تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804155983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فضائلي در تشريح پشت پرده حوادث پس از انتخابات:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فضائلي در تشريح پشت پرده حوادث پس از انتخابات:
خبرگزاري فارس: عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه حركت 9 دي جريان فتنه را به ايستگاه آخر كشاند، گفت: پس از انتخابات، تصور اذهان خارج بر قانون‌ستيزي مردم بود كه مقابله با اين تفكر غلط حضور وسيع مردم را مي‌طلبيد و حماسه 9 دي عامل رد اين شائبه شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، مهدي فضائلي ظهر امروز در بزرگداشت حماسه 9 دي در همدان با مروري به وقايع سال 88 و علل وقوع حماسه بزرگ مردمي اظهار كرد: سال 88 ايران اسلامي به مانند دوره‌هاي ديگري كه در زمينه‌ها و موضوعات مختلفي تجربه كرده بود شاهد برگزاري انتخاباتي با مشاركت بالاي مردم بود.
وي با بيان اينكه فرآيند انتخابات دهم رياست جمهوري به مانند ديگر انتخابات كشور طي شده بود، ادامه داد: تعداد 30 انتخابات تا اين دوره در كشور برگزار شده بود كه در همه آنها به طور طبيعي فرد و يا افرادي با احراز اكثريت آرا، در رقابت انتخاباتي پيروز و برخي ديگر نيز در عرصه رقابت رأي لازم را به دست نياورده بودند كه انتخابات دهم رياست جمهوري نيز از اين امر مستثني نبود.

*ادعاي تقلب در انتخابات مقدمه مقابله با اصل نظام بود
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي به ادعاي برخي كانديداها مبني بر تقلب در انتخابات دهم پرداخت و افزود: به تبع همين ادعا شاهد شكل‌گيري حوادثي در درون كشور بوديم كه البته در اين ميان عده‌اي اين حوادث را صرفاً اعتراض به نتيجه انتخابات و در قالب رقابت انتخاباتي مي‌ديدند در حالي كه اين طور نبود.
وي تأكيد كرد: وقوع برخي حوادث خاص پس از انتخابات، ساختارشكني برخي افراد، دفاع كانديداهاي شكست‌خورده از آنها و مسائلي از اين دست زمينه را براي تشخيص شرايط فراهم آورد به طوري كه مشخص شد موضوعي فراتر از انتخابات و ادعاي تقلب در ميان است.

*عمق فتنه برخي خواص را نيز با خود برد
فضائلي به نقش خواص در جامعه پرداخت و ادامه داد: متأسفانه برخي از خواص نيز دچار اشتباه شده و تصور مي‌كردند كه موضوع بر سر اعتراض به نتيجه انتخابات است در صورتي كه انتظاري كه از آنها به عنوان خواص جامعه مي‌رفت بيشتر از مردم عادي بود و بايد زودتر به عمق مسئله پي مي‌بردند.

*ساختارشكني جريان فتنه در 13 آبان، روز قدس، روز دانشجو و عاشورا
وي با اشاره به برخي اتفاقات در روز قدس، روز دانشجو و 13 آبان 88 گفت: مبارزه با اسرائيل و بزرگداشت آرمان قدس شريف يكي از مسائل راهبردي انقلاب اسلامي است كه متأسفانه برخي عناصر خودفروخته در اين روز با حركات حريم‌شكنانه خود ضمن بي‌حرمتي به ماه مبارك رمضان و روزه‌خواري علني، شعار "نه لبنان نه غزه" را سر دادند و با اين اقدام خود موجبات شادي و خوشحالي استكبار به ويژه اسرائيل را فراهم آوردند.

*جريان فتنه مخالف جهت‌گيري‌هاي اساسي نظام حركت مي‌كرد
اين تحليل‌گر مسائل سياسي حادثه دوم بي‌حرمتي را مربوط به وقايع روز 13 آبان دانست و افزود: روز 13 آبان يادآور تجاوزگري‌هاي آمريكا و انگليس است ولي اين افراد ضمن مخالفت با جهت‌گيري‌هاي اساسي نظام، به جاي شعار "مرگ بر آمريكا" شعار "مرگ بر چين و مرگ بر روسيه" را سر دادند.
به گفته وي در روز دانشجو نيز شاهد جسارت به تصوير امام راحل(ره) و بي‌حرمتي به ايشان از سوي معاندان و مخالفان نظامي اسلامي بوديم كه متأسفانه برخي از خواص به جاي اعتراض اين قضيه، رسانه ملي را به دليل انعكاس آن محكوم كردند.
فضائلي در بخش ديگري از سخنانش به اتفاقاتي كه پس از اين حوادث در بدنه جامعه و بين مردم در حال وقوع بود، پرداخت و ادامه داد: يكي از اين اتفاقات ريزش هواداران كانديداهاي مدعي وقوع تقلب بود چرا كه با مشاهده اين حوادث و حمايت آنان از اين مسائل، حاميان آنها نيز متوجه دروغ بودن سخنان آنها مبني بر دفاع از ارزش‌هاي انقلاب و ادامه مسير در خط امام و رهبري شدند.
به گفته وي اين حوادث و اتفاقات هر روز انزجار و فشار رواني مردم جامعه را بيشتر مي‌كرد به طوري كه همه منتظر اتمام هر چه سريعتر اين مسائل و ساختارشكني‌ها بودند.

*حادثه عاشوراي 88 بغض خفته مردم را تركاند
مديرعامل انتشارات سروش با اشاره به اينكه حادثه عاشوراي 88 و بي‌حرمتي معاندان و مخالفان با مجلس امام حسين(ع) بغض خفته مردم را تركاند، تأكيد كرد: در اين روز حادثه عجيبي رخ داد كه برخي از آنها از سوي صداوسيما و مطبوعات به مردم گزارش داده شد ولي آن همه واقعه روز عاشورا نبود.
وي با بيان اينكه هيچ يك از تصاوير گرفته شده از بي‌حرمتي اين روز حرفه‌اي نبود، گفت: از آن جا كه كسي تصور وقوع چنين اعمال قبيحانه‌اي را در روز عاشورا نداشت، هيچ خبرنگاري آمادگي قبلي براي ثبت و ضبط اين صحنه‌ها را تدارك نديده بود.

*در روز عاشورا پيوند جريان فتنه با استكبار مشهود شد
فضائلي ابراز كرد: با نگاهي گذرا به توصيه‌ها و مصاحبه‌هاي انجام شده در رسانه‌هاي بيگانه در شب عاشورا مبني بر اينكه تهران در روز عاشورا شاهد اتفاقات جديد و شعارهايي عليه ولي فقيه خواهد بود، نشان از پيوند اين افراد با حاميان خارجي‌شان داشت.
وي با بيان اينكه در روز عاشورا در برخي نقاط تهران چادر از سر خانم‌هاي محجبه كشيدند، افزود: ضرب و جرح افراد داراي تيپ مذهبي، سنگباران كردن نمازگزاران در ظهر عاشورا، به آتش كشيدن خيمه‌ها و تخريب اموال، هلهله و شادي در روز عزاي شيعيان، همه و همه نشان از ناسازگاري و جنگ آنها با اسلام و اصل ولايت فقيه بود.

*حركت مردم در 9 دي سازمان‌دهي شده نبود
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه با اشاره به اينكه حركت مردم در نهم دي ماه براي دفاع از اسلام و ارزش‌هاي آن حركتي كاملاً مردمي بود، ابراز كرد: در ماهيت اين حركت نيز نشاني از بحث‌هاي انتخاباتي نبود بلكه مردم با سر دادن شعارهاي عاشورايي، دفاع از ولي فقيه و پيوند مردم با نظام حمايت همه‌جانبه خود از انقلاب اسلامي و ارزش‌هاي آن را فرياد زدند.

*شعار عليه عوامل پشت پرده فتنه در 9 دي
وي انزجار از فتنه‌گران و دست‌هاي پشت پرده را از ديگر موارد شاخص حركت مردم در نهم دي دانست و افزود: شعارهايي كه مردم بدون ملاحظات و به صورت صريح و آشكار در مورد برخي افراد بر زبان جاري مي‌ساختند نيز نشان از شناخت آنها از شرايط و سران فتنه داشت.

*حضور آگاهانه مردم فتنه را به ايستگاه آخر كشاند
فضائلي با بيان اينكه حضور آگاهانه مردم در صحنه، جريان فتنه را به ايستگاه آخر كشاند، بيان داشت: بايد به اين نكته توجه داشت كه دستگاه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي كشور جريان فتنه را كنترل مي‌كردند ولي آن را به ايستگاه آخر نبردند البته اين امر به معناي عدم توانايي اين نهادها نبود بلكه نظام با تدبير خود قصد خاتمه اين جريان با استفاده از سركوب و اعمال فشار را نداشت و فقط در مواقع ضرورت از كنترل‌هاي امنيتي و اطلاعاتي بهره گرفته مي‌شد.

*9 دي تمام معادلات دشمن را بر هم زد
وي گفت: در جريان پس از انتخابات چنين ادعايي در ميان اذهان خارجي شكل گرفته بود كه اين قانون‌گريزي و قانون‌ستيزي از سوي مردم ايجاد شده است كه مقابله با اين تفكر اشتباه يك حضور وسيع و آگاهانه از سوي مردم را مي‌طلبيد كه ملت بزرگ ايران در روز نهم دي ماه با خلق اين حركت تمام معادلات فكري دشمنان را بر هم زدند.

*تجهيز امكانات از سوي دشمن براي مقابله با نظام
اين تحليلگر مسائل سياسي در ادامه سخنانش با اشاره به فعاليت همه‌جانبه دشمن براي مقابله با جمهوري اسلامي تأكيد كرد: استكبار جهاني از يك سو با پيشرفت‌هاي روزافزون نظام و از سوي ديگر با مشاهده الهام‌بخش بودن آن براي ديگر كشورها، در پي مواجهه جدي با نظام است.

*برگزاري نشست اپوزيسيون خارج در لندن براي بررسي راهكار مواجهه با نظام
وي با اشاره به نزديك بودن انتخابات مجلس گفت: مخالفان نظام از مدت‌ها قبل حركت‌هاي رسانه‌اي خود را عليه نظام و بحث انتخابات شروع كرده‌اند و در اين ميان قرار است قبل از انتخابات، اپوزسيون خارج از كشور در لندن نشستي را در ارتباط با چگونگي مقابله با نظام و بهره‌گيري از انتخابات برگزار كنند.

*حركت بر مدار دين و رهبري عامل موفقيت ايران
فضائلي در پايان سخنانش مهمترين راه مقابله با فتنه‌ها و توطئه‌هاي دشمنان را حركت بر مدار دين و دفاع از ولي فقيه خواند و افزود: حضور آگاهانه و بهنگام در صحنه براي دفاع از ارزش‌ها و اصول انقلاب مانع از پيشبرد اهداف دشمنان مي‌شود.
انتهاي پيام/ش10

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن