجلس آشنا هستيد پاسخ منفي دادند.

* ثبت نام از داوطلبان نمايندگي مجلس در مورد نمايندگان فعلي به گونه اي بود كه آنان بدون نوبت و انتظار كشيدن كارشان انجام مي شد. اما مردم عادي ساعت ها منتظر مي ماندند . خبرنگار مهر از مرتضوي رئيس ستاد انتخابات كشور علت اين برخورد تبعيض آميز را جويا شد و پرسيده شد آيا دستور العملي در اين خصوص وجود دارد كه مرتضوي اين مسئله را تكذيب كرد و گفت نمايندگان مجلس هم مانند مردم عادي به كار ثبت نامشان رسيدگي مي شود. اين درحالي است كه مشاهدات خبرنگاران خلاف گفته رئيس ستاد انتخابات كشور را نشان مي داد. زيرا همزمان با رسيدن نمايندگان از آنان خواسته مي شد در محل مقابل كاربران ثبت نام حضور يابند و كار ثبت نامشان را انجام دهند.

* استقبال گسترده داوطلبان نمايندگي مجلس به قدري زياد بود كه به تعداد كاربران ثبت نام در وزارت كشور افزوده شد. انتظار براي افرادي كه خواهان ثبت نام بودند به ساعت ها مي انجاميد و نهايتا مشكل با افزودن كاربران هم حل نشد و مرتضوي رئيس ستاد انتخابات كشور از مردم خواست تا به فرمانداري مراجعه كنند چون در آنجا تراكم به شدت وزارت كشور نيست همين موقع فردي به مرتضوي يادآور شد كه او فرمانداري بوده و آنجا هم به مردم گفته شده به وزارت كشور بروند چون آنجا خلوت تر است.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن