تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815343617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طبق آخرين آمار در آذربايجان‌شرقي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: طبق آخرين آمار در آذربايجان‌شرقي
خبرگزاري فارس: سرپرست دفتر آمار و اطلاعات استانداري آذربايجان شرقي گفت: طبق فرم‌هاي جمع‌بندي شده از سوي ماموران سرشماري از سه ميليون و 324 هزار نفر ساكن در استان 68 درصد در شهرها و 32 درصد در روستاها زندگي مي‌كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، حيدر فتح‌زاده ظهر امروز در جلسه شوراي برنامه ريزي استان آذربايجان‌شرقي كه با حضور مديران تشكيل شد، گزارشي از آخرين وضعيت اجراي سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 90 استان را قرائت كرد.
بر اساس اين گزارش، طبق فرم‌هاي جمع‌بندي شده از سوي ماموران سرشماري در استان، جمعيت استان در حدود سه ميليون و 624 هزار نفر (68 درصد شهري و 32 درصد روستايي) است كه اين آمار بدون احتساب خانوارهاي غايب محاسبه شده و احتمال تغيير در آن وجود دارد.
همچنين گزارش فارس حاكي است، توزيع 793 ميليارد ريال اعتبارات ابلاغي از محل ارتقاي شاخص‌هاي فرهنگي براي استان آذربايجان شرقي در سال 1390 به تصويب رسيد.
بر اساس مصوبه امروز شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان، كل اعتبار فرهنگي استان به دو بخش هزينه‌اي و تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي تقسيم شده است كه به ترتيب 648 و 145 ميليارد ريال را شامل مي‌شوند.
از اعتبار مذكور، مبلغ 158 ميليارد ريال معادل 25 درصد به شوراي عالي حوزه‌هاي علميه، 142 ميليارد ريال معادل 18 درصد به اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، 111 ميليارد ريال معادل 14 درصد به سازمان تبليغات اسلامي و مابقي به ساير دستگاه‌هاي اجرايي اختصاص داده شد.
اعضاي شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان همچنين با برنامه پنجم توسعه استان در بخش‌هاي مسكن و گردشگري كه قبلا در شوراي تلفيق و سياست‌گذاري استان به تصويب رسيده بود، موافقت كردند.
بر اساس اين برنامه، توليد 226 هزار و نوسازي 45 هزار واحد مسكوني از اهداف شاخص‌هاي بخش مسكن شهري استان و توليد 60 هزار واحد مسكوني از اهداف شاخص‌هاي بخش مسكن روستايي در برنامه پنجم توسعه استان است.
بر اين اساس، هدف برنامه پنجم توسعه، سرمايه‌گذاري 141 هزار ميليارد ريالي در بخش مسكن شهري و 17 هزار ميليارد ريالي در بخش مسكن روستايي در طي پنج سال آتي است.
همچنين بر اساس برنامه پنجم توسعه استان در بخش ميراث فرهنگي و گردشگري، تا پايان اين برنامه بايد 211 جاذبه گردشگري تجهيز و 115 مركز اقامتي ساخته شود.
هدف انتهاي اين برنامه ساماندهي و مرمت 2.2 درصد بناهاي تاريخي نسبت به كل آثار ثبت شده و احداث 11 موزه در سطح استان است.
در اين نشست همچنين 38 مورد از مصوبات كار گروه تخصصي امور زيربنايي و شهرسازي استان پس از طرح توسط رئيس سازمان مسكن و شهرسازي به تصويب اعضا رسيد.
انتهاي پيام/و۲۰

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 869]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن