تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816610772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سير نزولي قيمت طلا در جهان / آرامش در بازار ايران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: سير نزولي قيمت طلا در جهان / آرامش در بازار ايران
درحاليكه قيمت جهاني طلا همچنان روند نزولي چند روز گذشته خود را ادامه مي دهد ، در داخل با برقراري آرامش نسبي در بازار ارز ، بازار سكه نيز به روزهاي ثبات خود نزديك مي شود .
هر اونس طلا امروز در بازارهاي جهاني با كاهش دوباره قيمت در مقايسه با ديروز 1536 دلار معامله شد .

اين در حالي است كه قيمت آغازين معاملات اين هفته 1606 دلار در هر انس بود ، بدين ترتيب در فاصله چند روز قيمت هر اونس طلا حدود 70 دلار كاهش يافته است.

اين افت در طول يك ماه و نيم گذشته نزديك به 200 دلار بوده است ، اخيرا سايت كيتكو كه از سايت هاي تخصصي باسابقه در حوزه طلاست، نتايج يك نظرسنجي را منتشر كرد كه نشان مي دهد، برخي كارشناسان بر اين باورند كه قيمت طلا در سال ميلادي جديد تا 1270 دلار كاهش خواهد يافت، البته در اين ميان برخي نيز از طلاي 2 هزار دلاري سخن گفته بودند.

با اين وجود اين نظرسنجي نشان داد كه ديگر از پيش بيني هاي 2 هزار و پانصد دلاري و نيز فراتر از 3 هزار دلار خبري نيست و تمامي پيش بيني هاي بازار طلا در حال تعديل هستند.

البته فروكش نسبي بحران اقتصادي در اتحاديه اروپا و نيز آمريكا به علت تقارن با تعطيلات كريسمس در تعديل اين پيش بيني ها بسيار موثر بوده است ، هر چند كه خوش بين هاي بازار بر اين باورند كه افت اين روزهاي طلا به دليل افزايش مقطعي عرضه در بازار است ؛ عرضه هايي كه هم از سوي مردم و هم از سوي برخي كشورها براي تامين نقدينگي صورت گرفته است.

با اين وجود جمع بندي كارشناسان اين است كه طلا تا ژانويه كاهش مي‌يابد .

به هر حال، ادامه نگراني ها در مورد بحران اروپا همچنان پتانسيل رشد را در طلا ذخيره خواهد كرد.

ادامه مشكلات اتحاديه اروپا سبب مي‌شود كه اوراق قرضه خريداري نشود و اگر اين اتفاق بيفتد، اين امر به افزايش قيمت طلا كمك خواهد كرد.

اما ديروز وقتي ترازنامه مالي بانك مركزي اروپا چاپ شد و فعالان بازارها ديدند كه چگونه ميزان وام هاي پرداختي اين بانك به ساير بانك هاي اروپايي افزايش يافته است، يورو در برابر دلار به زير ۱.۳ رسيد و شاخص دلار افزايش شديدي يافت، علاوه بر اين خبر، ممنوعيت فعاليت بورس هاي متفرقه طلا در چين، اين نگراني را به وجود آورد كه مبادا تقاضاي طلا در چين كاهش يابد ، اين دو خبر مهم باعث كاهش شديد قيمت طلا در دو روز گذشته شده است .

در همين حال در بازار داخلي ايران ، قيمت هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد در جريان داد و ستدهاي امروز صبح به 603 هزارتومان تنزل كرد، اين نرخ 3 هزارتومان پايين تر از ديروز است، نيم سكه نيز امروز 290 هزارتومان ، ربع سكه 150 هزار تومان و بهاي هر گرم سكه يك گرمي هم 77 هزار تومان است .

در بازار ارز تهران هم امروز دلار با افزايش سه توماني در مقايسه با ديروز 1523 معامله شد ، در همين حال دلار مرجع 1118 تومان به فروش رسيد .

به نظر مي رسد دلار در دو روز گذشته پس از پشت سر گذاشتن نوسانات شديد در هفته هاي اخير به ثبات نسبي رسيده است ، شايد اعلام بانك مركزي مبني بر اينكه به منظور كاهش نوسان و پائين آوردن قيمت ارز ، در روزهاي آينده اقدام به عرضه ارز در بازار مي كند ، يكي از دلايل اين آرامش نسبي باشد .

پيش از اين يك منبع آگاه گفته بود ، با توجه به اينكه قيمت دلار در يكي دو هفته اخير ، از 1200 تومان به بيش از 1500 تومان افزايش يافته است ، بانك مركزي در نظر دارد با عرضه ارز ، قيمت آن را در بازار كاهش دهد .

دست اندركاران بازار ارز از ديگر علل افزايش قيمت ارز در بازار را اقدام بانك مركزي به كاهش عرضه آن عنوان مي كنند .

كارشناسان معتقدند ، با افزايش عرضه دلار در بازار با اقدام بانك مركزي ، قيمت آن در روزهاي آينده كاهش خواهد يافت .

اما از آنجا كه بازار سكه در ايران تاثير مستقيم از نوسانات بازار ارز مي گيرد ،در دو روز گذشته با ثبات بيشتري در مقايسه با يكي دو هفته گذشته همراه بوده است ، بر اين اساس سكه تمام بهار آزادي كه روز سه شنبه با قيمت 610 هزار تومان در بازار عرضه مي شد ، امروز با 7 هزار تومان كاهش به 603 هزار تومان رسيد .

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 299]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن