تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815504616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كيان پور:72 هزار هكتار بافت فرسوده در كشور شناسايي شده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كيان پور:72 هزار هكتار بافت فرسوده در كشور شناسايي شده است
72 هزار هكتار بافت فرسوده در كشور شناسايي شده است
همدان - خبرگزاري مهر: معاون وزير راه و شهرسازي و مدير عامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران گفت: تاكنون 72 هزار هكتار بافت فرسوده در 457 شهر كشور شناسايي شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجيد كيان پور عصر چهارشنبه در بازديد از وضعيت بافت فرسوده شهرستان نهاوند از توابع استان همدان با تاكيد بر اينكه برنامه ريزي هاي لازم براي نوسازي اين مناطق انجام شده است، افزود: تاكنون شش هزار هكتار از اين مقدار احيا و بازسازي شده و طبق قانون بايد سالانه هفت هزار هكتار از اين مقدار احيا و بازسازي شود.

سالانه 10 درصد از بافت هاي فرسوده شهري در كشور بهسازي مي شود

كيان پور با اشاره به اينكه طبق قانون برنامه پنجم توسعه سالانه 10 درصد از بافت هاي فرسوده شهري در كشور بهسازي و احيا مي شود، گفت: طبق قانون تا پايان برنامه پنجم توسعه بايد 50 درصد از بافت فرسوده در كشور احيا و بازسازي شود.

كيان پور با اشاره به اينكه براي تشويق ساكنان مناطق بافت هاي فرسوده به نوسازي و ايمن سازي مسكن، شرايط پرداخت تسهيلات بايد راحت تر و ساخت مسكن ها در قالب انبوه سازي انجام شود، گفت: در چند شهر كشور براي تشويق مردم به امر نوسازي عوارض صدور پروانه ساخت رايگان شده است.

وي افزود: در راستاي نوسازي بافت فرسوده شهرها تا قبل از سال 87 فقط 10 هزار واحد مسكوني فرسوده تسهيلات دريافت كرده بودند كه اين رقم در سال 88 به 30 هزار واحد رسيده و در تا پايان سال جاري به 150 هزار واحد خواهد رسيد.

46800 واحد مسكوني براي دريافت تسهيلات نوسازي به بانك معرفي شده اند

كيان پور با اشاره به اينكه در اين خصوص تاكنون 46 هزار و 822 واحد مسكوني براي دريافت تسهيلات نوسازي به بانكهاي عامل معرفي شده اند، گفت: در سال گذشته به چهار هزار واحد مسكوني، تسهيلات وديعه اسكان موقت پرداخت شد كه امسال اين تسهيلات به 20 هزار واحد مسكوني پرداخت مي شود.

مدير عامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران اضافه كرد: امسال از مجموع بافتهاي فرسوده نوسازي شده در كشور 100هزار واحد مسكوني بهره برداري مي شود.

وي پرداخت تسهيلات ويژه مسكن به ازاي هر واحد در كشور را مبلغ 20 ميليون تومان براي واحدهاي سنتي ساز و 25 ميليون تومان براي واحدهاي صنعتي ‌ساز اعلام كرد و ادامه داد: صدور عوارض توسط شهرداري براي متقاضيان احداث ساختمان در اين بافت‌ها رايگان است.

معتمدان محله بايد زمينه توانمندسازي مناطق را جهت‌ دهي كنند

معاون وزير راه و شهرسازي در جمع معتمدان حاشيه شهر همدان نيز با تاكيد بر اينكه معتمدان محل بايد به عنوان پل ارتباطي مردم و مسئولان مانع از ساخت و سازهاي غيرقانوني شوند، گفت: معتمدان محله بايد زمينه توانمندسازي مناطق را جهت‌ دهي كنند.

كيان پور با اشاره به اينكه تاكنون بيش از 200 پروژه خرد و كلان در پنج محله حاشيه نشين همدان اجرا شده است، گفت: اين پروژه ها با اختصاص اعتباري افزون بر 45 ميليارد تومان توسط منابع استاني و دستگاه‌هاي اجرايي محقق شده است.

وي افزود: اين پروژه‌ها شامل جمع‌آوري و دفع آب‌هاي سطحي، ترميم و بهسازي روكش آسفالت، ايجاد پارك محله، احداث كتابخانه و انشعابات آب و گاز است.

دستگاه هاي فرهنگي همدان براي رفع نيازهاي فرهنگي حاشيه شهر تلاش كنند

وي با بيان اينكه دستگاه هاي فرهنگي استان همدان بايد در رفع نيازهاي فرهنگي تفريحي اين مناطق تلاش كنند، افزود:تاكنون طرح هاي خوبي در مناطق حاشيه شهر همدان اجرا شده است كه با همكاري بيشتر مي توان اين طرح ها را سرعت بخشيده و زمان اجراي آن را كوتاه تر كرد.

وي با بيان اينكه در حال حاضر شهر همدان پايلوت محروميت زدايي در توانمند‌سازي سكونت‌گاه‌هاي غير رسمي است، گفت: در حال حاضر شركت عمران و مسكن ساز همدان به صورت مستقل و به نمايندگي از شركت عمران و بهسازي شهر ايران هفت پروژه را با اعتباري افزون بر سه ميليارد و 300 ميليون تومان در دست اجرا دارد.

كيان پور با بيان اينكه ساخت و سازهاي غير مجاز در اراضي فاقد سند روز به روز بيشتر مي شود، گفت: مسئولان بايد از اين امر جلوگيري كنند تا اين ساخت سازها قانونمند و كنترل شده باشد.

يك هزار و 981 هكتار بافت فرسوده در همدان شناسايي شده است

وي يادآور شد: در استان همدان نيز يك هزار و 981 هكتار بافت فرسوده وجود دارد كه برنامه ريزي هاي لازم براي شناسايي سكونت گاه هاي غير رسمي در مناطقي با جمعيت زير 100 هزار نفر نيز بايد انجام شود.

وي در ادامه با اشاره به بازديد صورت گرفته از بافت فرسوده منطقه پاي قلعه شهرستان نهاوند نيز گفت: با توجه به اينكه عمليات اجرايي بخشي از معبر دوخواهران به پايان رسيده، براي تكميل مسير باقي مانده مبلغ 15 ميليارد ريال اختصاص مي يابد.

مدير عامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران گفت: مبلغ پنج ميليارد ريال از اين اعتبار از سوي استانداري، پنج ميليارد ريال از سوي شهرداري و پنج ميليارد ريال نيز از سوي شركت مادرعمران و بهسازي شهري ايران به اين امر اختصاص مي يابد.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن